Jeg er desværre også en af dem der synes der mangler lidt respekt for dem der har det svært med at tabe sig !!!! og jeg bliver ret provokeret at den manglende forståelse for folk der ikke bare lige kan tabe sig.
Fedt for dig det er legende let !!! og ja madlog er et fantastisk redskab og mange taber sig rigtig fint.
Jeg er også på madlog og har tabt 42 kg på 8 md og er meget glad for det. Jeg har personligt ret svært ved at modtage komplimenter og har nogen gange følelsen af hvad mon de har tænkt om mig førhen.... når nu alle kommentere hvor flot jeg er nu.
Du heldige når du tror på at nu er du slank for evigt og det bliver let som en leg. ( håber det bliver tilfældet for dig)
men vær sød at respekterer at der er mange der har store problemer, som du jo også kan se i debaterne på madlog - nogen kan ikke stoppe igen, mange har spiseforstyrrelser og en stor gruppe opgiver ret hurtigt fordi de ikke magter det.
Jeg er en af dem der er i kategorien spiseforstyrret ( ihvertfald ifølge min diætist). Enten så har jeg kontrollen over maden og jeg taber mig eller også har jeg ikk - det er ikke med min gode vilje jeg har det sådan og jeg kæææææmper hver eneste dag for at få et naturligt forhold til mad og jeg ved godt det ikke er tilfældet endnu og der er laaaaaang vej.
Jeg har kontrollen over maden nu (i det store hele), men så meget jeg ikke kan give slip og spise bare 30 kcal over uden at jeg så skal kæmpe med ikke at stikke fingeren i halsen for at være sikker på jeg ik har spist for meget.
Jeg kæmper hver eneste dag med at give lidt slip - tillade mig selv at spise bare lidt snolder eller lignende. Men pt kan jeg ikke det er enten eller - altså ender det men overspisning eller intet.
min fornuft ved godt at det er tåbeligt - men hvis du/ eller andre kan give mig svaret på hvorfor jeg så alligevel ikke kan styre det vil jeg med glæde tage imod de gode råd
Jeg appelerer slet slet ikke til at nogen skal ynke mig eller synes det er synd eller forstå. Jeg prøver bare at forklarer at der altså er andre synsvinkler på det at tabe sig/ være overvægtig og jeg godt kunne tænke mig at der generelt ville være en større forståelse for dette i det ganske danske land.
F.eks. er min oplevelse at selv folk der er ansat som diætister, sige at de ikke har ekspertise til at hjælpe spiseforstyrrede - de 2 jeg har snakket med er mega dygtig til at kostvejlede, holde gejsten/ rose fortælle hvad man skal gøre for at tabe sig ( få kcal). Men da det kom til selve det at være spiseforstyrret måtte de erkende de ikke kunne hjælpe mig - De er heldigvis ærlig og kompetet nok til at sige de var bekymret for mig og ikke kunne hjælpe nok og vil sende mig videre. Jeg skulle ringe til min egen læge og blive henvist til en der havde speciale i spiseforstyrerde mennesker - her står jeg så nu for han kunne ikke henvise til en diætist med speciale i spiseforstyrrelser, for han kender ik nogen.
Så anerkendt er det så at være spiseforstyrret og kan faktisk se på en gruppe i madlog - at der er folk som skulle være behandlet for bullimi f.eks. som stadig er stolte hvis de kun har kastet op en gang om dagen - ALTSÅ her snakker vi om folk der burde være hjulpet.
Puha sikke en lang smørre bare for at sige at jeg synes dit statment er meget unuanceret.