Har i også et roderum?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2011

Carina1977

Dinna88 skriver:

Haha, må have set godt ud Men, selvom vi kan sidde og grine af det, så må der jo have været et-eller-andet der "forstyrrede" ham (og stadig gør det?) som har været årsagen til at han bor som han gør.  Men det finder man nok aldrig ud af jo. Ved min mor er det SLET ikke slemt og hun ELSKER at gøre rent osv. Men hun har intet imod en smule rod, men det har jeg jo, så hvis hun siger til mig at der kommer gæster 10 minutter senere, så FISER jeg rundt og rydder op, selvom der egentlig ikke er rodet!

Puha, ja, godt at du i det mindste ikke skal leve i det. Og det samme med din søn

Nej, jeg skal heller ikke nogensinde bo i rod igen. DEt er på en måde godt nok at vi har oplevet hvor slemt det kan blive

Der kan være 2 grunde til at han roder så meget, enten:

- Han er bare doven

eller:

- han er opvokset i et hjem, hvor hans mor og far, nærmest led af rengøringsvanvid og der var altid fuldstændigt ryddet op. Alting havde sin rette plads, og lå tingene bare lidt forkert, så var der skæld ud.

Så måske han bare gik i den modsatte grøft, for nu var der ikke nogen, der kunne bestemme over ham længere.

Jeg tror måske det er den sidstnævnte, det drejer sig om. Problemet er bare, at nu har det så bare taget overhånd for ham. Men jeg prøver i det mindste at lære min søn, hvordan et hjem helst bør se ud, og så håber jeg på at han ikke selv får et alt for rodet hjem, når han engang flytter hjemmefra om forhåbentligt mange år. Hans far er gået i baglås, og det er egentlig ret så ærgeligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

Dinna88

Carina1977 skriver:

Der kan være 2 grunde til at han roder så meget, enten:

- Han er bare doven

eller:

- han er opvokset i et hjem, hvor hans mor og far, nærmest led af rengøringsvanvid og der var altid fuldstændigt ryddet op. Alting havde sin rette plads, og lå tingene bare lidt forkert, så var der skæld ud.

Så måske han bare gik i den modsatte grøft, for nu var der ikke nogen, der kunne bestemme over ham længere.

Jeg tror måske det er den sidstnævnte, det drejer sig om. Problemet er bare, at nu har det så bare taget overhånd for ham. Men jeg prøver i det mindste at lære min søn, hvordan et hjem helst bør se ud, og så håber jeg på at han ikke selv får et alt for rodet hjem, når han engang flytter hjemmefra om forhåbentligt mange år. Hans far er gået i baglås, og det er egentlig ret så ærgeligt.

Hvor vildt, at man kan omvende sig sådan, i forhold til hvad man er vokset op i. Altså, i en negativ retning. 

Så længe din søn ikke lærer af ham, men af dig, så går det vel nok

Anmeld

16. marts 2011

SiLiMiMa

det er SÅ skønt at få orden på det hele, ik?

vi har ikke et roderum.... dvs vores bryggers er lejlighedsvis roderum, fx nu hvor vi maler i gangen eller når jeg rydder op sætter jeg ting som skal væk eller jeg ikke lige ved hvor skal hen derud...

ellers har jeg en rodeskuffe i køkkenet, som jeg rydder op en gang i måneden, når den er fuld det kan være bon'er, små stykker legetøj som jeg har fundet liggende og flyde, kuglepenne, perler osv.....

meeeeeen vi har så også en kæmpe lade, hvor loftet er fyldt med gammelt lort - gamle møbler, vaser, glas, ja sågar en gammel Dagplejer barnevogn står der deroppe... ..... for min skyld ku vi leje en container og smide det hele ud, men på den anden side generer det jo ingen derude.

heise

Anmeld

16. marts 2011

Carina1977

Dinna88 skriver:

Hvor vildt, at man kan omvende sig sådan, i forhold til hvad man er vokset op i. Altså, i en negativ retning. 

Så længe din søn ikke lærer af ham, men af dig, så går det vel nok

Hehe jamen det er jo det samme med os. vi vil ikke leve i et roddet hjem, fordi vi har levet i det. Han vil ikke leve i et ryddeligt hjem, fordi det har været en negativ oplevelse for ham. Det er egentlig det samme, selvom han er gået fuldstændig i den modsatte grøft.

Jeg tror man skal passe på med, hvordan man påvirker sine børn. altså det er fint at man altid har ryddet op og har orden i sine ting, men man skal passe på med ikke at ligge det over på barnets skuldre.

Anmeld

16. marts 2011

twiggi

nej og skal heller aldrig have et

Anmeld

16. marts 2011

Carina1977

NinaSophia skriver:

nej og skal heller aldrig have et

Hehe god indstilling

Anmeld

16. marts 2011

Fenja09

JA vi har et roderum, men vi har heldigvis et hus på 200 kvm så vores roderum er i kælderen  Der står alt fra maler -lærreder til gamle overskabe hehe Vi skal dog have ryddet ALT op her i foråret, da vi nok flytter til sommer....puhaa....nå, men hvis vi kan smide det derind, så kan det også komme ud  

Anmeld

16. marts 2011

Carina1977

Fenja09 skriver:

JA vi har et roderum, men vi har heldigvis et hus på 200 kvm så vores roderum er i kælderen  Der står alt fra maler -lærreder til gamle overskabe hehe Vi skal dog have ryddet ALT op her i foråret, da vi nok flytter til sommer....puhaa....nå, men hvis vi kan smide det derind, så kan det også komme ud  

Haha rigtig god fornøjelse   

Og du har da så ret....det er bare meget nemmere, at smide een ting ad gangen derned, fremfor at rydde alt op på een gang

Anmeld

16. marts 2011

Dinna88

Carina1977 skriver:

Hehe jamen det er jo det samme med os. vi vil ikke leve i et roddet hjem, fordi vi har levet i det. Han vil ikke leve i et ryddeligt hjem, fordi det har været en negativ oplevelse for ham. Det er egentlig det samme, selvom han er gået fuldstændig i den modsatte grøft.

Jeg tror man skal passe på med, hvordan man påvirker sine børn. altså det er fint at man altid har ryddet op og har orden i sine ting, men man skal passe på med ikke at ligge det over på barnets skuldre.

Nå ja, men nu vil jeg jo ikke mene at det er negativt, at man ikke tolererer rod - medmindre det bliver til noget OCD noget.

Jeg synes nu at grænsen er meget bred. Jeg synes der er stor forskel på at lære sit barn at rydde op efter sig m.m. og så at man næsten gør sit barn til en lille maskine!  

Anmeld

16. marts 2011

Carina1977

Dinna88 skriver:

Nå ja, men nu vil jeg jo ikke mene at det er negativt, at man ikke tolererer rod - medmindre det bliver til noget OCD noget.

Jeg synes nu at grænsen er meget bred. Jeg synes der er stor forskel på at lære sit barn at rydde op efter sig m.m. og så at man næsten gør sit barn til en lille maskine!  

Helt sikkert...og det er fint man lærer dem at rydde op. Men her var det på en anden måde. Han turde jo næsten ikke at lege. Der er jo grænser.

Jeg lærer også min søn at rydde op efter sig, og han synes faktisk også det er rarest, når der er ryddet op på hans værelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.