Hej Eva
Nu når du spørger... så får du et ærligt svar:-)
Jeg har bemærket at du nogen gange står i skudlinien på en vis anden side.
Men jeg tror der er flere ting i det, dels at nogle gerne ville prioritere som dig, men ikke føler de kan eller reelt ikke kan, altså en slags misundelse.
Men dels tror jeg også det er din skrivestil, du er en person der skriver ærligt og direkte, svarer når du bliver spurgt, og går bestemt ikke af vejen for en debat. Det tror jeg falder nogen for brystet. Jeg tror at når man i bund og grund er anonym (selv om man har et brugernavn) kan det ikke undgå at påvirke debatten.. Det er lettere at fare op når man sidder og skriver til en skærm og ikke et menneske.
Til sammenligning kan man jo se hvor tit debatter kører af sporet på netbaby i forhold til herinde, selv om vi herinde også er uenige.
Det der også sker når man skriver sådan et sted er jo at vi aldrig/sjældent har det fulde billede at det menneske der er i den anden ende. Netop når man ikke kender hinanden læser man måske noget forkert mellem linierne, eller man skal simplificere sine meninger for at få dem ned på skrift uden at fylde for meget.
Det er nemt at misforstå hinanden, især hvis man ikke gør sig umage med at forstå. Det er der jeg umiddelbart ser den største forskel på netbaby og baby. Herinde vil jeg gerne forstå fordi jeg har et billede og at indtryk af den jeg skriver med. På netbaby mister jeg hurtigere interessen i en debat fordi det er mennesker jeg ikke har et forhold til og som måske hedder noget helt andet i en anden debat 5 min efter.
Berith
Anmeld