at få det bekræftet hos lægen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2011

pussepige

Caroline86 skriver:

se, det kan jeg langt bedre forstå.. for så er det jo netop så man kan få indkaldelser til scanninger osv i ordentlig tid

jeg tror også mange med "komplicerede" forhold, enten ureglm. mens, tidligere aborter, gennembrudsblødninger osv, kan have et større behov for at en læge lige ser at alt er som det skal være...

Men sjovt at se mange har samme forhold til det som mig det der "øhm. ja, hvorfor gør vi egentlig det!?"

Ja for man får endelig bare det svar afvide som man allerede ved i forvejen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

SiLiMiMa

Caroline86 skriver:

Hej piger

Der er en ting jeg har tænkt meget over og nu har jeg tid til at oprette en tråd

Når I tester positiv derhjemme (hvad enten I håber på at gøre det snart eller allerede har gjort det), er det så vigtigt for Jer at få det bekræftet hos lægen bagefter?

Jeg synes tit og ofte man/jeg læser "jubii jeg har testet positiv nu skal jeg bare til lægen og have det bekræftet" og så ser man en test (måske 10 ) men SMUKKE streger på...

Hvorfor er det vigtigt at få lægen til at sige "ja, du ER gravid"? Er det overhovedet vigtigt?

De fleste læger tager bare en urintest (ligesom den derhjemme) når man kommer derned. Nogle få tager så en blod hcg.

Jeg selv var ved lægen og få det bekræftet med en blodprøve. Det var faktisk mest for at se om hcg var steget som det skulle i forhold til hvor langt jeg burde være henne.... Når jeg ser tilbage virker det måske lidt hysterisk men min læge gjorde det da, som var det noget af det mest naturlige i verden

Men hvordan har du det? Har du testet positiv og fået det bekræftet hos lægen bagefter? og hvorfor? Eller planlægger du at det skal bekræftes hos lægen når du tester positiv?

Jeg håber på en masse gode svar

knus Caroline som selv gerne ville have bekræftende blodprøve men er ligeglad med lægens tisse-pinde

Hos min læge er det sådan, at man SKAL have en positiv test hos dem. Og herefter får man en tid til vandrejournal og undersøgelse.

heise

Anmeld

23. marts 2011

Caroline86

Heise skriver:

Hos min læge er det sådan, at man SKAL have en positiv test hos dem. Og herefter får man en tid til vandrejournal og undersøgelse.

heise

så meget for tillid haha!

Ej, det virker da helt vildt? nok er en graviditetstest ikke det dyreste i verden, men tænker da alligevel lidt resourcespild at de VIL tage en test selv.. hmm! Men det forklarer da vores dem i dit lægehus "vil" have det bekræftet hos lægen kan jo sagtens ske flere læger har samme regler

Anmeld

23. marts 2011

Leneur

Jeg tog 2 prøver selv men turde ikke tro på jeg rent faktisk var gravid, så jeg ville gerne have lægens ord for at den var rigtig nok. Min cyklus er nemlig meget ujævn. Nogen gange er der 14 dage imellem menstruationerne og andre gange helt op til 45 dage, så derfor var det et must for mig også at få det bekræftet ved lægen.... og nu er det bette nus allerede halvandet år, ja det går skis'me stærkt....

Anmeld

23. marts 2011

Caroline86

Leneur skriver:

Jeg tog 2 prøver selv men turde ikke tro på jeg rent faktisk var gravid, så jeg ville gerne have lægens ord for at den var rigtig nok. Min cyklus er nemlig meget ujævn. Nogen gange er der 14 dage imellem menstruationerne og andre gange helt op til 45 dage, så derfor var det et must for mig også at få det bekræftet ved lægen.... og nu er det bette nus allerede halvandet år, ja det går skis'me stærkt....

men hvorfor turde du ikke stole på dine egne tests? Altså... som sagt havde jeg det selv på samme måde , jeg tænker bare at det er underligt hvor den tvivl kommer fra.. og hvorfor lægen er så stor en autoritet at vi først tror på graviditeten når de giver thumbs up

Anmeld

23. marts 2011

ZamanogDania

Jeg ringede til lægen og sagde jeg har testet positiv, men meget meget svag. Os fordi min menstruation er ikke regelmæssig. Der kunne være 30 dage eller 2 måneder. Mærkeligt nok blev jeg gravid i først hug

Så det var bare for at vide hvor lang jeg var henne. Rykkede os 2 uger tilbage til NF.

Anmeld

23. marts 2011

otlitrom

Jeg fik taget blodprøve, da vi har været gennem behandling, og det er deres måde at teste på. Men da jeg havde tisset på pinden om morgenen var jeg ikke i tvivl.

Skulle miraklet ske, at jeg bliver gravid "økologisk", så tror jeg jeg vil stole på stregerne, og først kontakte lægen i forbindelse med vandrejournal, altså lidt senere Om jeg tisser to streger dernede eller hjemme, det kan vel være ligemeget

Anmeld

23. marts 2011

Melbek

Jeg fik det ikke bekræftet hos lægen nogen af gangene... Ved Sarah mente han at mine 6 positive test var nok

Og denne gang mente de også mine 3 positive var nok..

Fik heller ikke en GU nogen af gangene...

Dog har jeg hver gang været til terminsscanning, så der er det jo så blevet bekræftet...

Anmeld

23. marts 2011

twinboys

Jeg har en gang testet på en pind som vidste en svag steg..som desværre ikke blev til mere...

Da jeg så igen blev gravid valgte jeg ikke at tage en test men fik taget en blodprøve som så viste liv i mit "liv"...og to dejlige drenge kom til verden...

Majbritt

Anmeld

23. marts 2011

Leneur

Caroline86 skriver:

men hvorfor turde du ikke stole på dine egne tests? Altså... som sagt havde jeg det selv på samme måde , jeg tænker bare at det er underligt hvor den tvivl kommer fra.. og hvorfor lægen er så stor en autoritet at vi først tror på graviditeten når de giver thumbs up

Fordi jeg halvanden måned før var sikker på at nu var jeg gravid... godt nok uden tests men kvalme, brystspændinger, forpustethed osv uden at være det, så selvom jeg havde testet positiv, turde jeg ikke tro det, førend det var bekræftet fra lægen, for ikke at blive skuffet igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.