at få det bekræftet hos lægen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.949 visninger
56 svar
0 synes godt om
23. marts 2011

Caroline86

Hej piger

Der er en ting jeg har tænkt meget over og nu har jeg tid til at oprette en tråd

Når I tester positiv derhjemme (hvad enten I håber på at gøre det snart eller allerede har gjort det), er det så vigtigt for Jer at få det bekræftet hos lægen bagefter?

Jeg synes tit og ofte man/jeg læser "jubii jeg har testet positiv nu skal jeg bare til lægen og have det bekræftet" og så ser man en test (måske 10 ) men SMUKKE streger på...

Hvorfor er det vigtigt at få lægen til at sige "ja, du ER gravid"? Er det overhovedet vigtigt?

De fleste læger tager bare en urintest (ligesom den derhjemme) når man kommer derned. Nogle få tager så en blod hcg.

Jeg selv var ved lægen og få det bekræftet med en blodprøve. Det var faktisk mest for at se om hcg var steget som det skulle i forhold til hvor langt jeg burde være henne.... Når jeg ser tilbage virker det måske lidt hysterisk men min læge gjorde det da, som var det noget af det mest naturlige i verden

Men hvordan har du det? Har du testet positiv og fået det bekræftet hos lægen bagefter? og hvorfor? Eller planlægger du at det skal bekræftes hos lægen når du tester positiv?

Jeg håber på en masse gode svar

knus Caroline som selv gerne ville have bekræftende blodprøve men er ligeglad med lægens tisse-pinde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

Isabella_mor

ja for en test kan IKKE vise falsk positiv.. så det undrer også mig.. ?!?

men jeg vil da indrømme at jeg bestilte tid ved læge lige med det samme at jeg fandt ud af at jeg var gravid. og forventede faktisk at få taget en test for at lægen skulle se at jeg talte sandt.. men hun gik ud fra det med det samme jeg sagde at jeg havde testet positiv. hun undersøgte mig dog og sagde at hun godt kunne mærke min livmoder var hævet og derfra gik hun vel bare ud fra at det var sandt nok.. ingen ekstra test.. jeg spurgte endda og hun sagde at det var ikke nødvendigt da en graviditetstest ikke kan vise falsk positiv.. så ja det var det...

og jeg var jo glad alligevel..

Anmeld

23. marts 2011

Mor til L&S

Caroline86 skriver:

Hej piger

Der er en ting jeg har tænkt meget over og nu har jeg tid til at oprette en tråd

Når I tester positiv derhjemme (hvad enten I håber på at gøre det snart eller allerede har gjort det), er det så vigtigt for Jer at få det bekræftet hos lægen bagefter?

Jeg synes tit og ofte man/jeg læser "jubii jeg har testet positiv nu skal jeg bare til lægen og have det bekræftet" og så ser man en test (måske 10 ) men SMUKKE streger på...

Hvorfor er det vigtigt at få lægen til at sige "ja, du ER gravid"? Er det overhovedet vigtigt?

De fleste læger tager bare en urintest (ligesom den derhjemme) når man kommer derned. Nogle få tager så en blod hcg.

Jeg selv var ved lægen og få det bekræftet med en blodprøve. Det var faktisk mest for at se om hcg var steget som det skulle i forhold til hvor langt jeg burde være henne.... Når jeg ser tilbage virker det måske lidt hysterisk men min læge gjorde det da, som var det noget af det mest naturlige i verden

Men hvordan har du det? Har du testet positiv og fået det bekræftet hos lægen bagefter? og hvorfor? Eller planlægger du at det skal bekræftes hos lægen når du tester positiv?

knus Caroline som selv gerne ville have bekræftende blodprøve men er ligeglad med lægens tisse-pinde

Hmm... Godt spørgsmål

ALTSÅ - Jeg TROEDE man skulle til lægen og få det bekræftet og man så regnede ud hvor langt henne man var så lægen kunne videregive til sygehuset så man blev indkald til scanning ovs...

Knus

Anmeld

23. marts 2011

Frøken J.

