Eva skriver:
Uha, det er altså svært.
Kan fortælle dig at min lille trold startede på småbørnsstue her da han var 2år og 5 mdr. Det var pga dp stoppede og jeg ønskede ikke han skulle runde en ny dp i tre mdr. Min dp og jeg var meget nervøse ved at Konrad skulle i bh, han havde det meget svært når der var legestue og i det hele taget var han trist ved dagplejen.
Men alle bekymringer blev gjort til skamme og han elsker sin børnehave, her sker der noget, der er faste rutiner, de samme voksne og ikke mindst ALTID de samme fysiske forhold og de samme venner, det tror jeg er meget vigtigt og så er det ikke så vigtigt hvem af de voksne der lige er der. Undersøgelser viser også at børn husker deres venner og ikke de voksne, fra deres institutionstid. Så stor fordel der ikke er gæstedagpleje.
Konrad går på en stue med 15 børn og tre voksne, der er ikke stresse ller kaos, men ro til bare at være...stemningen er fantastisk og trods det jeg havde en god dp, så er det her bare meget bedre for min søn.
Nu ved jeg ikke hvor stor eller lille den vs er som I vil få.men var det mig, så ville jeg tage derned og opleve den, stemningen, de fysiske rammer, børnene og de voksne...og ikke mindst se hvordan mit barn reagerede dernede.
Hvor gammel er det dit barn er?? tænker på hvor lang tid der er til at dp vil blive et kedeligt sted for ham??
Nå, det blev en længere smørre...
Knus Eva
Fordi et barn næsten er 3 år behøver det altså ikke være et kedeligt sted at være i dagpleje... Jeg ser alle børn og de får alle 4 en masse på deres trin...
F.eks. så lærer de store alfabeter og tal fra 1-20, farver, former, Ord som foran, bagved, ved siden, oven på, højre, venstre og ugedage og måneder... osv. alt igennem leg...
Har en lille dreng på 2 år han kan allerede synge hele alfabetsangen...
Så her sker der altså en masse for de store...
Og selvfølgelig også leg, sang, ganske alm. opdragelse, keativitet ja jeg kan blive ved...
Majbritt
Anmeld