Danske mænd der dræber deres koner og børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2011

mama09

MoarHvidovre skriver:

Jeg har også læst bogen for et par år siden og det er så tragisk en historie. I det hele taget synes jeg, at det er tragisk, at man vælger, at tage sine børn med i døden fordi, at den "anden part" ikke må "få" dem. Det er en meget kedelig tedens der er sket her indenfor det sidste stykke tid

ja det er skrækkeligt at ta andre med i døden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

mama09

112233 skriver:

Jeg vil afholde mig fra at kommentere på synspunktet ang religion.

I stedet vil jeg foreslå at man som kvinde tænker over hvilke signaler man i dag sender mændene...

Og det er at man sagtens kan klare sig selv.. vi har sgu ikke brug for en mand til noget som helst.. vi kan også få børn nu uden at have en mand...

Prøv at tænk hvor ligegyldig hans rolle bliver i familiebilledet?? Man fratager dem på en måde al deres maskulinitet og arv tilbage fra huleboerne som jo var at sørge for familien...

Ikke at det er en undskyldning, men måske henad en forklaring...

Føler med disse kvinder, mødre, familier der mister deres nære...

At drage religion ind i det syntes jeg er forkert...

Anita (der lader sin mand være MAND og forsørger...)

mmm kan følge dig

Anmeld

21. marts 2011

karina1980

I stedet vil jeg foreslå at man som kvinde tænker over hvilke signaler man i dag sender mændene...

Og det er at man sagtens kan klare sig selv.. vi har sgu ikke brug for en mand til noget som helst.. vi kan også få børn nu uden at have en mand...

Prøv at tænk hvor ligegyldig hans rolle bliver i familiebilledet?? Man fratager dem på en måde al deres maskulinitet og arv tilbage fra huleboerne som jo var at sørge for familien...

præcis.

herhjemme har jeg desværre en der er endt på dagpenge og derved er jeg ligesom blevet skaffedyret da jeg har rig mulighed for ekstravagter og vikarjobs

men det er da så tydeligt at han efterhånden har mistet håbet om job og han bryder sig da slet ikke om at HAN ikke kan forsørge familien, for det har HAN altid gjort, så jeg havde mere tid herhjemme.

så ja nogen gange trænger mænd bare til at være mænd og det får de ikke altid lov til, af os kvinder, pt har jeg fuldstændig mistet evnen til at lave noget ved bilen, selv det at fylde luft i hjulene, aner jeg ikke hvordan man gør, ej hellere fylde sprinklevæske på, jeg for slap til at starte græsslåmaskinen, og det eneste jeg duer til i haven er at pusse i blomsterbede.

for lidt mand skal han have lov at være, så vil jeg hellere være lidt *handicappet* til han har fået job igen

og det jo netop de stærke kvinder der lader mænd være mænd

så forstår godt at nogle mænd tiltider bliver fustreret og gør utilgivelige ting, men mange af dem får hellere ikke muligheden for at få hjælp, for det er ikke for RIGTIGE mænd

Anmeld

22. marts 2011

sarahb

Det er korrekt og så vildt at der er såååå mange der skal byde ind på de indlæg om muslimer, men når det er danske mænd så er det jo såååå synd for dem ect ect.
Jeg synes det er dybt usmageligt at jalouxi eller at man har det psykisk dårligt skal føre til at man skal tage børns liv... BØRNS LIV, Det er jo skrækkeligt..
Det er da så fucked og det sker bare mere og mere ofte.

Og ja det er de danske mænd man hører om der gør det... Men igen det er jo slet ikke alle der er sådan.. Heldigvis, og jeg kunne aldrig finde på at dømme alle danske mænd pga det. Ligesom der er mange der dømmer Alle muslimske mænd.

