Billeder på facebook.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2011

Sees

Loa skriver:

Jeg har sådan lidt af hvert... fra ferie, fra fester, fra bryllup og fra graviditet.... Sådan et billede af hvem JEG er...

Jeg forstår dog ikke helt dem der betaler for at få taget proffe billeder og så får dem lagt derind, det virker lidt for mig "Se hvor lækker jeg er når jeg er dullet op og en proffesionel tager billederne...."

Jeg forstår ikke, at folk ikke bare kan være naturlige på billederne... altså ikke nødvendigvis uden make up, men ikke de der opstillede billeder i "udklædningstøj"....

Men det er bare min mening....

Hm .. Ved ikke om jeg kan følge dig.
Jeg går selv tit til fotograf, men det betaler jeg ikke for - Jeg er "prøveklud". Altså den som fotografen øver sig i at tage billeder af, og det ELSKER jeg.
Dog er jeg adrig blevet dullet op.
Jeg har fået taget billeder i bare ben, og med en MEGET stor skjorte på.
Jeg har prøvet med briller på, jeg har prøvet at reklamere for sko, og for nogle tøjdyr, jeg har prøvet uden overdel, MEN, aldrig vist et eneste bryst på et billede - Og Makeup'en - Den ligger jeg selv

Jeg synes det er fedt at have flotte billeder af sig selv (Jeg har faktisk et af mig selv hængende i soveværelset ) - Og det er jo forskelligt fra person til person, hvornår man føler sig smuk.
Jeg føler mig pæn når jeg bare har fået en gang mascara på, hvorimod andre virkelig skal have tre lag i ansigtet, før de føler sig ok til at gå udenfor en dør. Sådan er vi alle forskellige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

Aves.

Sees. skriver:

Kan sagtens følge dig - Nu er vi nok bare så åbne i vores familie, at min mormor og morfar gerne kigger og kommentere mine "druk-billeder"

Ja, men det synes jeg så bare ikke min søn på 13 år behøver..han har vidst nok med at skulle definere sig selv og så er det vidst fint nok at jeg bare er den mor han kender.

Anmeld

23. marts 2011

Mira0911

Sees. skriver:

Hej piger.

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om hvilke billeder det er ok at have af sig selv, på facebook?

Jeg selv har mange forskellige billeder af mig selv derinde.
Billeder hvor jeg er i byen og beruset, 'model'-billeder, billeder af Emil og jeg, billeder fra da jeg var ung og dum teenager - RIGTIG mange forskellige.
Det har jeg fordi det hele er en del af mig, og det vil jeg ikke ligge skjul på.
Derimod har jeg en veninde der kun har "ordentlige" billeder af sig selv på sin facebookprofil, fordi hun er mor, og ikke vil sende et forkert billede ud af sig selv, hvis der f.eks. lå et billede hvor hun er i byen.
Dette respektere jeg selvfølgelig fuldt ud, og hun respektere mit valg.

Men hvad synes I?
Er det for meget at have billeder liggende af sig selv, offentligt, hvor man er beruset o.l. når man nu også er forældre?

Mette, som er sikker på at hendes engelsk-opgave bliver hendes død!

Som forældre har man vel også lov til at feste? 

Det er jo op til en selv hvilke billeder man ligger op... 

Ja her er da også nogle billeder hvor jeg er beruset... Ganske få... 

Det kan andre folk vel ikke tage stilling til - Man afgøre jo selv og så må folk tænke hvad de vil... 

Anmeld

23. marts 2011

twinny

Det er helt fint... bare alt med måde... Så længe der ikke ligger billeder hvor du viser alt hvad du ejer og sådan nogle ting, synes jeg det er fint.. det viser jo bare hvem du har været og hvem du er idag...  Men alt med måde

Anmeld

23. marts 2011

Mira0911

Caroline86 skriver:

ift. det med at være forælder er jeg ligeglad Jeg bliver ikke en dårlig mor af at have været stiv og på rulleskøjter som 17-årig (eller som 23-årig for den sags skyld)...

Men i forhold til et kommende job er jeg måske lidt mere påpasselig. Jeg ved at der er flere og flere virksomheden der går på nettet for at "baggrundstjekke" inden de ansætter folk og der ville jeg være ked af hvis jeg blev valgt fra pga. et dumt billede

hmm.. men altså... alt med måde, som man siger!

