male imens du er gravid..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2011

kiwifrugten

Der er så mange regler og så meget man siger man ikke må. Hvis vi skulle lytte til alle de regler så må vi jo knap nok trække vejret.

Hvad med for flere år siden der var der ikke alle de regler men alligevel sunde og raske børn.

Så længe man begrænser tingen. Men nogle ting skal selvfølgelig udelukkes.

Hvor jeg mener man ikke burde ryge og drikke når man er gravid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

kiwifrugten

michella80 skriver:

Bliver lige en smule provokeret af det du skriver.... Vi flyttede i hus umiddelbart inden vores datter kom til verden og huset skulle males. Jeg var ikke med da huset skulle males da jeg ikke turde pga kemikalierne, men det har da INTET at gøre med at jeg var doven! Det skal lige siges at det var mig der havde pakket alle 21 flyttekasser! Det irriterede mig at du skrev det...

Hvis du nu gider at læse det jeg har skrevet........

Jeg har skrevet at mange gravide siger de ikke må male fordi de er dovne. Men man må gerne male.

Men så er der dem som ikke er dovne der er en stor forskel.

De indrømmer aldrig det er fordi de er dovne, det må samvittigheden jo selv styre.

Men ja du er en af dem der ikke er doven og det er jo bare fint.

Men der findes altså mange dovne gravide som siger det må de ikke fordi det er farligt men som de bruger som undskyldning for ikke at lave noget.

Tager jeg helt fejl ellers kender jeg bare rigtig mange gravide som bruger den undskyldning.

Anmeld

24. marts 2011

Den lykkelige

Jeg malede hele vores første sal.. men med vandbaseret maling.. og havde alle vinduer åbne så der var gennemtræk og maske på som min kæreste havde liggende (han er maler)..

Anmeld

24. marts 2011

Skouboe

kiwifrugten skriver:

Ikke alle gør det, men jeg kender tilfældigvis mange gravide der siger det er en sygdom at være gravid og som bare er konstant dovne og INTET laver.

Det er ikke nødvendigvis med at male men med så meget andet.

Jeg sys det er fedt at selvom man er gravid at man er aktiv.

Men man må gerne male selvom man er gravid bare man bruger vandbaseret og ja lufter godt ud

Lad mig gætte Du har haft en nem graviditet og nyder det i fulde drag? Det er fantastisk for dig, men det er ikke alle der har det sådan og jeg synes det er lidt uretfærdigt at kalde alle gravide, der ikke lige kan hoppe og springe rundt for dovne - Jeg personligt bliver en smule stødt over det.

Og så prøver jeg lige igen - det link jeg smed ind er fra sundhedsstyrelsens officielle anbefalinger, der decideret fraråder at man maler når man er gravid. Det er IKKE uskadeligt... og den maler jeg var i mødregruppe i med skulle overholde en lang række retningslinier for at fortsætte sit arbejde - bl.a. åndedrætsværn.

Jeg går ikke ind for at man er hysterisk og jeg malede selv mens jeg var gravid, men der er en risiko ved det og det skal man være klar over. Selv maling med -00 afgiver dampe.

Anmeld

24. marts 2011

Barbamama

kiwifrugten skriver:

Jeg har skrevet at mange gravide siger de ikke må male fordi de er dovne. Men man må gerne male.

De indrømmer aldrig det er fordi de er dovne, det må samvittigheden jo selv styre.

Men der findes altså mange dovne gravide som siger det må de ikke fordi det er farligt men som de bruger som undskyldning for ikke at lave noget.

Tager jeg helt fejl ellers kender jeg bare rigtig mange gravide som bruger den undskyldning.

Okay sorry.... Den kommentar ramte bare noget i mig fordi jeg er blevet beskyldt for ikke at gide lave noget. Og jeg havde bækkenløsning. Jeg kender ikke selv nogen der har brugt graviditeten som undskyldning, men der skal da nok være nogen derude. Til gengæld fik jeg i kraft af min bækkenløsning verden bedste undskyldning for ikke at støvsuge!!! Jeg måtte ikke. He he... Til gengæld gjorde jeg så resten af hytten ren!

Anmeld

24. marts 2011

kiwifrugten

Skouboe skriver:

Lad mig gætte Du har haft en nem graviditet og nyder det i fulde drag? Det er fantastisk for dig, men det er ikke alle der har det sådan og jeg synes det er lidt uretfærdigt at kalde alle gravide, der ikke lige kan hoppe og springe rundt for dovne - Jeg personligt bliver en smule stødt over det.

Og så prøver jeg lige igen - det link jeg smed ind er fra sundhedsstyrelsens officielle anbefalinger, der decideret fraråder at man maler når man er gravid. Det er IKKE uskadeligt... og den maler jeg var i mødregruppe i med skulle overholde en lang række retningslinier for at fortsætte sit arbejde - bl.a. åndedrætsværn.

Jeg går ikke ind for at man er hysterisk og jeg malede selv mens jeg var gravid, men der er en risiko ved det og det skal man være klar over. Selv maling med -00 afgiver dampe.

