at få det bekræftet hos lægen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2011

Fenja09

Jeg tog 2 hjemmetests og derefter bestilte jeg tid hos lægen - ikke kun for at få det bekræftet endnu gang, men også for at informere lægen om det og bestille tid til 1. lægebesøg, vandrejournal, hvor langt jeg var henne,  blodprøver osv.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

Louisiana

Ehm... Altså, første gang jeg var gravid var jeg kun 19 år og vidste ikke meget om hvad det indebar, og min søn var en "ups'er", så havde mange spørgsmål til min læge. Og dengang vidste jeg ikke, at man ikke kan få en falsk positiv (andet end man har pco).

Denne gang skal jeg ha' hjælp til at blive gravid, og derfor skal jeg også undersøges når den endelig er der ( for vi laver en bebs i næste uge!!), og desuden skal man jo have gang i en vandrejournal... Så man skal vel til læge uanset?

Anmeld

24. marts 2011

Caroline86

Louisiana28 skriver:

Ehm... Altså, første gang jeg var gravid var jeg kun 19 år og vidste ikke meget om hvad det indebar, og min søn var en "ups'er", så havde mange spørgsmål til min læge. Og dengang vidste jeg ikke, at man ikke kan få en falsk positiv (andet end man har pco).

Denne gang skal jeg ha' hjælp til at blive gravid, og derfor skal jeg også undersøges når den endelig er der ( for vi laver en bebs i næste uge!!), og desuden skal man jo have gang i en vandrejournal... Så man skal vel til læge uanset?

jeg fik først lavet vandrejournal da jeg var til 1. lægeundersøgelse i 9. uge Der blev lavet vandrejournal og taget blodprøver osv

Men inden da havde jeg jo så været nede og få taget blodprøver

Anmeld

24. marts 2011

CiSo

MoarJ skriver:

Overhovedet ikke åndssvagt.... 

Jeg er selv en som også vil være på den sikre side.... Sygt er det, men rigtigt 31 teste tog jeg...  

Og så lige en ved lægen også... 

Dejligt søde..

Dog tog jeg ikke 31 teste, meeen et par stykker blev det da til..

Anmeld

24. marts 2011

Louisiana

Caroline86 skriver:

jeg fik først lavet vandrejournal da jeg var til 1. lægeundersøgelse i 9. uge Der blev lavet vandrejournal og taget blodprøver osv

Men inden da havde jeg jo så været nede og få taget blodprøver

Det er jo egentlig også det jeg mener - når man får en positiv test, så ringer man vel til lægen for få gang i vandrejournal og få tid hos dit og dat. Så bliver det vel egentlig bare til første lægebesøg, ikk? Eller hvad mener du?

Anmeld

24. marts 2011

Caroline86

Louisiana28 skriver:

Det er jo egentlig også det jeg mener - når man får en positiv test, så ringer man vel til lægen for få gang i vandrejournal og få tid hos dit og dat. Så bliver det vel egentlig bare til første lægebesøg, ikk? Eller hvad mener du?

men det jeg tænker på, og spørger om, er dem (mig selv inkl.) der liiiige skal rundt om lægen og have bekræftet en graviditet ved at lægen tager en test. Det er jo typisk først senere i graviditeten man kommer til "1. lægeundersøgelse"

Anmeld

24. marts 2011

Louisiana

Caroline86 skriver:

men det jeg tænker på, og spørger om, er dem (mig selv inkl.) der liiiige skal rundt om lægen og have bekræftet en graviditet ved at lægen tager en test. Det er jo typisk først senere i graviditeten man kommer til "1. lægeundersøgelse"

Ja, det er jeg med på. Jeg tænker bare, at man jo skal derhen alligevel  Men det er måske ikke normalt, at lægen laver en test, når man kommer og siger, at man har testet positiv derhjemme? Er det noget man selv skal bede om?

Hvis ikke det var fordi jeg er i behandling for at blive gravid (og dermed skal derhen under alle omstændigheder), så tror jeg faktisk også, at jeg liiiiiige skulle til lægen og have det bekræftet - så jeg er helt sikker på, at den er god nok, hehe. Kan ikke forklare hvorfor... Måske fordi jeg ikke vil gå og bilde mig selv noget ind, og lægen kan give mig en sikkerhed for, at den er god nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.