Anmeld

22. marts 2011

Hansen97

karina1980 skriver:

præcis.

herhjemme har jeg desværre en der er endt på dagpenge og derved er jeg ligesom blevet skaffedyret da jeg har rig mulighed for ekstravagter og vikarjobs

men det er da så tydeligt at han efterhånden har mistet håbet om job og han bryder sig da slet ikke om at HAN ikke kan forsørge familien, for det har HAN altid gjort, så jeg havde mere tid herhjemme.

så ja nogen gange trænger mænd bare til at være mænd og det får de ikke altid lov til, af os kvinder, pt har jeg fuldstændig mistet evnen til at lave noget ved bilen, selv det at fylde luft i hjulene, aner jeg ikke hvordan man gør, ej hellere fylde sprinklevæske på, jeg for slap til at starte græsslåmaskinen, og det eneste jeg duer til i haven er at pusse i blomsterbede.

for lidt mand skal han have lov at være, så vil jeg hellere være lidt *handicappet* til han har fået job igen

og det jo netop de stærke kvinder der lader mænd være mænd

så forstår godt at nogle mænd tiltider bliver fustreret og gør utilgivelige ting, men mange af dem får hellere ikke muligheden for at få hjælp, for det er ikke for RIGTIGE mænd

Nemlig!

Anmeld

22. marts 2011

dorthemus

tazz skriver:

Æhhhh, kristne? Det står da ingen steder om deres religion... Hvis du tænker på den generelle danske trosretning, så er vi ikke kristne, men protestanter.

Er dette indlæg et svar på det tidligere om muslimske mænd? Synes ærlig talt at det er en tand usmageligt. Men det er åske bare mig og fordi jeg har mistet en, som blev dræbt af sin (ikke danske) mand

Nu bygger protestantismen jo på kristendommen...såvel som katolicismen.

Men bortset fra det er jeg enig med TS om det skrækkelige i disse mænds handlinger.

Anmeld

22. marts 2011

tazz

dorthemus skriver:

Nu bygger protestantismen jo på kristendommen...såvel som katolicismen.

Men bortset fra det er jeg enig med TS om det skrækkelige i disse mænds handlinger.

Bygger på kristendommen ja! I princippet bygger alle religioner på hinanden - men det er alligevel en anden troretning. Og når man skal drage den ind i en småracistisk debat, så bliver man altså nødt til, at få den rigtige retning på

Anmeld

22. marts 2011

dorthemus

tazz skriver:

Bygger på kristendommen ja! I princippet bygger alle religioner på hinanden - men det er alligevel en anden troretning. Og når man skal drage den ind i en småracistisk debat, så bliver man altså nødt til, at få den rigtige retning på

Det er da ikke en anden trosretning..der er tre hovedgrupper i kristendommen: den ortodokse kirke, den katolske kirke og den protestantiske kirke, som majoriteten i DK bekender sig til.

Synes efterhånden der er en tendens til, at folk blir så berøringsangste og bange for, at træde folk over tæerne hvergang religion nævnes.

Jeg er ikke enig i at det er en småracistisk debat selvom jeg ikke synes det var nødvendigt at nævne kristne/muslimske mænd...det er forfærdelige handlinger uanset hvilke mænd der gør det.

Anmeld

22. marts 2011

MariaJ

dorthemus skriver:

Det er da ikke en anden trosretning..der er tre hovedgrupper i kristendommen: den ortodokse kirke, den katolske kirke og den protestantiske kirke, som majoriteten i DK bekender sig til.

Synes efterhånden der er en tendens til, at folk blir så berøringsangste og bange for, at træde folk over tæerne hvergang religion nævnes.

Jeg er ikke enig i at det er en småracistisk debat selvom jeg ikke synes det var nødvendigt at nævne kristne/muslimske mænd...det er forfærdelige handlinger uanset hvilke mænd der gør det.

Anmeld

22. marts 2011

MariaJ

112233 skriver:

Jeg er lamslået over det her indlæg - og det længere nede i tråden, der giver dig ret. Jeg ved godt, at du siger, at det ikke er en undskyldning, men en forklaring, men alligevel. En FORKLARING! på hvad? Jeg kan slet ikke forstå, at der kan være nogensomhelst forklaring på at man slår andre mennesker ihjel. Hverken børn eller voksne, men da SLET ikke børn, og da SLET ikke sine egne børn. Det er så fuldstændig forbi al fornuft og mening, at jeg ikke engang vil begynde at tænke på at forklare det eller undskylde det.

Der var en tråd for et par dage siden om kvinder og vold, og hvorfor kvinder bliver i voldsramte forhold, fordi deres selvværd er fejet helt ind under gulvtæppet. For mig lyder det her som om det er lidt i samme boldgade. At nu må de stakkels mænd, også få lov til at være mænd, for ellers er det ikke godt at vide, hvad de kan kan finde på.

Jeg er oprigtig chokeret over at ligestillingen ikke er kommet længere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.