male imens du er gravid..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ja, jeg har malet begge gange. Jeg snakkede med en maler og han sagde, at så længe, at det var vandbaseret og at man sørgede for, at lufte godt ud, så skete der ikke noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

Levi&LilysMor

Hm jeg har stemt nej, da sundhedsstyrrelsen anbefaler man ikke maler, så nej lytter ikke til en maler, men til mig selv og hvad sundhedsområdet nu siger, det er dem som ved bedst...

Og dem som har malet og det hele er gået godt alligevel med bebs, det er jo skønt, ingen tvivl om det, men det kan også gå en anden vej og er der sikkert også mange som har prøvet...

Så måske var det bare held ?

Anmeld

24. marts 2011

Kruse90

Det kunne jeg aldrig drømme om

Anmeld

24. marts 2011

tingimor

ville havde gjordt det men blev forbudt det af manden da han læste man ikke måtte.

Har heldighvis en skøn veninde der er maler som kom og hjalp ham med at male huset da vi flyttet for 5 mån siden...

Anmeld

24. marts 2011

132319

MoarHvidovre skriver:

Ja, jeg har malet begge gange. Jeg snakkede med en maler og han sagde, at så længe, at det var vandbaseret og at man sørgede for, at lufte godt ud, så skete der ikke noget

Samme her -Dog kun første gang 

Det er som en anden skriver, fuldstændig opblæst at man ikke må male når man er gravid 

En fra min gamle mødregruppe er maler og hun malede hver dag, uden skrupler. Sådan er det jo, ellers skulle malere være arbejdsløse når de var gravide eller slet ikke få børn -Det hænger jo ikke ligefrem sammen 

Anmeld

24. marts 2011

Skouboe

Nina-G skriver:

jeg er uddannet maler godt nok ikke slev været gravid endnu desværre men har mange a mine kollegaer været i gennem tid, og undskyld mig, og det er da helt op til jer selv

- men synes det er lidt opblæst,
selvfølgelig er der nogle forholdsregler, og nogle prudokter man skal holde sig fra, men da maler faget er et erhverv som der bestemt er mange kvinder i , er der selvfølgelig lavet et produkt blad, det vil sige, en kvindelig maler som har fundet ud af hun er gravid, ringer til fagforeningen, som skaffer et møde og det sidste produkt blad både hun og arbejds giveren skal følge, ang beskyttelse og produkter der er godkendt under graviditen,
og dermed kan arbejde vider under graviditeten ligesom alle andre der er taget hånd om dette, men ok jo mindre i vil lave jo mere er der til faget ,,,,

ingen kritik overhoved
men åbenbart rigtig mange privaT personer der ikke ved dette

rigtig god dag

Jeg har selv malet under begge mine graviditeter, fordi det skulle gøres, men sundshedsstyrelsens officielle anbefaling er faktisk at man ikke maler mens man er gravid, så opblæst vil jeg ikke ligefrem kalde det

http://www.babykemi.dk/Default.aspx?id=150

Anmeld

24. marts 2011

Skouboe

kiwifrugten skriver:

Jeg har også haft med maling at gøre i 14 år.

Og jeg har malet og tapeseret.

Det er ganske ufarligt at male bare sørg for at bruge vandbaseret og ikke oliebaseret Gå efter det med miljømærket på.

Lige nu sælger vi 10 liter for kun 600 kr normal pris 1295 kr. og det er vandbaseret og miljømærket med blomsten Husk på når i maler at i ikke må strække jer for meget, så hellere ta en stol eller en stige at stå på  Men ja ellers må mange gerne være aktiv.

Mange gravide tror desværre at fordi man er gravid skal man være doven og intet må og bla bla bla men det er ikke tilfældet.

Jeg står alene med min bebs og har termin om 28 dage og har lavet det hele selv. Og jeg er STOLT

*host, host*

Jeg tror ikke det er for at være doven at gravide holder sig fra bl.a. at male.

Anmeld

24. marts 2011

Isabella_mor

jeg har malet med vandbaseret og svanemærket maling...

det må man gerne når man er gravid...

de frafåder oliebaseret maling og maling med der er over et bestemt tal..

hvordan skulle kvinder ellers kunne passe sit arbejde som gravid... så ville kvinder jo slet ikke blive malere hvis de overhovedet ikke måtte male under deres graviditet..

den regel med at man SLET ikke må male er jo også fra før den tid hvor der kom fokus på allergi og miljø og før der kom svanemærket/eco certificeret maling der var til at betale..

det findes nu og den regel burde skrives om.

Anmeld

24. marts 2011

kiwifrugten

Skouboe skriver:

*host, host*

Jeg tror ikke det er for at være doven at gravide holder sig fra bl.a. at male.

Ikke alle gør det, men jeg kender tilfældigvis mange gravide der siger det er en sygdom at være gravid og som bare er konstant dovne og INTET laver.

Det er ikke nødvendigvis med at male men med så meget andet.

Jeg sys det er fedt at selvom man er gravid at man er aktiv.

Men man må gerne male selvom man er gravid bare man bruger vandbaseret og ja lufter godt ud

Anmeld

24. marts 2011

Barbamama

kiwifrugten skriver:

Jeg har også haft med maling at gøre i 14 år.

Og jeg har malet og tapeseret.

Det er ganske ufarligt at male bare sørg for at bruge vandbaseret og ikke oliebaseret Gå efter det med miljømærket på.

Lige nu sælger vi 10 liter for kun 600 kr normal pris 1295 kr. og det er vandbaseret og miljømærket med blomsten Husk på når i maler at i ikke må strække jer for meget, så hellere ta en stol eller en stige at stå på  Men ja ellers må mange gerne være aktiv.

Mange gravide tror desværre at fordi man er gravid skal man være doven og intet må og bla bla bla men det er ikke tilfældet.

Jeg står alene med min bebs og har termin om 28 dage og har lavet det hele selv. Og jeg er STOLT

Bliver lige en smule provokeret af det du skriver.... Vi flyttede i hus umiddelbart inden vores datter kom til verden og huset skulle males. Jeg var ikke med da huset skulle males da jeg ikke turde pga kemikalierne, men det har da INTET at gøre med at jeg var doven! Det skal lige siges at det var mig der havde pakket alle 21 flyttekasser! Det irriterede mig at du skrev det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.