male imens du er gravid..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: har du malet imens du var gravid...

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

8.327 visninger
38 svar
1 synes godt om
24. marts 2011

mamiolvi

jeg har lavet en afstemning, da jeg syntes det er svært det med at male, hvad har i gjort? vi er ved at renovere nogle rum i vores hus og det er svært ikke at kan deltage aktiv ..
Hvad har i gjort ?og hvad gør de der er indenfor malerfaget...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

Benjamins'mor

Jeg malede under min graviditet, men det var i kreativ værksted i skolen, og det var på lærreder.

Anmeld

24. marts 2011

miinimeal

jeg malede et værrelse mens jeg var gravid, med maling uden alt for mange kemikaler, og så med gennemtræk

har en veninde som er maler og hun´malede stadig da hun var gravid

Anmeld

24. marts 2011

Nina-G

jeg er uddannet maler godt nok ikke slev været gravid endnu desværre men har mange a mine kollegaer været i gennem tid, og undskyld mig, og det er da helt op til jer selv

- men synes det er lidt opblæst,
selvfølgelig er der nogle forholdsregler, og nogle prudokter man skal holde sig fra, men da maler faget er et erhverv som der bestemt er mange kvinder i , er der selvfølgelig lavet et produkt blad, det vil sige, en kvindelig maler som har fundet ud af hun er gravid, ringer til fagforeningen, som skaffer et møde og det sidste produkt blad både hun og arbejds giveren skal følge, ang beskyttelse og produkter der er godkendt under graviditen,
og dermed kan arbejde vider under graviditeten ligesom alle andre der er taget hånd om dette, men ok jo mindre i vil lave jo mere er der til faget ,,,,

ingen kritik overhoved
men åbenbart rigtig mange privaT personer der ikke ved dette

rigtig god dag

Anmeld

24. marts 2011

de-wett

har hørt man må male med vandbasseret (staves) når man er gravid.

Anmeld

24. marts 2011

kiwifrugten

Jeg har også haft med maling at gøre i 14 år.

Og jeg har malet og tapeseret.

Det er ganske ufarligt at male bare sørg for at bruge vandbaseret og ikke oliebaseret Gå efter det med miljømærket på.

Lige nu sælger vi 10 liter for kun 600 kr normal pris 1295 kr. og det er vandbaseret og miljømærket med blomsten Husk på når i maler at i ikke må strække jer for meget, så hellere ta en stol eller en stige at stå på  Men ja ellers må mange gerne være aktiv.

Mange gravide tror desværre at fordi man er gravid skal man være doven og intet må og bla bla bla men det er ikke tilfældet.

Jeg står alene med min bebs og har termin om 28 dage og har lavet det hele selv. Og jeg er STOLT

Anmeld

24. marts 2011

LRJ

Vi flyttede da jeg var i uge 35, og der malede jeg ude i køkkenet ( skabene) hvor de andre malede resten af huset, men vi havde alle vinduerne åbnet, og havde købt vandbaseret maling

Anmeld

24. marts 2011

Fenja09

Jeg ville personligt aldrig gøre det når der er så mange partikler i som kan skade barnet. Normalt maler jeg til hverdag ( kunstmaler) men det stoppede jeg med da jeg fandt ud af at jeg er gravid. Maler heller ikke engang med akvarel, da der stadig er kemikalier i der er meget usunde - men der er selvfølgelig forskel på at male med akvarel og så til at male et værelse eller flere. Der er mange flere skadelige stoffer i vægmaling, så kan man undgå det, så synes jeg bestemt at man skal gøre det

Ps. det er også en af de ting Sundhedsstyrelsen fraråder

/Fenja

Anmeld

24. marts 2011

Diana...

Nej det gjorde jeg ikke da min mand er maler så det vil han gøre. Men man må godt male hvis malingen er vandbasseret (staves) 

En maler bliver jo heller ikke send på barsel bare fordi hun er gravid 

Anmeld

24. marts 2011

lucas<3

mamiolvi skriver:

jeg har lavet en afstemning, da jeg syntes det er svært det med at male, hvad har i gjort? vi er ved at renovere nogle rum i vores hus og det er svært ikke at kan deltage aktiv ..
Hvad har i gjort ?og hvad gør de der er indenfor malerfaget...

jeg har stemt nej.

vi skulle ha malet vores lejlighed og jeg ringede til min læge og spurgte og hun sagde at det ville være dumt a  mig hvis jeg gjorder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.