skift fra dp til vuggestue??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.865 visninger
31 svar
0 synes godt om
15. oktober 2008

heaven

Har brug for jeres "syn på sagen"

Lasse står nu som nummer 1 til den vuggestue vi helst vil have ham i, har stået til overflytning siden han startede i dp i starten af juli.....

Egentlig er jeg mest til vuggestue, men hvor er jeg i tvivl om jeg skal flytte ham nu. Han er rigtig glad for dp og hun for ham... Hun er rigtig sød, og er dygtig til børnene....

så jeg tænker lidt: Er det mit eller Lasses behov at flytte ham nu? lige nu går det jo fint, men jeg tænker også lidt frem: - hvad nu, når de 2 der er ældre end ham, smutter i bhv engang, og Lasse måske sidder med 3 børn på omkring 1 år, og han selv er lige under 2,5.... så er der altså lang tid til at han skal videre... ved jo ikke hvilke børn der kommer ind, men det er bare mit ømme punkt det der....

Han er en meget outgoing dreng, så jeg tænker også om hun kan blive ved med at stimulere ham senere hen?? Forleden skulle han hentes og bringes i deres fælleshus, og der er tingene jo mere institutionspræget - og hold da op hvor han bare trissede rundt og hyggede sig max, og brugte mund uden lige... det var virkelig noget han nød...

Omvendt er Lasse meget meget pyller ved forkølelse og ved tandfrembrud, og der har vi bare oplevet at hun har den fornødene tid til at hygge ekstra om ham, gå ekstra med ham på armen osv osv... når han ikke vil tygge f.eks under tandfrembrud - ja, så fremtryller hun bare noget andet at spise til ham...

der er så mange fordele og ulemper ved begge dele, og jeg ved ikke hvad jeg skal.

ville i flytte ham??

Jannie - forvirret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2008

twinboys

Det lyder som om det er jeres behov og ikke jeres lille pus...

Jeg ville ikke flytte mit barn, hvis det var mig...

Jeg har selv stået med et barn, som var skrevet op til vuggestuen og var nr. 3... De valgte derfor en dagplejeplads som så blev mig der skulle have ham... De fortalte at de ville have han i vuggestuen, når de fik pladsen og det sagde jeg var fint med mig...

Dagen kom og de fik tilbudt vuggestuepladsen... Vi havde nogle snakke forældrene og jeg ... Fordele og ulemper... Begundelsen blev at vuggestuen vandt med en stemme, den lå nemlig tættere på hvor de boede...

Han stoppede hos mig og 2uger efter ringede moderen i min sommerferie og spurgte om hun ikke gerne måtte få ham tilbage til mig...

De var gået efter forældrenes behov og havde ikke villet se de argumenter jeg snakkede om i forhold til deres dreng...

Heldigvis havde jeg ikke nået at få et nyt barn pga. min sommerferie, så han fik pladsen igen... Og ja idag er han jo en stor dreng der går i skole...

Jeg fik også lov til at passe lillebror, da han skulle i dagpleje...

Det var min oplevelse...

Men tænk på jeres guldklump...

Majbritt

Anmeld

15. oktober 2008

Kvindemin

Jeg forstår udmærket du er forvirret Jannie.
Jeg står i det samme 'dilemma'.
Men umiddelbart ville jeg ikke flytte jeres lille mus.
Jeg er selv noget frem til 'at min dattertrives der, og de er begge glade for hinanden'. Så tror mest det var mit behov, at jeg ville have hende flyttet.
Så mit svar er : jeg ville ikke gøre det 60.png

Anmeld

15. oktober 2008

Skovurt

Vi står i samme situation - at vi havde ønsket vuggestue, men fik endte med at tage dagpleje pga. ventelisten.

Leander startede 25. august, og så sent som igår erklærede jeg til min kæreste at jeg ikke synes vi skal skifte ham over i vuggestuen hvis vi nåede til at få et tilbud fra dem... for han er bare faldet super godt til - og hun er SÅ god til ungerne (og vi har så tilmed været så heldig at 2 stoppede - en skulle i BH og en flyttede - og kun vores søn kom ind, så der har stået en plads tom, så hun har haft ekstra tid til hans indkøring)

Så altså jeg har valgt, i vores situation at han ikke skal flyttes (men altså vi har heller ikke nogen nær udsigt til at få en vuggestueplads - som i har)

Anette

iøvrigt - det er kun jer der kan vurdere hvad der vil være bedst for jeres søn - jeg snakkede kun lige ud fra min egen søn

Anmeld

15. oktober 2008

heaven

twinboys skriver:

Det lyder som om det er jeres behov og ikke jeres lille pus...

Jeg ville ikke flytte mit barn, hvis det var mig...

Jeg har selv stået med et barn, som var skrevet op til vuggestuen og var nr. 3... De valgte derfor en dagplejeplads som så blev mig der skulle have ham... De fortalte at de ville have han i vuggestuen, når de fik pladsen og det sagde jeg var fint med mig...

