Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Altid i gear... Trækker aldrig håndbremsen, medmindre jeg holder på en bakke som er lidt stejl...
Har altid lært af min at håndbremsen trækker man ikke, medmindre det er nødvendigt, da det simpelthen ødelægger den!!
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Jeg trækker håndbremsen og sætter bilen i frigear - det lærte jeg af min kørelærer Nu er det rutine.
Det kommer som regel an på årstiden og vejret...
Er det koldt og frost, så sætter jeg kun bilen i gear, da håndbremsen kan fryse fast.
Ellers sætter jeg både i gear og trækker håndbremse... som regel
Det kommer an på om det bliver frost vejr eller ej .
Men hele vinteren igennem der sætter jeg altid bilen i gear UDEN at trække håndbremsen , fordi den kan sætte sig fast .
Om sommeren der trækker jeg altid håndbremsen UDEN at sætte den i gear .
Gav det mening .
Forøvrigt hedder det ikke en håndbremse, men en parkeringsbremse, da den bla. i mercedes sidde ved venstre fod.
Trækker håndbremsen og sætter den altid i baggear når jeg forlader min bil
Rose <3 skriver: Forøvrigt hedder det ikke en håndbremse, men en parkeringsbremse, da den bla. i mercedes sidde ved venstre fod.
det er nemlig rigtigt... ååhh suk jeg savner min mercer
Mumto3 skriver: trukket håndbremse og bilen i gear, men jeg er faktisk i tvivl om det er 'rigtigt' at gøre. Eller om bilen ikke har godt af at være i gear når håndbremsen er trukket. Nogen der ved noget???
trukket håndbremse og bilen i gear, men jeg er faktisk i tvivl om det er 'rigtigt' at gøre. Eller om bilen ikke har godt af at være i gear når håndbremsen er trukket. Nogen der ved noget???
Det kommer an på vejret.... Er der frost, bør man ikke trække parkeringsbremsen, da den kan sætte sig fast.
Hvis jeg havde bil ville jeg parkere med trukket håndbremse og bilen ikke sat i gear for det sagde min kørelærer nemmerli' man skulle da jeg tog mit kørekort tilbage i 1900 og grønlangkål
Så svar nummer 1
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128