Caroline86 skriver:
Hej piger
Der er en ting jeg har tænkt meget over og nu har jeg tid til at oprette en tråd 
Når I tester positiv derhjemme (hvad enten I håber på at gøre det snart eller allerede har gjort det), er det så vigtigt for Jer at få det bekræftet hos lægen bagefter?
Jeg synes tit og ofte man/jeg læser "jubii jeg har testet positiv nu skal jeg bare til lægen og have det bekræftet" og så ser man en test (måske 10
) men SMUKKE streger på...
Hvorfor er det vigtigt at få lægen til at sige "ja, du ER gravid"? Er det overhovedet vigtigt?
De fleste læger tager bare en urintest (ligesom den derhjemme) når man kommer derned. Nogle få tager så en blod hcg.
Jeg selv var ved lægen og få det bekræftet med en blodprøve. Det var faktisk mest for at se om hcg var steget som det skulle i forhold til hvor langt jeg burde være henne.... Når jeg ser tilbage virker det måske lidt hysterisk men min læge gjorde det da, som var det noget af det mest naturlige i verden 
Men hvordan har du det? Har du testet positiv og fået det bekræftet hos lægen bagefter? og hvorfor? Eller planlægger du at det skal bekræftes hos lægen når du tester positiv?
Jeg håber på en masse gode svar 
knus Caroline som selv gerne ville have bekræftende blodprøve men er ligeglad med lægens tisse-pinde 
Da jeg første gang testede positiv, ringede jeg til lægen og sagde jeg have testet positiv og gerne ville være helt sikker på, at den var der. Hun spurgte så hvor mange test jeg havde taget og om jeg var gået over tid, og svarede at jeg vist nok var gået 1½ uge over tid (vi flyttede den dag jeg skulle have mens, så opdagede ikke den manglede før der) og jeg havde 2 test. Hun sagde at så var den god nok, men vis jeg ville, måtte jeg gerne komme ned og snakke med sekretæren. Hun bekræftede det og vi fik tid til første undersøgelse. Enten desværre i en MA.
Denne gang ringede jeg igen derned og sagde, nu er den positiv igen, må jeg ikke komme ind til en tidligere samtale. Kom ind da jeg var i 6. uge, hvor vi snakkede om alt og fik aftalt, at jeg skulle til en tryghedsscanning. Kom ind igen i 9. uge og fik lavet vandrejounal og blodprøver.
Men ja, jeg skulle altså have en læge ord på det første gang, for det var jo noget helt nyt og viste ikke hvordan jeg skulle forholde mig til det hele.