Danske mænd der dræber deres koner og børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2011

DLM

hvorfor skal religion altid debateres, der er jo aldrig nogen der bliver enige. de mænd der gør sådan nogle ting her er SYGE, SYGE mænd. uanset religion eller ej. kan virkelig ikke se hvad deres religion har at gøre med at de dræber deres familie, det er jo i virkeligheden bare en mand der er meget syg i hovedet, der gør sådan noget. han tænker jo ikke; det er pga min religion jeg skal dræbe min familie, ikke fordi jeg er pisse sur og det slår klik i hovedet på mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

Hansen97

MariaJ skriver:

Jeg er lamslået over det her indlæg - og det længere nede i tråden, der giver dig ret. Jeg ved godt, at du siger, at det ikke er en undskyldning, men en forklaring, men alligevel. En FORKLARING! på hvad? Jeg kan slet ikke forstå, at der kan være nogensomhelst forklaring på at man slår andre mennesker ihjel. Hverken børn eller voksne, men da SLET ikke børn, og da SLET ikke sine egne børn. Det er så fuldstændig forbi al fornuft og mening, at jeg ikke engang vil begynde at tænke på at forklare det eller undskylde det.

Der var en tråd for et par dage siden om kvinder og vold, og hvorfor kvinder bliver i voldsramte forhold, fordi deres selvværd er fejet helt ind under gulvtæppet. For mig lyder det her som om det er lidt i samme boldgade. At nu må de stakkels mænd, også få lov til at være mænd, for ellers er det ikke godt at vide, hvad de kan kan finde på.

Jeg er oprigtig chokeret over at ligestillingen ikke er kommet længere.

Altså nu skrev jeg "henad en forklaring"..
Jeg er jo heller ikke enig i at det er det rigtige at gøre, men der er jo en grund til alt...

Og det var såmænd bare min tankegang der kunne finde "denne tese"...

Hvad jeg oplever og har set og får ud af det...

Nogle kvinder har så travlt med at løsrive sig at de/man glemmer at der, uanset ligestilling, altså er forskel på kvinder og mænd.

Anmeld

22. marts 2011

Faith

Synes altså den der holdning med at vi kvinder skal lade mænd være mænd og lade os forsørge af dem, er totalt forældet og en lille smule latterlig. Er ligestillingen virkelig ikke kommet længere???

Anmeld

22. marts 2011

mn

tazz skriver:

Æhhhh, kristne? Det står da ingen steder om deres religion... Hvis du tænker på den generelle danske trosretning, så er vi ikke kristne, men protestanter.

Er dette indlæg et svar på det tidligere om muslimske mænd? Synes ærlig talt at det er en tand usmageligt. Men det er åske bare mig og fordi jeg har mistet en, som blev dræbt af sin (ikke danske) mand

er helt enig, mener dog også som en lidt efter skriver at man fratager manden at være mand, man kan få børn uden ham, han behøver ikke forsøge kvinden osv. jeg ville da også føle mig magtesløs hvis jeg ikke følte mig som en del af familien. så er der jo bare forskel på hvem det slår klik for og hvem der tør sige hvad de føler.

Anmeld

22. marts 2011

mama09

sarahb skriver:

Det er korrekt og så vildt at der er såååå mange der skal byde ind på de indlæg om muslimer, men når det er danske mænd så er det jo såååå synd for dem ect ect.
Jeg synes det er dybt usmageligt at jalouxi eller at man har det psykisk dårligt skal føre til at man skal tage børns liv... BØRNS LIV, Det er jo skrækkeligt..
Det er da så fucked og det sker bare mere og mere ofte.

Og ja det er de danske mænd man hører om der gør det... Men igen det er jo slet ikke alle der er sådan.. Heldigvis, og jeg kunne aldrig finde på at dømme alle danske mænd pga det. Ligesom der er mange der dømmer Alle muslimske mænd.

Anmeld

22. marts 2011

mama09

tazz skriver:

Bygger på kristendommen ja! I princippet bygger alle religioner på hinanden - men det er alligevel en anden troretning. Og når man skal drage den ind i en småracistisk debat, så bliver man altså nødt til, at få den rigtige retning på

Uhh ha da da slap da af!

Anmeld

22. marts 2011

MariaJ

smillaluna skriver:

Synes altså den der holdning med at vi kvinder skal lade mænd være mænd og lade os forsørge af dem, er totalt forældet og en lille smule latterlig. Er ligestillingen virkelig ikke kommet længere???

Anmeld

22. marts 2011

MariaJ

metteswn skriver:

er helt enig, mener dog også som en lidt efter skriver at man fratager manden at være mand, man kan få børn uden ham, han behøver ikke forsøge kvinden osv. jeg ville da også føle mig magtesløs hvis jeg ikke følte mig som en del af familien. så er der jo bare forskel på hvem det slår klik for og hvem der tør sige hvad de føler.

Men mændene er da forhåbentlig en del af familien. Jeg forstå slet ikke den holdning, at mænd skal være overflødige fordi de ikke er eneforsørgere

Anmeld

22. marts 2011

MariaJ

112233 skriver:

Altså nu skrev jeg "henad en forklaring"..
Jeg er jo heller ikke enig i at det er det rigtige at gøre, men der er jo en grund til alt...

Og det var såmænd bare min tankegang der kunne finde "denne tese"...

Hvad jeg oplever og har set og får ud af det...

Nogle kvinder har så travlt med at løsrive sig at de/man glemmer at der, uanset ligestilling, altså er forskel på kvinder og mænd.

Jeg vil ikke afvise at du kan have ret i at ligestilling kan få nogle mænd til at savne forsørgerrollen, men ærligt talt synes jeg det er helt forfærdeligt, hvis man bruger tabet af eneforsørgerrollen til at forklare noget så grusomt som drab .  

Det er klart der er forskel på kvinder og mænd (fysisk i hvert fald ), men i mine øjne bliver det ALDRIG en undskyldning for at det ene køn skal underkaste sig det andet.

Anmeld

22. marts 2011

Faith

MariaJ skriver:

Men mændene er da forhåbentlig en del af familien. Jeg forstå slet ikke den holdning, at mænd skal være overflødige fordi de ikke er eneforsørgere

Nej det forstår jeg virkelig heller ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.