Er det så slemt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2008

A.

altså jeg kun selv tænke mig at arb  måske kun 20 -25 timer om ugen..men det må jeg ikke om jeg vil eller ej skal jeg arb mindst 32 timer om ugen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2008

Honningblomst

Tak for svar....dejligt at jeg ikke er den eneste der vælger som jeg gør eller gerne ville.
At der så er nogle der hidser sig op, må jo være af helt andre grunde.
Knus Eva...

Anmeld

13. oktober 2008

lukasmoar

Eva tror det skyldes de keder sig for meget

Anmeld

13. oktober 2008

Honningblomst

lukasmoar skriver:

Ja, det kan du have ret i...hvorfor har jeg ikke tænkt på det noget før...

Anmeld

13. oktober 2008

lonemus

Eva skriver:

Nu har jeg på et andet detbatforum flere gange fået meget negativ respons på at jeg har valgt, når jeg er færdig med at læse, ikke at arbejde mere end meget få timer om ugen...er det så slemt??
Jeg vil bare gerne være der for og med mine drenge og være en optimal mor som kan give dem en god hverdag uden stress og jag...
Hvad siger I...hvordan ville I allerhelst arbejde??
Knus Eva..

Jeg syntes det er et flot valg - jeg har selv gjort det samme!

De er jo bare misundelig på dig, ikke andet!

Lone

Anmeld

13. oktober 2008

Plysbjørnen

Eva skriver:

Nu har jeg på et andet detbatforum flere gange fået meget negativ respons på at jeg har valgt, når jeg er færdig med at læse, ikke at arbejde mere end meget få timer om ugen...er det så slemt??
Jeg vil bare gerne være der for og med mine drenge og være en optimal mor som kan give dem en god hverdag uden stress og jag...
Knus Eva..

Jeg kan ikke se noget forkert i at folk går hjemme hvis det er det de vil... Men jeg vil give A.I.G. ret i at det skal være selv finanserrende... Det vil sige at man ikke får hjælp i form af forhøjet dagpenge, rabat på daginstitution.... Ville godt kunne acceptere en boligsikring... Men ellers uden hjælp...

Det kunne jeg da godt selv tænke mig, men ved godt at det for mit vedkomne er urealistisk... Men fint for mig hvis det det du har lyst til og råd til...

Betina

Anmeld

13. oktober 2008

Stumpen

Eva skriver:

lukasmoar skriver:

Ja, det kan du have ret i...hvorfor har jeg ikke tænkt på det noget før...

og så tror jeg at det handler lidt om at på nogle af de andre sider, der handler det om at hakke andre folks indlæg ned, fremfor lige at vende den på en saglig måde inden man svarer..
Qnus Anja..

Anmeld

13. oktober 2008

finkedinke

Hej Eva
Nu når du spørger... så får du et ærligt svar:-)
Jeg har bemærket at du nogen gange står i skudlinien på en vis anden side.
Men jeg tror der er flere ting i det, dels at nogle gerne ville prioritere som dig, men ikke føler de kan eller reelt ikke kan, altså en slags misundelse.
Men dels tror jeg også det er din skrivestil, du er en person der skriver ærligt og direkte, svarer når du bliver spurgt, og går bestemt ikke af vejen for en debat.  Det tror jeg falder nogen for brystet.  Jeg tror at når man i bund og grund er anonym (selv om man har et brugernavn) kan det ikke undgå at påvirke debatten.. Det er lettere at fare op når man sidder og skriver til en skærm og ikke et menneske.
Til sammenligning kan man jo se hvor tit debatter kører af sporet på netbaby i forhold til herinde, selv om vi herinde også er uenige.
Det der også sker når man skriver sådan et sted er jo at vi aldrig/sjældent har det fulde billede at det menneske der er i den anden ende. Netop når man ikke kender hinanden læser man måske noget forkert mellem linierne, eller man skal simplificere sine meninger for at få dem ned på skrift uden at fylde for meget.
Det er nemt at misforstå hinanden, især hvis man ikke gør sig umage med at forstå. Det er der jeg umiddelbart ser den største forskel på netbaby og baby. Herinde vil jeg gerne forstå fordi jeg har et billede og at indtryk af den jeg skriver med. På netbaby mister jeg hurtigere interessen i en debat fordi det er mennesker jeg ikke har et forhold til og som måske hedder noget helt andet i en anden debat 5 min efter.

Berith

Anmeld

13. oktober 2008

Pia.

Eva skriver:

Knus Eva..

Jeg forstår dig fuldt ud... Er glad for jeg kan give mine børn lidt mere frihed, med hensyn til at komme hjem lige efter skole, med det job jeg har nu, men det er stadig ikke godt nok, men bedre end at jeg først kunne hente dem sidst på eftermiddagen....
Jeg vill sagtens kunne trives med meget få timer eller ingen og så kunne være her med mine rollinger...
Så jeg forstår dig godt, og kan da slet ikke forstå folks reaktion over dit valg - mon ikke man kan sige Misundelse er en grim ting....

Knus og kram Pia, som kan høre 5 glade børn, der griner, pjatter og fjoller rigtig meget i baggrunden...

Anmeld

13. oktober 2008

twinboys

PiaR skriver:

Eva skriver:

Knus Eva..

Jeg forstår dig fuldt ud... Er glad for jeg kan give mine børn lidt mere frihed, med hensyn til at komme hjem lige efter skole, med det job jeg har nu, men det er stadig ikke godt nok, men bedre end at jeg først kunne hente dem sidst på eftermiddagen....
Jeg vill sagtens kunne trives med meget få timer eller ingen og så kunne være her med mine rollinger...
Så jeg forstår dig godt, og kan da slet ikke forstå folks reaktion over dit valg - mon ikke man kan sige Misundelse er en grim ting....

Knus og kram Pia, som kan høre 5 glade børn, der griner, pjatter og fjoller rigtig meget i baggrunden...

Ja rigtig godt skrevet Pia lige mine ord...

Dog kan jeg kun høre 2 dejlige drenge der fjoler og pjatter her...

De andre 5 snork bobler i deres barnevogne...

Majbritt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.