Og hvad andre lægger ud er jeg bedøvende ligeglad med.. det styrer man selv - medmindre de lægger billeder ud af mig! Der vil jeg gerne have lidt at sige hvis jeg føler det kan komme til at påvirke mig på nogen måde

knus

Hvordan kommer disse firmaer ind på ens face profil? Det gad jeg godt og vide... 

Anmeld

23. marts 2011

Caroline86

MoarJ skriver:

Hvordan kommer disse firmaer ind på ens face profil? Det gad jeg godt og vide... 

facebook har ét formål: de vil tjene penge...

virksomheder betaler sig fra at få oplysninger! Det er det samme ift. annonceringen.. at de lægger en slags cookie ind og så følger de dine interesser og annoncerer DIREKTE mod dig... ret skrapt, men skide smart

Anmeld

23. marts 2011

Mormilla

Jeg ligger kun gode billeder ind af mig selv. Jeg gider ikke at folk skal se mig med lidt tøj på, fuld eller hvor jeg laver noget dumt. Det har ikke noget at gøre med at jeg er mor, det er fordi jeg gider ikke at udstille mig selv, på den måde om jeg så er mor eller ej!!!

Anmeld

23. marts 2011

serinasmor

Jeg er ikke begyndt at tænke så meget over de billeder jeg har liggende på facebook endnu ... men jeg skal helt klart ha set igennem hvad der ligger når jeg skal til at søge praktikplads og job .... det er måske ikke helt vildt fedt at ens kommende arbejdsgiver får det første indtryk af én at man fester HELT vildt meget ...

men det er måske bare mig

serinasmor

Anmeld

23. marts 2011

Lou87

Sees. skriver:

Hej piger.

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om hvilke billeder det er ok at have af sig selv, på facebook?

Jeg selv har mange forskellige billeder af mig selv derinde.
Billeder hvor jeg er i byen og beruset, 'model'-billeder, billeder af Emil og jeg, billeder fra da jeg var ung og dum teenager - RIGTIG mange forskellige.
Det har jeg fordi det hele er en del af mig, og det vil jeg ikke ligge skjul på.
Derimod har jeg en veninde der kun har "ordentlige" billeder af sig selv på sin facebookprofil, fordi hun er mor, og ikke vil sende et forkert billede ud af sig selv, hvis der f.eks. lå et billede hvor hun er i byen.
Dette respektere jeg selvfølgelig fuldt ud, og hun respektere mit valg.

Men hvad synes I?
Er det for meget at have billeder liggende af sig selv, offentligt, hvor man er beruset o.l. når man nu også er forældre?

Mette, som er sikker på at hendes engelsk-opgave bliver hendes død!

Jeg er ligesom som dig - har lidt af hvert..
Det er som du skriver, en del af en..
Og jeg må indrømme at hvis nogen sku få ondt i røven over noget af det - ja så det sku deres problem og ikke mit!

Jeg har IKKE nøgenbilleder eller lign derinde, det er måske lige over the top Har set flere der står i enten bikini eller bh og spiller smarte.. Men det synes jeg er for meget..
Men som sagt op til hver person selv - man ka jo heldigvis begrænse hvem der kan se det, så man kan jo bare "lukke" sin profil til det kun er venner der ser den og lade vær og godkende alle.

Anmeld

23. marts 2011

Thalia

Jeg har udelukkende billeder af mig selv som jeg også vil kunne dele med arbejdsgivere og dele af internationale forskningskredse. Sociale netværk så som Facebook, Linkedin, Academia og Twitter spiller en ret stor rolle for mig rent fagligt og derfor er der ingen grimme fuldebilleder på min profil.

Mine børn bliver under ingen omstændigheder postet på Facebook. Folk er velkommen til at se dem på min private hjemmeside, men det kunne ikke falde mig ind at putte billederne på Facebook. Reglerne er nemlig sådan at Facebook lige nu ikke deler billeder med 3.part, men at Facebook samtidig forbeholder sig retten til at ændre reglerne uden at oplyse brugerne om det.

Det betyder at billeder der postes på Facebook sådan set kan dukke op alle mulige steder i fremtiden, afhængig af hvordan Facebook ændrer reglerne, og det kan jeg ikke byde mine børn. Særligt ikke når man ser hvordan internettet spiller en stadigt stigende rolle i unges hverdag.

JEg skylder ganske enkelt mine børn den respekt at lade være med at poste deres billeder på Facebook.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.