Beklager meget at i misforstår mine indlæg jeg må åbenbart have en dag hvor jeg ikke er særlig god til at forklare mig. Men som skrevet så skriver jeg også at det ikke er alle gravide der er sådan og jeg beklager hvis det er jer alle der tager den til jer for det er ikke meningen.

Jeg siger bare at der findes mange af dem.

Men nej min graviditet er yderst vanskelig.

Måtte gå på barsel en mdr før tid fordi jeg begyndte at bløde da jeg var på arbejde, og jeg ryger ind og ud af fødegangen pga voldsomme plukveer og jeg har alt for meget væske i kroppen og skal muligvis sættes igang før tid.

Plus jeg må INTET lave. må kun ligge i sengen, og spise og gå i bad må ikke svømme må ikke træne må desværre intet selvom jeg hellere end gerne ville. Ville ønske min graviditet er nem men det er den langtfra. Og har blærebetændelse for 3 gang inden for en mdr

Anmeld

24. marts 2011

kiwifrugten

michella80 skriver:

Okay sorry.... Den kommentar ramte bare noget i mig fordi jeg er blevet beskyldt for ikke at gide lave noget. Og jeg havde bækkenløsning. Jeg kender ikke selv nogen der har brugt graviditeten som undskyldning, men der skal da nok være nogen derude. Til gengæld fik jeg i kraft af min bækkenløsning verden bedste undskyldning for ikke at støvsuge!!! Jeg måtte ikke. He he... Til gengæld gjorde jeg så resten af hytten ren!

Jeg beklager meget at det har ramt mange af dem der ikke skulle rammes.

Og ja når lægen siger du ikke må ja så må du ikke. Og jeg kan heller ikke selv støvsuge. Jeg må intet lave indtil termin andet end at ligge og glo og kede mig. Jeg må se fjernsyn,sove,spise og gå i bad og det er bare SÅÅÅÅÅ kedeligt. Men har blærebetændesle og plukveer konstant og meget dårlig ryg og allllt for meget væske i kroppen. På mandag får jeg at vide om de sætter fødslen igang.

Og tiltrods for det så tapeserede jeg en dør igår Haa bare så svært ved at ligge stille

Anmeld

24. marts 2011

Melbek

kiwifrugten skriver:

Sikke noget fis at skrive...

Om gravide er doven eller ej, hvis der anbefales at gravide ikke skal male - såvel som at de ikke må ryge, drikke osv, er der mange der vælger at holde sig helt fra det.

Jeg drikker jo heller ikke en bajer, fordi så mange andre har gjort det, uden der er sket noget.. Man kan sq aldrig vide om der sker noget med dit barn...

Og jeg synes bestemt ikke det er dovent sagt, at man ikke vil male, hvis der kan være en risiko og man ikke er villig til at tage denne risiko...

Anmeld

24. marts 2011

Melbek

kiwifrugten skriver:

Beklager meget at i misforstår mine indlæg jeg må åbenbart have en dag hvor jeg ikke er særlig god til at forklare mig. Men som skrevet så skriver jeg også at det ikke er alle gravide der er sådan og jeg beklager hvis det er jer alle der tager den til jer for det er ikke meningen.

Jeg siger bare at der findes mange af dem.

Men nej min graviditet er yderst vanskelig.

Måtte gå på barsel en mdr før tid fordi jeg begyndte at bløde da jeg var på arbejde, og jeg ryger ind og ud af fødegangen pga voldsomme plukveer og jeg har alt for meget væske i kroppen og skal muligvis sættes igang før tid.

Plus jeg må INTET lave. må kun ligge i sengen, og spise og gå i bad må ikke svømme må ikke træne må desværre intet selvom jeg hellere end gerne ville. Ville ønske min graviditet er nem men det er den langtfra. Og har blærebetændelse for 3 gang inden for en mdr

Glem mit indlæg.. Kan se du har udtrykt dig forkert

Anmeld

24. marts 2011

kiwifrugten

Melbek skriver:

Sikke noget fis at skrive...

Om gravide er doven eller ej, hvis der anbefales at gravide ikke skal male - såvel som at de ikke må ryge, drikke osv, er der mange der vælger at holde sig helt fra det.

Jeg drikker jo heller ikke en bajer, fordi så mange andre har gjort det, uden der er sket noget.. Man kan sq aldrig vide om der sker noget med dit barn...

Og jeg synes bestemt ikke det er dovent sagt, at man ikke vil male, hvis der kan være en risiko og man ikke er villig til at tage denne risiko...

Læs nu hvad jeg har skrevet.

Jeg skrev at mange gravide bruger det som undskyldning for ikke at gide lave noget, men det er da ikke ens betydning med at det er alle der tænker sådan.

Det er da fint nok hvis folk de ikke vil male fordi de er bange for hvad der kan ske.

Jeg farver da heller ikke hår fordi jeg er bange for hvad der kan ske.

Men folk skriver da alligevel man gerne må!

Der findes altså mange dovne gravide og det kan du sgu da kun give mig ret i.....

Men jeg lader diskutionen ligge her for jeg kan åbenbart ikke forklare mit indlæg rigtig nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.