Har i også et roderum?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2011

Carina1977

Rose <3 skriver:

ja det var måske en ide... og så bukser i en poser m. str. og bluser/kjoler i en anden pose m. str. for hun vokser slet ikke ens, med trøjer og bukser....

God ide, til oprydningen i næste uge

hehe....pøj pøj med det  

Glæder mig til at høre din lettelsens suk i næste uge så haha

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

Carina1977

quar20 skriver:

Nej det har vi ikke og det tillader jeg hellere ikke vi har..

Jeg er vokset op i det værste gang rod og L***..!! Ja faktisk vil jeg sammenligne med programmet storsamleren der kørte på tv3. - For at JEG er tilpas så er der ryddet op, støvsuget og tørt støv af.. - Folk kalder mig fanatisk men hvis de havde set bare en brøkdel af hvad jeg levede ville de forstå hvorfor det så er så vigtigt at jeg har det pænt og rent..!!

Mine børn får lov at lege og tumle alt de overhovedet vil.. Legetøj frem og tilbage - men HVER AFTEN inden Tino blir langt ind rydder vi op efter dagen og det er blevet til en vane nu, så nu hjælper han også med at sætte hans legetøj tilbage på deres pladser..

Ja en veninde så en dag vores klædeskabe.. I GUDER råbte hun.. OGSÅ HER har du brugt linial og vatterpas...!!  - Nej men jeg kan bare godt li det ligger lige, og pænt..

Så har det godt nok ogwså været slemt, når du ligefrem sammenligner det med det program

Kan i den grad godt forstå, at du så har det, som du har det. Så har man fået nok rod

Jeg kan huske at jeg nærmest var helt klaustrofobisk, da jeg levede sammen med min søns far. Der var så rodet, at jeg havde det direkte dårligt. Lige på det punkt, var jeg helt lettet over at vi gik fra hinanden. Pludselig havde jeg meget mere tid til min søn, for jeg skulle ikke bruge timer på at rydde op, men sørgede blot for at holde det nede. og det tager jo ikke andet end 5-10 min. hver dag, lige at holde rod nede. Rengøring kan jeg så af naturlige årsager ikke gå amok med, men det gjorde jeg da tidligere.

Kan sagtens forstå dig....og synes da ikke man skal blive chokket over en, hvor der er totalt ryddeligt og rengjort. Det er da straks mere chokerende, hvis man kommer ind i en ren svinesti

Anmeld

16. marts 2011

Dinna88

Carina1977 skriver:

Hehe gid jeg var ligesom dig  det er så også kun mit soveværelse, der har været brugt som opbevaring, og kun det ene hjørne af rummet. Kan ikke ha rod ellers. Ville være direkte flov, hvis der rodede rundt omkring, og man så fik gæster. Har det i det hele taget elendigt, hvis jeg sidder i rod. Tror jeg fik nok dengang jeg boede sammen med min søns far. Han var et enormt rodehoved, og jeg kunne kun lige nå at få ryddet op i ét rum, før han havde rodet i et andet rum. Så jeg lavede ikke andet end at rydde op. Så dengang levede jeg i rod i 4½ år, fordi jeg simpelthen bare ikke kunne følge med i al hans rod.

Så generelt kan jeg ikke holde rod ud overhovedet længere....får det elendigt.

Men et roderum kan man vel godt tillade sig, hvis alt andet er ordentligt, som det lyder til at være ved dig Jeg ville bare ikke selv kunne klare det.

Puha, så har du det ligesom jeg! Vi har begge levet i det, så nu skal det bare IKKE være sådan. Tænk hvis man fik uventede gæster og lejligheden/huset lignede et bombet lokum  Haha. 

Anmeld

16. marts 2011

birthee

Vi har også et roderum... dog putter vi tingene i flyttekasser, når det skal derind  nå, men for 5 uger siden eller noget, tog jeg mig så sammen og gik en masse flyttekasser igennem... noget der ligner 20 små flyttekasser blev til 4 - så det hjalp - men der blev også ryddet ud med hård hånd...

Ellers har vi også et hjørne i køkkenet, hvor det altid roder - bare man kunne komme af med den dårlige vane, det er bare at ligge tingene fra sig...

Anmeld

16. marts 2011

Dinna88

morethanperfect skriver:

Det lyder dejligt for dig .. 

Jep, haha
Men håber i finder noget større, hvis det er det i ønsker  

Anmeld

16. marts 2011

Bare mig..

