Hvad syntes i om og købe på afbetaling??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvordan og hvorledes

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.504 visninger
41 svar
0 synes godt om
16. oktober 2008

Heidi.

Vi har en af vores ting på afbetaling. Men vi overvejer og købe noget andet på afbetaling. Vi har ikke mulighed for lige og spare store beløb op, desværre.

Hvad er jeres holdning til det? Og har i selv ting i afdrager??

Kh Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2008

Honningblomst

Nej, det kunne jeg aldrig finde på....intet er så vigtigt at man ikke kan spare op til det først. Jeg kunne aldrig drømme om det, synes det er virkelig dumt....og alt for dyrt.
Så her er alt betalt...
Knus Eva

Anmeld

16. oktober 2008

Honningblomst

...

Anmeld

16. oktober 2008

Heidi.

Eva skriver:

Nej, det kunne jeg aldrig finde på....intet er så vigtigt at man ikke kan spare op til det først. Jeg kunne aldrig drømme om det, synes det er virkelig dumt....og alt for dyrt.
Så her er alt betalt...
Knus Eva

Nej det er jo også det.. Men feks så den ting vi har er vores køleskab. En dag valgte det og stille træskoene.. Og så var vi nød til og have et nyt, og vi havde ikke lige det, som det kostede

Kh Heidi

Anmeld

16. oktober 2008

netdaddy

Det kan slet ikke svare sig at købe på afbetaling - ofte kommer man til at betale ca. det dobbelte for en vare ved at købe den på afbetaling ift. at købe den kontant.

Vi har prøvet det (også med et køleskab) og fortrød det, så da vi pludselig havde mulighed for det betalte vi det hele ud og så var det ude af verden.

Det beløb man skal betale tilbage med hver måned skal man jo trække fra det rådighedsbeløb man ellers har, og så begynder man let at kunne komme ind i en ond cirkel, for så har man måske ikke lige råd til det næste som man så også køber på afbetaling osv., osv.

Jer ser det lidt som skruen uden ende hvis man ikke får stoppet tids nok - men hver sin holdning og beslutning.

Anmeld

16. oktober 2008

Honningblomst

Heidi-Godsk skriver:

Eva skriver:

Så her er alt betalt...
Knus Eva

Nej det er jo også det.. Men feks så den ting vi har er vores køleskab. En dag valgte det og stille træskoene.. Og så var vi nød til og have et nyt, og vi havde ikke lige det, som det kostede

Kh Heidi

Er det så ikke billigere i banken??

Anmeld

16. oktober 2008

Heidi.

Eva skriver:

Heidi-Godsk skriver:

Eva skriver:

Så her er alt betalt...
Knus Eva

Kh Heidi

Jo sikkert.. Men vi køber heller ikke andre ting på afbetaling.. det har jeg besluttet..

Anmeld

16. oktober 2008

Heidi.

netdaddy skriver:

Det kan slet ikke svare sig at købe på afbetaling - ofte kommer man til at betale ca. det dobbelte for en vare ved at købe den på afbetaling ift. at købe den kontant.

Vi har prøvet det (også med et køleskab) og fortrød det, så da vi pludselig havde mulighed for det betalte vi det hele ud og så var det ude af verden.

Det beløb man skal betale tilbage med hver måned skal man jo trække fra det rådighedsbeløb man ellers har, og så begynder man let at kunne komme ind i en ond cirkel, for så har man måske ikke lige råd til det næste som man så også køber på afbetaling osv., osv.

Jer ser det lidt som skruen uden ende hvis man ikke får stoppet tids nok - men hver sin holdning og beslutning.

Vi er helt enige..Man kan hurtigt komme ud i en meget ond cirkel.. Det som man så fint kalder luksusfælden..

Anmeld

16. oktober 2008

Honningblomst

Heidi-Godsk skriver:

Eva skriver:

Heidi-Godsk skriver:

Eva skriver:

Så her er alt betalt...
Knus Eva

Kh Heidi

Jo sikkert.. Men vi køber heller ikke andre ting på afbetaling.. det har jeg besluttet..

Kan jeg godt forstå....måske det er smart at lave en opsparing til uforudsete udgifter... det har jeg gjort, netop af samme grund som du skriver..ting går i stykker. Her i huset har jeg så en "vicervært" så jeg får opvasker, vaskemaskine og tørretumbler, fryser, køleskab osv...skønt...

Anmeld

16. oktober 2008

Skovurt

Jeg har stemt at nej, det kunne jeg ikke drømme om...

Jeg mener - som Eva også var inde på - at hvis ikke man har råd, så må man vente til man har sparet lidt op - og ja, det kan da i mange tilfælde godt virke rigtig rigtig øv - fordi man så måske aldrig får de ting man gerne vil have... men... jeg tænker bare lidt at - man må vel leve som man har råd/forstand til? (og nej - jeg mener intet ondt i det) For jeg ville da gerne have en bil, og jeg ville da også gerne have mig 6 lækre verner panton stole til mit spisebord - men ... et eller andet sted, så er det bare vigtigere for mig at leve uden gæld (eller... udover den mindre milliard jeg skylder for mit SUlån) og har råd til at spise og forlyste mig som jeg vil - så her prioriterer jeg nok de "store" ting væk, for de mere hverdags agtige.

Jeg synes afbetaling er så dumt - fordi man hurtigt bliver fanget i det tror jeg... og det er bare alt alt for farligt for ens økonomi. - men jeg kan da godt se at i jeres situation hvor køleskabet futtede af, så står man med et stort problem - men ... jeg havde nok valgt at forhøre mig i banken - bare fordi jeg ville være bange for at blive røvrendt for meget af den der afbetaling.

Men folk der køber på afbetaling - fred være med dem... jeg taler kun for mig selv

Anette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.