Hvad syntes i om og købe på afbetaling??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2008

Balderson

Det kunne jeg aldrig drømme om..

Hvis jeg ikke har råd til at købe det kontant, så køber jeg det ikke...

Undre mig tit over hvis folk vælger den for for betaling.. De kommer jo af med mange flere penge end hvis man købte det kontant...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2008

MorCamilla

Jeg vil hellere spare op inden vi køber. eller låne i banken hvis det f.eks. er køleskabet der står af... og man bliver nød til at have et nyt hurtigt... Af den simple grund af afbetaling er alt for dyrt..

Anmeld

16. oktober 2008

Kvindemin

Vil aldrig købe på afbetaling ved steder som Leasy og alt det der braller.
Så tror jeg er det billigere i banken.

Men nogen gange er det selvf nødvendigt, selvom det kunne være rart hvis det bare var et greb i lommen.

Anmeld

16. oktober 2008

ekzunz

Nej tak - ingen afbetaling her.
Skulle det ske at der er noget vi virkelig har brug for men ikke har råd til, så taler vi med banken.
Jeg har heller ikke kreditkort - det kan jeg heller ikke med.....

Rikke

Anmeld

16. oktober 2008

Astrid P

Ork ja, jeg køber på afbetaling!
Jeg har lige købt ny computer, eftersom min gamle valgte at stå af, og jeg skal til at igang med at skrive bachelor opgave, så jeg kunne ikke rigtigt undvære den... Jeg kunne selvfølgelig have taget den på min kassekredit, men det var nok ikke blevet billigere af det.
Vi har også netop købt bil, og nej - vi havde ikke lige sparet alle de penge sammen som sådan en koster, det ville jo tage flere år... Om man lægger pengene til side hver måned og venter på at der er nok til at man kan købe, eller om man køber og så betaler samme mængde penge hver måned... Det kan jeg ikke se den store forskel på. Det er jo immervæk bare penge, så for mig at se skal dagligdagen bare hænge sammen, så er jeg ligeglad med hvordan der bliver betalt!

Anmeld

16. oktober 2008

A.

det er dumt synes jeg..men var selv nødt til leje en vaskemaskine men snart skal jeg ikke har den mere da jeg flytter og har plads til almindelig vaskemaskine

Anmeld

16. oktober 2008

Zuzet

Hejsa

Jeg har svaret: ja en enkelt ting men ved ikke helt om det hører ind her hihi....for der er ingen renter eller gebyer på

Jeg har lige købt et par nye briller på afbetaling men som skrevet kommer der intet gebyr eller renter på. Kom der rente mm på ville jeg ikke købe på afbetaling....

Har dog en bil jeg har lånt til men det er i banken og til en lav rente :-)

Hilsen

Lotte

Anmeld

16. oktober 2008

Mette+Mathias

fam.4xc skriver:

Heidi-Godsk skriver:

fam.4xc skriver:

Vi har flere ting som vi afdrager på

Har vi også haft Det er for nemt engang imellem, syntes jeg..Så køber man bare..

jeg ved ik om det er for nemt, men indimellem vil vi bare gerne ha ting som vi ik vil vente på at spare op til.... vi har lige sparet op til et bryllups og barnedåb, men ville altså også gerne lige ha 2 store faldskærms tver og så blev de købt i Fona, så længe det ik tager overhånd og man ik kan overskue at man faktisk skylder mere end man tjener, så ser jeg det ik så skidt
Men sådan er vi jo så forskellige....

Ja, det er jo så det jeg ikke forstår. Et bryllup er jo selvfølgelig dyrt, og hvis jeg havde holdt bryllup i år, - ja, så ville jeg udsætte fladskærmstv til næste år - eller når jeg havde råd - for jeg havde formodentlig et tv som allerede fungerede?

Jeg kan ikke have ondt i rø... over at nogle vælger at gøre det, - det er jo deres valg, ligesom det er mit valg ikke at gøre det

Og så er jeg også så nærig, at jeg ikke vil betale dobbelt pris for en vare.

Anmeld

16. oktober 2008

Mette+Mathias

Astrid P skriver:

Ork ja, jeg køber på afbetaling!
Jeg har lige købt ny computer, eftersom min gamle valgte at stå af, og jeg skal til at igang med at skrive bachelor opgave, så jeg kunne ikke rigtigt undvære den... Jeg kunne selvfølgelig have taget den på min kassekredit, men det var nok ikke blevet billigere af det.
Vi har også netop købt bil, og nej - vi havde ikke lige sparet alle de penge sammen som sådan en koster, det ville jo tage flere år... Om man lægger pengene til side hver måned og venter på at der er nok til at man kan købe, eller om man køber og så betaler samme mængde penge hver måned... Det kan jeg ikke se den store forskel på. Det er jo immervæk bare penge, så for mig at se skal dagligdagen bare hænge sammen, så er jeg ligeglad med hvordan der bliver betalt!

Joooo...det ER der jo forskel på, - for hvis du sparer f.eks. 1000 kr om om måneden kan du købe en pc til 12.000 efter et år.

Hvis du afbetaler 1000 kr om måneden på en pc til 12.000, er du først færdig efter måske 1½ år (= 18.000).

Anmeld

16. oktober 2008

Mette+Mathias

Vi køber ikke på afbetaling (undt. hus og den bil vi købte for 12 år siden), da det er aaaalt for dyrt. Jeg vil ikke betale det dobbelte af hvad varen koster, - så hellere vente, - og mens jeg venter, bliver det måske sat ned, eller man kan få noget bedre for de samme penge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.