Hvad syntes i om og købe på afbetaling??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2008

Heidi.

Ja, det har vi også gjort.. Der er bare ikke så meget på den, da vi har været meget uheldig med uforudsete udgifter..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2008

Mathilde

Jeg ville ikke købe noget på afbetaling, da det pludselig bliver meget dyrer end hvis man kunne købe kontant.
Jeg vil helst spare op hvis der er noget jeg gerne vil have og hvis det er absolut umuligt at vente, ville jeg nok snakke med min bank om et lån. Det eneste jeg har lånt er 4000kr til indskud og ellers har jeg selv sparet op. Også til bil og kørekort...

Kram fra Mathilde

Anmeld

16. oktober 2008

Honningblomst

Heidi-Godsk skriver:

Ja, det har vi også gjort.. Der er bare ikke så meget på den, da vi har været meget uheldig med uforudsete udgifter..

Sådan er det i perioder...øv øv...

Anmeld

16. oktober 2008

fam.4xc

Vi har flere ting som vi afdrager på

Anmeld

16. oktober 2008

Heidi.

fam.4xc skriver:

Har vi også haft Det er for nemt engang imellem, syntes jeg..Så køber man bare..

Anmeld

16. oktober 2008

lonemus

Vi har aldrig købt noget på afbetaling - jo, bilen og huset selvfølgelig, men man sparer jo ikke lige flere millioner kroner op!!!

Men du mener jo selvfølgelig også blot hårde hvidevarer, fjernsyn osv. Men nej, det har vi aldrig gjort.

Lone

Anmeld

16. oktober 2008

fam.4xc

Heidi-Godsk skriver:

fam.4xc skriver:

Har vi også haft Det er for nemt engang imellem, syntes jeg..Så køber man bare..

jeg ved ik om det er for nemt, men indimellem vil vi bare gerne ha ting som vi ik vil vente på at spare op til.... vi har lige sparet op til et bryllups og barnedåb, men ville altså også gerne lige ha 2 store faldskærms tver og så blev de købt i Fona, så længe det ik tager overhånd og man ik kan overskue at man faktisk skylder mere end man tjener, så ser jeg det ik så skidt
Men sådan er vi jo så forskellige....

Anmeld

16. oktober 2008

Heidi.

fam.4xc skriver:

Heidi-Godsk skriver:

fam.4xc skriver:

jeg ved ik om det er for nemt, men indimellem vil vi bare gerne ha ting som vi ik vil vente på at spare op til.... vi har lige sparet op til et bryllups og barnedåb, men ville altså også gerne lige ha 2 store faldskærms tver og så blev de købt i Fona, så længe det ik tager overhånd og man ik kan overskue at man faktisk skylder mere end man tjener, så ser jeg det ik så skidt
Men sådan er vi jo så forskellige....

Kan sagtens følge dig.

Anmeld

16. oktober 2008

Kristina V

Der findes en hjemme side der hedder www.aaop.dk Der kan du gå ind og beregne præcist hvor meget det lån kommer til at koste dig. Der var en i godmorgen DK dengang jeg var på barsel som fortalte om det!
Det er lidt tanke vækkende at se hvor mange penge man betaler af til ingen ting.

Og et sted må man leve som man har råd til, som der er blevet skrevet. Brænder køleskabet af, og man ingen opsparing har, ja så var det måske den blå avis man kigger i. Vi har ige solgt et sprit nyt køleskab til 500 kr da vi fik det af en... Så må man købe drømme køleskabet når der er sparet op. Men det er jo bare min holdning..

Anmeld

16. oktober 2008

Lullaby

Vi har et par enkelte lån som vi afdrager. Og det har jeg det faktisk okay med. Vi sparer mange gange op. Blandt andet til det nye indskud på den nye lejlighed. Men nogle gange syntes jeg, at der skal en smule luksus til og så længe det ikke tager overhånd så er det okay. Blandt andet købte vi vores bordopvasker hos leasy på 12 mdr rentefrit. Den var brugt så vi slap med 150 om måneden. Da den så gik i stykker efter 6 mdr fik vi en ny.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.