male imens du er gravid..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2011

Barbamama

kiwifrugten skriver:

Jeg beklager meget at det har ramt mange af dem der ikke skulle rammes.

Og ja når lægen siger du ikke må ja så må du ikke. Og jeg kan heller ikke selv støvsuge. Jeg må intet lave indtil termin andet end at ligge og glo og kede mig. Jeg må se fjernsyn,sove,spise og gå i bad og det er bare SÅÅÅÅÅ kedeligt. Men har blærebetændesle og plukveer konstant og meget dårlig ryg og allllt for meget væske i kroppen. På mandag får jeg at vide om de sætter fødslen igang.

Og tiltrods for det så tapeserede jeg en dør igår Haa bare så svært ved at ligge stille

Ja det er mega træls når man ikke må gøre så meget. Jeg fik heldigvis at vide af min læge at jeg måtte alt det jeg orkede. Så jeg kom ud og gik en tur hver dag og fik købt alt det baby-udstyr jeg nu orkede og så hjem og slappe af. Rygsæk på ryggen, for i hver hånd havde jeg en krykke. Det var også pænt træls. Men heldigvis kunne jeg komme omkring. Det tog bare lang tid.

Jeg tror grunden til at vi er nogle der viser tænder er fordi vi selv har været bange for at blive stemplede som dovne, når vi nu reelt bare passede på os selv eller havde smerter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

kiwifrugten

Melbek skriver:

Glem mit indlæg.. Kan se du har udtrykt dig forkert

Oki tak for det

Anmeld

24. marts 2011

Kofoed.

kiwifrugten skriver:

Der er så mange regler og så meget man siger man ikke må. Hvis vi skulle lytte til alle de regler så må vi jo knap nok trække vejret.

Hvad med for flere år siden der var der ikke alle de regler men alligevel sunde og raske børn.

Så længe man begrænser tingen. Men nogle ting skal selvfølgelig udelukkes.

Hvor jeg mener man ikke burde ryge og drikke når man er gravid

For flere år siden, var der ikke lige så mange biler. For flere år siden, var maling ikke så let tilgænnelig. For flere år siden spiste man sundt, fordi man ikke have råd til andet. For flere år siden fandes der ikke fastfood/junkfood. For flere år siden fandes brugte kun rige mennesker makeup. osv.....

Forhold"relgerne" følger med tiden, fordi det er altså ikke den samme verden og de sammen omgivelser vi i dag er gravide i, som vores forældre og bedsteforældre.

Jeg synes på ingen måde man kan drage sammenligning med "i gammel dage", for forskningerne viser hele tiden nye ting, som man skal være obs på i forhold til for bare 5 år siden.

Anmeld

24. marts 2011

linefun

Vi flyttede i hus lige omkring, hvor jeg blev gravid. Vi har i den tid malet hele huset indvendigt - men med vandbaseret maling og med god udluftning.

Jeg synes, du skal gøre som du føler for. Det må du være den bedste til at bedømme.

Anmeld

24. marts 2011

kiwilouise

Kofoed33 skriver:

For flere år siden, var der ikke lige så mange biler. For flere år siden, var maling ikke så let tilgænnelig. For flere år siden spiste man sundt, fordi man ikke have råd til andet. For flere år siden fandes der ikke fastfood/junkfood. For flere år siden fandes brugte kun rige mennesker makeup. osv.....

Forhold"relgerne" følger med tiden, fordi det er altså ikke den samme verden og de sammen omgivelser vi i dag er gravide i, som vores forældre og bedsteforældre.

Jeg synes på ingen måde man kan drage sammenligning med "i gammel dage", for forskningerne viser hele tiden nye ting, som man skal være obs på i forhold til for bare 5 år siden.

jeg synes også at det er blevet lidt overdrevet det hele. hørte i radioen for ikke så længe siden at ny forskning viser at du ikke må smage på din baby's mad for så får den dine bakterier. her tænker jeg så at det har man da altid gjort, og det dør baby da ikke af...

selvfølgelig skal man passe på sig selv så meget som muligt men jeg tror også at det kan blive for meget hvis man skal gå og overholde samtlige regler

Anmeld

24. marts 2011

morethanperfect

Jeg malede lidt på børneværeslet ... Og så lidt på lærrede

Anmeld

24. marts 2011

JustMe

Mange gravide tror desværre at fordi man er gravid skal man være doven og intet må og bla bla bla men det er ikke tilfældet.

Jeg står alene med min bebs og har termin om 28 dage og har lavet det hele selv. Og jeg er STOLT

Det har da absolut intet at gøre med, at mange gravide vælger at holde sig fra maling, fordi de på trods af vandbasering, alskens blomster og mærker stadig kan indeholde potentielt skadelige stoffer. Der er da ingen grund til at kalde gravide dovne, fordi de tager de forholdsregler, DE føler sig trygge ved

EDIT: Jeg kan så se, at mange andre allerede har pointeret det samme, så spring du bare mit indlæg over

Anmeld

25. marts 2011

Nina-G

Skouboe skriver:

Jeg har selv malet under begge mine graviditeter, fordi det skulle gøres, men sundshedsstyrelsens officielle anbefaling er faktisk at man ikke maler mens man er gravid, så opblæst vil jeg ikke ligefrem kalde det

http://www.babykemi.dk/Default.aspx?id=150

gider ikke og rive op i noget men mener faktisk også at det er sundshedsstyrrelsen der laver listen til de faglært maler,
- men tror også at det har noget at gøre med at fag lærte kun må arbejde med vandbasseret, og ufaglært må arbejde med olie og kemikalske prudokter, (div. kan købes frit af alle i farvehandlerne, og bliver ikke gjord opmærksom på dette)  og mange er ufaglærte aner ikke hva de skal kigge efter fx. fugemasse, må man vidst ikke have på huden, hvis man er gravid så på med handskerne

Go dag

Anmeld

25. marts 2011

Isabella_mor

isabellamor skriver:

jeg har malet med vandbaseret og svanemærket maling...

det må man gerne når man er gravid...

de frafåder oliebaseret maling og maling med der er over et bestemt tal..

hvordan skulle kvinder ellers kunne passe sit arbejde som gravid... så ville kvinder jo slet ikke blive malere hvis de overhovedet ikke måtte male under deres graviditet..

den regel med at man SLET ikke må male er jo også fra før den tid hvor der kom fokus på allergi og miljø og før der kom svanemærket/eco certificeret maling der var til at betale..

det findes nu og den regel burde skrives om.

mente hvordan en kvindelig maler skulle kunne passe sit arbejde.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.