Caroline86 skriver:
Hej piger
Der er en ting jeg har tænkt meget over og nu har jeg tid til at oprette en tråd 
Når I tester positiv derhjemme (hvad enten I håber på at gøre det snart eller allerede har gjort det), er det så vigtigt for Jer at få det bekræftet hos lægen bagefter?
Jeg synes tit og ofte man/jeg læser "jubii jeg har testet positiv nu skal jeg bare til lægen og have det bekræftet" og så ser man en test (måske 10
) men SMUKKE streger på...
Hvorfor er det vigtigt at få lægen til at sige "ja, du ER gravid"? Er det overhovedet vigtigt?
De fleste læger tager bare en urintest (ligesom den derhjemme) når man kommer derned. Nogle få tager så en blod hcg.
Jeg selv var ved lægen og få det bekræftet med en blodprøve. Det var faktisk mest for at se om hcg var steget som det skulle i forhold til hvor langt jeg burde være henne.... Når jeg ser tilbage virker det måske lidt hysterisk men min læge gjorde det da, som var det noget af det mest naturlige i verden 
Men hvordan har du det? Har du testet positiv og fået det bekræftet hos lægen bagefter? og hvorfor? Eller planlægger du at det skal bekræftes hos lægen når du tester positiv?
Jeg håber på en masse gode svar 
knus Caroline som selv gerne ville have bekræftende blodprøve men er ligeglad med lægens tisse-pinde 
Synes det er unødvendigt med mindre man har en rigtig god grund, og fx ikke har den ringeste anelse om man er 4 eller 8 uger henne
Hvis man har tisset på flere pinde over et par dage, og de alle er positive, så er man altså gravid, og man bliver jo ikke mere gravid af at lægen siger: "Ja, du har ret i du er gravid". Jeg testede på 3 forskellige dage, og de blev mere positiv for hver dag der gik, så ringede bare og fik tid til første lægebesøg, havde ikke behov for bekræftelse. For hvad er oddsene lige for, at man ikke er gravid, når 3 tests siger man er? 
Men hvis man har en god grund, eller tidligere har haft problemer med graviditet, så forstår jeg det godt. Hvis man er almindelig sund og rask og har styr på cyklus, så forstår jeg ikke, at man vil bruge lægens tid på det, når han kunne bruge tiden på en, der faktisk er syg og har mere brug for hjælp