Hej.
Joh... Vi har ting, der er købt på afbetaling. Vi køber det, vi har lyst til og har brug for...Med måde..
Har fx lige købt en dyr og forhåbentlig god vaskemaskine på afbetaling.
I de 13 år manden og jeg har været sammen, har vi nok haft 6-7 vsakemaskiner.. Både dyrer, billige, brugte... Og alle bliver slidt op!!
Også går det jo altid tilpå de mest irriterende tidspunkter 
Så nu fik jeg en rigtig god en, som forhåbentligt holder til det er betalt ud..
Men manden ønsker sig brændende et fladskærm. Det synes jeg ikke er nødvendigt endnu, da klodsen vi har, virker fint. Men NÅR vi engang skal have et, bliver det også på afbetaling.
Vi har bedre råd til at betale få hundrede kr om måneden, end vi kan spare flere tusinde kr op i løbet af flere år.
Vi lever i nuet og så lang tid, vi kan betale det vi skal, kan jeg ikke se problemet.
Fair nok at næsten alle herinde IKKE vil gøre det af een elle anden grund. Men vi er også nogle, som har det okay med det. Og ingen af delene er jo forkerte.
Jeg synes, der er stor forskel på at købe nødvendige ting, (som er forskelligt fra familie til familie) også direkte ende som i Luksusfælden! 
Jeg tror vi alle prøver at holde skindet på næsen med de få luksus ting i hverdagen, som man nu sætter pris på 

Kloster
Anmeld