Jeg har jo tabt mig de her 40 kg, mangler stadig 10-15 kilo men er ikke længere decideret fed.
Det undrer mig dog at alle roser mig og syntes at det er en hel bedrift at jeg har tabt mig. Både dem som står mig meget nær og folk jeg kun kender kommer og siger at det er mega godt gået.
Helt ærligt, det er da ikke noget særligt. Det er jo et simpelt regnestykke, jeg har indtaget færre kcal end jeg har forbrændt. Jeg har længe vidst at jeg var for fed og har hele tiden vidst at når det engang blev et problem for mig, jamen så ville jeg tabe mig, det besluttede jeg så en tirsdag eftermiddag og så gjorde jeg det.
Jeg undrer mig bare over at så mange syntes det er noget særligt. Jeg er jo ikke blevet et bedre menneske eller har løst livets store mysterier..
Jeg tror det er forskelligt fra person til person...altså hvor let det er at tabe sig...men det handler jo ikke om regnestykket, men om motivation og overskud.
Når det er sagt, så synes jeg først det er rigtig sejt når vægten er holdt 5 år+...for det seje kommer når hverdagen indtræder, når ikke der er et mål mere og man "bare" skal leve med vægten..jeg kender mange der har tabt sig og taget på igen...så det lange seje træk det er at holde den resten af livet.
Jeg håber du bliver en af de 5% som ikke tager skidtet på igen...god kamp..og om 5 år skal jeg nok fortælle dig du er sej, for så synes jeg VIRKELIG det er godt gået...
Knus..
Anmeld