Er det så slemt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2008

A.

ja det er rigtig..sorry..gad ikke læse alt da jeg ved godt hvor latterlig diskussion det er som var oppe der før..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2008

fam.4xc

Jeg håber det da ik for jeg var valgt at komme tilbage som dagvagt 30 timer efter min barsel hvor jeg kom fra 30 timers aftenvagt... time antallet er godt nok det sammen, men lønnen langt fra. Og tiden jo heller ik den samme da jeg så ik er hjemme hver dag med mine unger som jeg var da jeg arbejdede om aftenen.

Men jeg har feks valgt en uddannelse fra som jeg vil vente med til pigerne blir større fordi de er så små nu og det er dem jeg vil være noget for nu og så må det andet vente... Lige som jeg har valgt at vi skal blive i denne bolig form frem for at sætte os dyrere for så måtte jeg arbejde 37 timer og det vil jeg bare ik nu hvor pigerne er så små.

Institutionerne er i min verden lavet af nød fordi vi desværre er nød til at tjene penge for at det skal løbe rundt.
At andre priotere arbejde frem for deres unger er deres valg og ik noget jeg sætter fingre på, sådan er vi så forskellige.

Glæder mig til mine 3 dage 7-15 og 1 7-13 og 1 fridag at vende tilbage til, selvom jeg kan hyle ved tanken om pigerne skal afleveres kl 6.30...

Anmeld

13. oktober 2008

Heidi.

Eva skriver:

Nu har jeg på et andet detbatforum flere gange fået meget negativ respons på at jeg har valgt, når jeg er færdig med at læse, ikke at arbejde mere end meget få timer om ugen...er det så slemt??
Jeg vil bare gerne være der for og med mine drenge og være en optimal mor som kan give dem en god hverdag uden stress og jag...
Hvad siger I...hvordan ville I allerhelst arbejde??
Knus Eva..

Hej Eva..

Ja nogle gange så har folk altså meget ondt i r.... Men handler det ikke bare om ens personlige prioritering?? Jeg kan da godt forstå dig.. Jeg vil heller ikke arbejde 37 timer når jeg er færdig... Jeg vil gerne have mere tid med mine børn..

Kh Heidi

Anmeld

13. oktober 2008

Mathilde

Når jeg er færdig med at læse vil jeg da helt sikkert helst arbejde på deltid. Så er der mere tid til familien (håber da på at blive en lille familie inden jeg er færdig). Så vil jeg hellere undvære nogle marerielle ting, hvis familien som helhed har det bedre og har en rolig hverdag, hvor der er tid til hinanden.

Kram fra Mathilde

Anmeld

13. oktober 2008

heaven

hey....

nu aner jeg ikke hvilket forum osv, du har luftet dette på, - men jeg tænker: Hvordan med penge??

Jannie - der helt bevidst har valgt kun at arbejde 31 timer, og aldrig kommer på fuld tid!!

Anmeld

13. oktober 2008

A.I.G.

Okay .... nu får jeg altså lyst til at slå et slag for fuldtidsarbejde.

Arbejdet ligger lidt fjernt lige nu da jeg har selvbetalt orlov indtil min yngste har en vuggestueplads.
MEN.................

Hvis man har samarbejdende arbejdstider, så synes jeg det er optimalt !

Jeg arbejder 07.30-15.30 og pigernes inst. ligger 5 min. væk på cykel. Jeg henter altid.
Omvendt afleverer min mand altid. Han arbejder 09.30-17.30 og så en masse hjemmefra når pigerne er lagt i seng.
Det vil sige at de er der fra 09.15-15.40 og vi arbejder som nævnte begge fuldtid og min mand mere end det.
Han arbejder også hver søndag, og har så tilgengæld en hverdag fri, det betyder at de kun er i inst. 4 dage om ugen.

HVIS jeg gik på børnetid, ville jeg se mine børn måske en halv time om morgenen kunne hente dem 30 min før. Men min indkomst ville være 20  % lavere, og det ville i forhold til vores liv fjerne lige præcis friheden og den luksus vi vælger til af oplevelser med børnene.

Fuldtidsarbejde er ikke nødvendigvis noget fanden har skabt. Det kan være godt.
Dog er jeg lykkelig for denne ekstra tid hjemme med mine små piger nu, for det er NU (læs under 3-4 år) er de har stærkest behov for hjemmet.

Anette

Anmeld

13. oktober 2008

Honningblomst

A.I.G. skriver:

Okay .... nu får jeg altså lyst til at slå et slag for fuldtidsarbejde.

Arbejdet ligger lidt fjernt lige nu da jeg har selvbetalt orlov indtil min yngste har en vuggestueplads.
MEN.................

Hvis man har samarbejdende arbejdstider, så synes jeg det er optimalt !

Jeg arbejder 07.30-15.30 og pigernes inst. ligger 5 min. væk på cykel. Jeg henter altid.
Omvendt afleverer min mand altid. Han arbejder 09.30-17.30 og så en masse hjemmefra når pigerne er lagt i seng.
Det vil sige at de er der fra 09.15-15.40 og vi arbejder som nævnte begge fuldtid og min mand mere end det.
Han arbejder også hver søndag, og har så tilgengæld en hverdag fri, det betyder at de kun er i inst. 4 dage om ugen.

HVIS jeg gik på børnetid, ville jeg se mine børn måske en halv time om morgenen kunne hente dem 30 min før. Men min indkomst ville være 20  % lavere, og det ville i forhold til vores liv fjerne lige præcis friheden og den luksus vi vælger til af oplevelser med børnene.

Fuldtidsarbejde er ikke nødvendigvis noget fanden har skabt. Det kan være godt.
Dog er jeg lykkelig for denne ekstra tid hjemme med mine små piger nu, for det er NU (læs under 3-4 år) er de har stærkest behov for hjemmet.

Anette

Selvfølgelig er det og kan det være det...bare ikke for mig...
Knus og tak for svar...:o)

Anmeld

13. oktober 2008

Heidi B

Hey
Jeg ville gerne ned i tid, men det praktiseres ikke på min arbejdsplads, kun hvis man er syg.... Så min mand er gået ned i tid, han har ca en ekstra fridag om ugen.   Det kan mærkes... Vi er begge på skiftende arbejdstider. Det er til tider hårdt, og andre gange så fedt. Vores drenge er i dp fra 9- 15/15.30. Og har som regel en ugentlig fridag... Andre gange flere.
Men ville klart gå ned i tid.... hvis jeg ku!!!!

Anmeld

13. oktober 2008

Stumpen

Det er da fuldstændig op til dig selv hvor meget du vil arbejde, hvis du kan leve for det... Vi sidder bare i en situation der nok min. siger 30 timer inden for speacial og 37 timer indenfor normal området (bryder mig stadig ikke om de udtryk).. Men kunne jeg arbejde mindre, gjorde jeg det hjertens gerne når den tid kommer..
Qnus Anja..

Anmeld

13. oktober 2008

lukasmoar

hvis jeg selv kunne vælge,og økonomien var super til det, så ville jeg gerne have et arbejde fra 9-13 hver dag, men det sker nok aldrig hehe, desværre  så nej kan sagtens forstå dig!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.