Mødre og barnevogne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.986 visninger
32 svar
0 synes godt om
26. marts 2011

Anonym trådstarter

Jeg faldt lige over denne artikkel på Tv2.dk..

Jeg kan godt forstå meget af det som bliver skrevet og er da også selv blevet godt irriteret over mødre i supermarkedet, når de bare stiller barnevognen midt på gangen så det er umuligt at komme frem eller tilbage. (bare for at nævne et eksempel)Selvfølgelg skal der være plads til alle, men har også erfaret at mødre med barnevogne føler sig mere hellige over andre og forventer at alle andre gør plads til dem og ikke omvendt - dog ikke ment at ALLE gør det.

Men ligefrem at folk kommer med tilråb og udsætter mødre for chikane, er at gå over stregen.

Er der nogen herinde som kan genkende noget at det som bliver skrevet i artiklen som har været ude for det samme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

TbCp

Nej jeg har godt nok aldrig oplevet noget i den dur!!!

Det der kommer nærmest var engang jeg skulle med en bus laaaaangt ude på bøh-landet.... chaufføren ville ikke hjælpe mig op i bussen.... så jeg stod der og gloede og så var der heldigvis en flink dame der gav mig en hånd.

Men at blive råbt af mv. nej aldrig!

Anmeld

26. marts 2011

mn

Anonym skriver:

Jeg kan godt forstå meget af det som bliver skrevet og er da også selv blevet godt irriteret over mødre i supermarkedet, når de bare stiller barnevognen midt på gangen så det er umuligt at komme frem eller tilbage. (bare for at nævne et eksempel)Selvfølgelg skal der være plads til alle, men har også erfaret at mødre med barnevogne føler sig mere hellige over andre og forventer at alle andre gør plads til dem og ikke omvendt - dog ikke ment at ALLE gør det.

Men ligefrem at folk kommer med tilråb og udsætter mødre for chikane, er at gå over stregen.

Er der nogen herinde som kan genkende noget at det som bliver skrevet i artiklen som har været ude for det samme?

jeg har oplevet at være vidne til det, hvor en buschaffør blev sur på en med barnevogn som kom og troede hun kunne komme på en bus der hvor alle skal på arbejde også er med, han fik sagt nogle ikke så pæne ting, men der var vi så også en del der sad i bussen som bagefter sad og snakkede om at det kunne da ikke passe han skulle opføre sig sådan over for hende, han kunne da bare have sagt der desværre ikke var plads og så kørt videre som han gør ved alle andre når der ikke er plads. men har også oplevet samme tilfælde med en gammel dame som gik roulator hvor hun fik en masse smidt i hovedet med at hvis hun ikke kunne gå hurtigt nok måtte hun f..... finde en anden måde at komme frem og tilbage på osv. så tror måske at folk bare er trætte af alt med hjul på hvis det kan siges sådan :p

Anmeld

26. marts 2011

SHERO

Jeg har nu aldrig oplevet det... Med hensyn til supermarkeder fylder en barnevogn jo ikke mere end en indkøbsvogn, så der kan jeg ikke se barnevognene skulle irritere mere..

Det eneste sted jeg mener jeg har mere ret til være er i bussen hvor barnevognspladsen er, der beder jeg folk flytte sig så jeg kan komme ind, heldigvis sjældent det er nødvendigt, men har ofte oplevet folk ikke mener de skal flytte sig selv om der er masser andre pladser i bussen og kun én til barnevognen... Ellers synes jeg nu folk generalt er finke og tager hensyn, oplever i hvert fald ikke tilråb.

Anmeld

26. marts 2011

4kløver

Tullen85 skriver:

Jeg har nu aldrig oplevet det... Med hensyn til supermarkeder fylder en barnevogn jo ikke mere end en indkøbsvogn, så der kan jeg ikke se barnevognene skulle irritere mere..

Det eneste sted jeg mener jeg har mere ret til være er i bussen hvor barnevognspladsen er, der beder jeg folk flytte sig så jeg kan komme ind, heldigvis sjældent det er nødvendigt, men har ofte oplevet folk ikke mener de skal flytte sig selv om der er masser andre pladser i bussen og kun én til barnevognen... Ellers synes jeg nu folk generalt er finke og tager hensyn, oplever i hvert fald ikke tilråb.

Lige mine ord

Anmeld

26. marts 2011

Anonym trådstarter

TbCp skriver:

Nej jeg har godt nok aldrig oplevet noget i den dur!!!

Det der kommer nærmest var engang jeg skulle med en bus laaaaangt ude på bøh-landet.... chaufføren ville ikke hjælpe mig op i bussen.... så jeg stod der og gloede og så var der heldigvis en flink dame der gav mig en hånd.

Men at blive råbt af mv. nej aldrig!

Hvor er det dejligt at andre så kan gribe ind og hjælpe... men at buschauføren ikke vil hjælpe med at få barnevognen ind, er da for lavt og trist!

Anmeld

26. marts 2011

2babygirls

Anonym skriver:

Nu har jeg altid været meget opmærksom på at jeg ikke fylder med min indkøbsvogn/kurv, så delvfølgelig parkerer jeg barnevognen ind til siden... Det gør jeg jo også med min bil i trafikken.

Så nej, her bliver der ikke fyldt nogen steder, og trækker også gerne ind til siden på fortorvet. Alle har lige ret til at være her, dog er det nemmere som enkel person at flytte kroppen over på fortorvet ved siden af, end et skrummel af en barnevogn

Dog ser vi MANGE smide deres indkøbsvogne midt på gangene ALLE steder... SÅ provokerende.. Min mand bruger nogle gange barnevognen til at bulldoze dem væk hi hi

Anmeld

26. marts 2011

Anonym trådstarter

metteswn skriver:

jeg har oplevet at være vidne til det, hvor en buschaffør blev sur på en med barnevogn som kom og troede hun kunne komme på en bus der hvor alle skal på arbejde også er med, han fik sagt nogle ikke så pæne ting, men der var vi så også en del der sad i bussen som bagefter sad og snakkede om at det kunne da ikke passe han skulle opføre sig sådan over for hende, han kunne da bare have sagt der desværre ikke var plads og så kørt videre som han gør ved alle andre når der ikke er plads. men har også oplevet samme tilfælde med en gammel dame som gik roulator hvor hun fik en masse smidt i hovedet med at hvis hun ikke kunne gå hurtigt nok måtte hun f..... finde en anden måde at komme frem og tilbage på osv. så tror måske at folk bare er trætte af alt med hjul på hvis det kan siges sådan :p

Hm... de buschaufførere har også bare så travlt.. det er synd for de mennesker som må finde sig i den chikane og ikke kan gøre for at de ikke er hurtigere på benene..

Anmeld

26. marts 2011

Anonym trådstarter

Tullen85 skriver:

Nej, det gør den ikke... det skal så måske også lige siges at alm. handlende også kan være lige så slemme til det med deres indkøbsvogne... men det er det når de bare stiller vognen midt på gangen og går fra den.. men de tænker nok bare ikke over det?

Jeg synes dog at det er så synd for mødre med barnevogne, at de må høre på så meget crap fra andre handlende eller bare generelt fra folk, som er sure og irriteret over at de fylder så meget i hverdagen.. Som en også skriver inde på dette link, så synes vedkommende at mødre skal handle ind andre tider på dagen end lige om eftermiddagen, hvor folk får fri for arbejde... For søren da.. selvfølgelig skal mødre kunne handle ind når de vil, med eller uden barnevogn.. og gør man det om formiddagen, er der også nogen som nok skal blive irriteret over dette..

Det er åbentbart bare ikke nemt at gøre folk tilfredse...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.