Dagen kom og de fik tilbudt vuggestuepladsen... Vi havde nogle snakke forældrene og jeg ... Fordele og ulemper... Begundelsen blev at vuggestuen vandt med en stemme, den lå nemlig tættere på hvor de boede...

Han stoppede hos mig og 2uger efter ringede moderen i min sommerferie og spurgte om hun ikke gerne måtte få ham tilbage til mig...

De var gået efter forældrenes behov og havde ikke villet se de argumenter jeg snakkede om i forhold til deres dreng...

Heldigvis havde jeg ikke nået at få et nyt barn pga. min sommerferie, så han fik pladsen igen... Og ja idag er han jo en stor dreng der går i skole...

Jeg fik også lov til at passe lillebror, da han skulle i dagpleje...

Det var min oplevelse...

Men tænk på jeres guldklump...

Majbritt

ååååhhh, det er bare mit mareridt, det der.... at træffe det forkerte valg. Og lige nu trives han jo, ingen tvivl om det.... men jeg tænker også fremad, og det ville ikke være optimalt for ham at gå med en masse små, de sidste 8 mdr af tiden... ved jo ikke om det vil blive sådan, men det er med i mine overvejelser - sådan er det...

Og så er jeg pædagog, og kan godt lide tanken om at der er flere øjne end 2, på mit barn i det daglige. Og jeg kan godt lide at Lasse ville få et valg mht voksne, og så mener jeg, at der bare et andet udbud af aktiviteter og stimulering i en vuggestue - og det har ikke noget med dp som begreb eller person at gøre, det er opbygningen og ressourcefordelingen af og i pasningstilbudet.... og så er der jo den sædvanlige røde plet indenfor dp-systemet, nemlig gæstedp - det hænger mig langt ud af halsen!!

omvendt elsker jeg at se hvor hjemmeligt vores dp gør det, og Lasse elsker at være der. Og det er jo derfor det er så svært...

Jannie

Anmeld

15. oktober 2008

heaven

Chritinap skriver:

Jeg forstår udmærket du er forvirret Jannie.
Jeg står i det samme 'dilemma'.
Men umiddelbart ville jeg ikke flytte jeres lille mus.
Jeg er selv noget frem til 'at min dattertrives der, og de er begge glade for hinanden'. Så tror mest det var mit behov, at jeg ville have hende flyttet.
Så mit svar er : jeg ville ikke gøre det 60.png

læs mit svar til twin

Anmeld

15. oktober 2008

heaven

Chrautwald skriver:

Vi står i samme situation - at vi havde ønsket vuggestue, men fik endte med at tage dagpleje pga. ventelisten.

Leander startede 25. august, og så sent som igår erklærede jeg til min kæreste at jeg ikke synes vi skal skifte ham over i vuggestuen hvis vi nåede til at få et tilbud fra dem... for han er bare faldet super godt til - og hun er SÅ god til ungerne (og vi har så tilmed været så heldig at 2 stoppede - en skulle i BH og en flyttede - og kun vores søn kom ind, så der har stået en plads tom, så hun har haft ekstra tid til hans indkøring)

Så altså jeg har valgt, i vores situation at han ikke skal flyttes (men altså vi har heller ikke nogen nær udsigt til at få en vuggestueplads - som i har)

Anette

iøvrigt - det er kun jer der kan vurdere hvad der vil være bedst for jeres søn - jeg snakkede kun lige ud fra min egen søn

læs mit svar til twin

Anmeld

15. oktober 2008

MorCamilla

Måske du skulle prøve at tage en snak med din dagplejemor, og høre hende hvordan hun oplever ham.. Altså spørge hende hvad hun tror er bedst for ham, at blive hos hende eller komme over i vuggestuen??
Bare en lille tanke fra mig...

Knus fra Camilla.

Anmeld

15. oktober 2008

heaven

MorCamilla skriver:

Måske du skulle prøve at tage en snak med din dagplejemor, og høre hende hvordan hun oplever ham.. Altså spørge hende hvad hun tror er bedst for ham, at blive hos hende eller komme over i vuggestuen??

Knus fra Camilla.

hehe, umiddelbart en fin ide, men jeg ved hvad hun siger, hun vil beholde ham....... ej, det kunne da godt være jeg skulle tage en seriøs snak med hende - håber så bare at hun også tænker på Lasse og ikke på at hun så skal have nyt barn eller lign...

Jannie

Anmeld

15. oktober 2008

MorCamilla

heaven skriver:

MorCamilla skriver:

Knus fra Camilla.

hehe, umiddelbart en fin ide, men jeg ved hvad hun siger, hun vil beholde ham....... ej, det kunne da godt være jeg skulle tage en seriøs snak med hende - håber så bare at hun også tænker på Lasse og ikke på at hun så skal have nyt barn eller lign...

Jannie

Ja man kunne self. være bange for at hun vil tale til egen fordel.. Det havde jeg ikke lige tænke på..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.