Caroline86 skriver:

Hej piger

Synes det er unødvendigt med mindre man har en rigtig god grund, og fx ikke har den ringeste anelse om man er 4 eller 8 uger henne Hvis man har tisset på flere pinde over et par dage, og de alle er positive, så er man altså gravid, og man bliver jo ikke mere gravid af at lægen siger: "Ja, du har ret i du er gravid". Jeg testede på 3 forskellige dage, og de blev mere positiv for hver dag der gik, så ringede bare og fik tid til første lægebesøg, havde ikke behov for bekræftelse. For hvad er oddsene lige for, at man ikke er gravid, når 3 tests siger man er?

Men hvis man har en god grund, eller tidligere har haft problemer med graviditet, så forstår jeg det godt. Hvis man er almindelig sund og rask og har styr på cyklus, så forstår jeg ikke, at man vil bruge lægens tid på det, når han kunne bruge tiden på en, der faktisk er syg og har mere brug for hjælp

Anmeld

23. marts 2011

Kaufie

Jeg gjorde første gang jeg var gravid.

Tror det var for at det skulle føles mere "rigtigt" .... mere officielt....

Anden gang ringede jeg og sagde at jeg havde testet positiv og så fik jeg en tid til at få lavet vandrejournal når jeg var 9+0. Skæbnen ville så, at jeg begyndte at bløde weekenden før og endte med en MA.

Tredje gang ringede jeg igen efter en positiv test - spurgte om en tidlig scanning pga MA, hvilket jeg ikke fik, men fik så tiden til vandrejournal i 8.uge...

Planlægger ikke en ny graviditet lige forløbig, men i så fald vil jeg blot ringe igen...

Anmeld

23. marts 2011

Loa

Af en eller anden grund, troede jeg ikke helt på det, selv om jeg havde 6 positive tests foran mig....

Der var bare et eller andet over at lægen sagde " ja den er god nok".....

Forresten tillykke med din søde lille Laura (Hvis din ticker passer og hun har fødselsdag idag)

Anmeld

23. marts 2011

Caroline86

Loa skriver:

Af en eller anden grund, troede jeg ikke helt på det, selv om jeg havde 6 positive tests foran mig....

Der var bare et eller andet over at lægen sagde " ja den er god nok".....

Forresten tillykke med din søde lille Laura (Hvis din ticker passer og hun har fødselsdag idag)

hov, jeg skal da have en ny ticker på haha..

Hun blev 1 år d. 18. feb. men tusind tak alligevel

Men det er sjovt ikke? at man har svært ved at tro på den test (de teste ) man tager derhjemme når lægen kun lige behøver kigge på én og sige "tillykke, du er gravid"..

men... det siges jo at gravide kvinder ikke er rigtigt kloge så vi kan ligeså godt lægge hårdt ud med ulogiske beslutninger

Anmeld

23. marts 2011

Loa

Caroline86 skriver:

hov, jeg skal da have en ny ticker på haha..

Hun blev 1 år d. 18. feb. men tusind tak alligevel

Men det er sjovt ikke? at man har svært ved at tro på den test (de teste ) man tager derhjemme når lægen kun lige behøver kigge på én og sige "tillykke, du er gravid"..

men... det siges jo at gravide kvinder ikke er rigtigt kloge så vi kan ligeså godt lægge hårdt ud med ulogiske beslutninger

Ha ha gud ja, jeg har da allerede set hendes fødselsdags tråd..... D'oh......

Ja, jeg tror mange er så forhippet på at blive gravide, eller hvad man kan kalde det, at man på et eller andet plan føler det helt urealistisk når det så sker......

Anmeld

23. marts 2011

pussepige

Jeg har altid været ved lægen, som ikke for at få det bekræftet mere fordi jeg aldrig har haft reglmæssig menses og derfor ikke altid været klar over hvor langt jeg har været henne...

Anmeld

23. marts 2011

Caroline86

pussepige skriver:

Jeg har altid været ved lægen, som ikke for at få det bekræftet mere fordi jeg aldrig har haft reglmæssig menses og derfor ikke altid været klar over hvor langt jeg har været henne...

se, det kan jeg langt bedre forstå.. for så er det jo netop så man kan få indkaldelser til scanninger osv i ordentlig tid

jeg tror også mange med "komplicerede" forhold, enten ureglm. mens, tidligere aborter, gennembrudsblødninger osv, kan have et større behov for at en læge lige ser at alt er som det skal være...

Men sjovt at se mange har samme forhold til det som mig det der "øhm. ja, hvorfor gør vi egentlig det!?"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.