Eva> Jeg har på et kursus lært at hvis en person vil være subjektiv, så tager vedkommende ansvar for sine udtalelser ved at sige "jeg" - så snart vedkommende skriver "man" hele tiden - som i: "Man skal jo bare ville det" og "man kan jo sagtens tabe sig" osv. så er det en generalisering der er henvendt til alle - så nej, jeg synes bestemt ikke at trådstarter er subjektiv - tværtimod synes jeg at hun gør det meget klart at det gælder alle med udtalelser som:
"I min verden kan alle tabe sig, holde op med at ryge eller hvad de nu vil - de skal bare ville det nok!
Jeg undrer mig bare.."
"Jeg mener bare, hvis man sætter sig i hovedet at man vil tabe sig og det betyder meget for en, jamen så er det jo ingen videnskab at tabe sig
"
"Uanset hvordan man vender og drejer det, så er det i realiteten nemt nok at tabe sig, man skal bare indtage færre kcal end man forbruger"
Som sagt er det jo fint at det virker for hende og at det er let for hende, men jeg synes ikke det er god stil at føle sig nødsaget til at lade alle vide hvor let det burde være for dem også - for de der ikke har let ved at tabe sig (uanset hvor hårdt de måske prøver) må jo åbenbart enten være svage eller ikke " vil det nok".
Det er nok ikke alle der synes det er lige fedt at høre og jeg tror da det der dét folk får ondt i rumpen over.
Og nej, det burde da være lige så let at holde vægten som at smide den hvis det er så let, for man fortsætter vel bare i den "nemme" rille ved at holde balancen mellem forbrænding og indtag. Det er vel lige så simpel matematik så?
Anmeld