Jeg har udelukkende billeder af mig selv som jeg også vil kunne dele med arbejdsgivere og dele af internationale forskningskredse. Sociale netværk så som Facebook, Linkedin, Academia og Twitter spiller en ret stor rolle for mig rent fagligt og derfor er der ingen grimme fuldebilleder på min profil.
Mine børn bliver under ingen omstændigheder postet på Facebook. Folk er velkommen til at se dem på min private hjemmeside, men det kunne ikke falde mig ind at putte billederne på Facebook. Reglerne er nemlig sådan at Facebook lige nu ikke deler billeder med 3.part, men at Facebook samtidig forbeholder sig retten til at ændre reglerne uden at oplyse brugerne om det.
Det betyder at billeder der postes på Facebook sådan set kan dukke op alle mulige steder i fremtiden, afhængig af hvordan Facebook ændrer reglerne, og det kan jeg ikke byde mine børn. Særligt ikke når man ser hvordan internettet spiller en stadigt stigende rolle i unges hverdag.
JEg skylder ganske enkelt mine børn den respekt at lade være med at poste deres billeder på Facebook.
Anmeld