Krybdyr ? Hvor mange :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2011

twinboys

UUUFFF nu kan jeg bare ikke sove i nat...

Kan ikke med slanger og edderkopper... ville ikke turde komme i dit hjem for jeg ville s.... en snemand der...

Majbritt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

Aabye

Anonym skriver:

han er gul - sort, men meget sort i det... han er smuk
men jeg tør bare ikke have ham ud, andet end hvis jeg har fat i hovedet... og har virkelig ingen ide om hvordan jeg tæmmer ham .... har taget kontakt til en prof. slangetæmmer i håb om hjælp derfra.... har altid hørt at de skal være ude hverdag, og i menneske hænder osv... men ingen herhjemme tør, for hvis ikke han bider, så pisser han på en.. ikke så charmerende hehe....

Det du evt kan gøre det er at tage et eller andet du har haft på og smide ind til den.. Så han lærer din lugt at kende ordentligt (evt en t-shirt du har sovet i? et par handsker du har haft på i vinters.. ect ect---) 

Også stille og roligt bare gør som du gør nu.. Men når du har fået ham ud, så slip ham så han selv kan fise rundt på din arm eller sådan noget.. Jeg vil ikke tage ham ud hver dag, det stresser ham unødigt.. Men måske et par gange i ugen..

Tæpper har temperament, og MEGET af det, de er ikke bange for at bruge deres tænder.. Du kan evt tage et par tykke handsker på de første gange indtil du er tryg nok ved ham.. At han pisser på jer hver gang i har ham ude kan være tegn på stress.. Hvordan har i ham gående? Hvor stor er han? Du kan evt skrive til mig privat, så vil jeg gerne prøve at hjælpe dig..

Anmeld

23. marts 2011

Aabye

Peanut skriver:

Har også krybdyr, ikke som kæledyr, men som hobbydyr 

Har pt 27 slanger, 2 øgler og 3 fugleederkopper (selvom fugleederkopper ikke er et krybdyr).

Derudover har vi flere eksotiske pattedyr, såsom egern, pindsvin og lign. 

Rigtig spændende, og er vildt fascineret af dem 

-Ps, for 7-8 år side, var vi oppe på 100 slanger 

Uhhhhh Pindsvin.. Vil du ikke fortælle mig lidt om dem? Evt privat.. Har nemlig en veninde der er igang med at anskaffe sig en eller to.. Og nu har hun jo gjort mig meget nysgerrig..

Anmeld

23. marts 2011

Peanut

LineAabye skriver:

Uhhhhh Pindsvin.. Vil du ikke fortælle mig lidt om dem? Evt privat.. Har nemlig en veninde der er igang med at anskaffe sig en eller to.. Og nu har hun jo gjort mig meget nysgerrig..

Jo hvad vil du vide? 

Anmeld

23. marts 2011

Ka+Ma=Be

Jeg har en lille kongepythonbasse! Og så har jeg haft 3 leopardgekkoer

Og så har jeg en dejlig lille pindgris - som selvfølgelig dog ikke er et krybdyr Ville bare lige vise den frem

Anmeld

23. marts 2011

Ka+Ma=Be

Peanut skriver:

Har også krybdyr, ikke som kæledyr, men som hobbydyr 

Har pt 27 slanger, 2 øgler og 3 fugleederkopper (selvom fugleederkopper ikke er et krybdyr).

Derudover har vi flere eksotiske pattedyr, såsom egern, pindsvin og lign. 

Rigtig spændende, og er vildt fascineret af dem 

-Ps, for 7-8 år side, var vi oppe på 100 slanger 

Ihh, jeg har også et pindsvin! De er simpelthen så skønne!

Anmeld

23. marts 2011

Peanut

Anonym skriver:

årh har du ikke evt nogen billeder af dem

Ja det har jeg 

Glemte lige rød regnbueboa i farten  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. marts 2011

Pige2009

Respekt siger jeg bare!

Anmeld

23. marts 2011

Aabye

Peanut skriver:

Jo hvad vil du vide? 

Jeg vil gerne vide alt.. Griner..

Hvordan skal de gå, hvor meget plads de skal have, hvad skal de have at spise.. Alt sådan noget..

Anmeld

23. marts 2011

Anonym trådstarter

LineAabye skriver:

Det du evt kan gøre det er at tage et eller andet du har haft på og smide ind til den.. Så han lærer din lugt at kende ordentligt (evt en t-shirt du har sovet i? et par handsker du har haft på i vinters.. ect ect---) 

Også stille og roligt bare gør som du gør nu.. Men når du har fået ham ud, så slip ham så han selv kan fise rundt på din arm eller sådan noget.. Jeg vil ikke tage ham ud hver dag, det stresser ham unødigt.. Men måske et par gange i ugen..

Tæpper har temperament, og MEGET af det, de er ikke bange for at bruge deres tænder.. Du kan evt tage et par tykke handsker på de første gange indtil du er tryg nok ved ham.. At han pisser på jer hver gang i har ham ude kan være tegn på stress.. Hvordan har i ham gående? Hvor stor er han? Du kan evt skrive til mig privat, så vil jeg gerne prøve at hjælpe dig..

uh jamen han er cirka 35-40 cm lang, han er ikke ret gammel, men kan ikke svare dig på hvor gammel han er, for jeg har ikke haft ham fra helt lille.. altså det min kæreste som står for at tage ham ud lige pt, men det lyder som en god idé med noget som lugter af en, så det vil jeg ihvertfald prøve at gøre.. vi har prøvet en enkelt gang at lade ham være på ens arm, og han hygger sig squ meget godt tror jeg, tror han nyder kontakten bare en smule, for normalt bliver han ignoreret, altså af hans tidligere ejer..
- Vi har ham gående i et terraire som er forholdvis stort - ikke for stort og ej heller for småt, og han har dejlig temperatur og kan både ligge i bunden og på grene osv.. han har vand så han kan bade, men har indtil videre slet ikke rørt det (men han gør det sikkert om natten)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.