Her er der ikke rodet.. Eller jo Nicolines legetøj ligger over alt når hun er vågen, men så snart hun igen er puttet, rydder jeg det op, så hun igen kan slå sig løs med sit legetøj.. Og om aftenen, tager jeg alle de småting jeg ikke fik gjort i løbet af dagen..

Jeg er stort set lige flyttet for mig selv med min datter, og da vi boede sammen med hendes far rodede det også helt sindssygt meget. det var ikke klamt, men det rodede.. Nu gider jeg virkelig ikke det rod mere, men det er sgu også meget lettere at tage lidt hver dag i stedet for at vente til det bliver for meget for én..

Så i min nye lejlighed er der dejlg pænt, og ingen rod

Dog har jeg et rodeskab, hvor alle mine papirer, værktøj (en smule) og sådan noget er, men det er nu ikke noget der kan få mit pis i kog, at der er en enkelt hylde i et lukket skab der roder.. Et skab der heller ikke kommer andre ved end mig.

Anmeld

16. marts 2011

DK

Ja det havde vi. Vores kontor! Det er et lille rum med skrivebord på den ene væg og skabe på den anden. Der var bare slet slet ikke skabsplads nok, så vi (jeg) fik den meget dårlige vane bare at lægge bunkerne med rent vasketøj der var lagt sammen på skrivebordet! Og når der så var tøj overalt på skrivebordet så røg der lige papirer og bøger osv oven i bunkerne osv.... Derfor tog vi konsekvensen af det og fjernede skrivebordet og lavede skabe over det hele, så der er PLADS til vores tøj og bøger osv. Vi brugte jo aldrig skrivebordet derinde alligevel fordi der altså var så meget rod overalt! Men nu er det meget meget nemmere at holde det pænt derinde og det er så skønt at der er plads til at lægge tingene ordenligt på plads!

Anmeld

16. marts 2011

Carina1977

Dinna88 skriver:

Men et roderum kan man vel godt tillade sig, hvis alt andet er ordentligt, som det lyder til at være ved dig Jeg ville bare ikke selv kunne klare det.

Puha, så har du det ligesom jeg! Vi har begge levet i det, så nu skal det bare IKKE være sådan. Tænk hvis man fik uventede gæster og lejligheden/huset lignede et bombet lokum  Haha. 

Ja og det "sjove" ved det...min x var ikke engang flov over rodet. Han inviterede gladeligt folk ind, mens jeg stod helt måbende og skræmt, og fes rundt for at få fjernet det værste, inden folk var nået op til os. Må have set hylende morsomt ud

Så der er jo ikke noget underligt ved, at hans hjem idag er et mareridt....nu har han jo ikke en rengøringskone eller nogen mor længere, der render og rydder op efter ham  hehe men ham om det.

Ja jeg skal bare ikke have et hjem, der bare kommer i nærheden af, hvad jeg levede i, i den periode...puha

Kan godt forstå at du ikke vil leve i rod

Anmeld

16. marts 2011

Dinna88

Carina1977 skriver:

Ja og det "sjove" ved det...min x var ikke engang flov over rodet. Han inviterede gladeligt folk ind, mens jeg stod helt måbende og skræmt, og fes rundt for at få fjernet det værste, inden folk var nået op til os. Må have set hylende morsomt ud

Så der er jo ikke noget underligt ved, at hans hjem idag er et mareridt....nu har han jo ikke en rengøringskone eller nogen mor længere, der render og rydder op efter ham  hehe men ham om det.

Ja jeg skal bare ikke have et hjem, der bare kommer i nærheden af, hvad jeg levede i, i den periode...puha

Kan godt forstå at du ikke vil leve i rod

Haha, må have set godt ud Men, selvom vi kan sidde og grine af det, så må der jo have været et-eller-andet der "forstyrrede" ham (og stadig gør det?) som har været årsagen til at han bor som han gør.  Men det finder man nok aldrig ud af jo. Ved min mor er det SLET ikke slemt og hun ELSKER at gøre rent osv. Men hun har intet imod en smule rod, men det har jeg jo, så hvis hun siger til mig at der kommer gæster 10 minutter senere, så FISER jeg rundt og rydder op, selvom der egentlig ikke er rodet!

Puha, ja, godt at du i det mindste ikke skal leve i det. Og det samme med din søn

Nej, jeg skal heller ikke nogensinde bo i rod igen. DEt er på en måde godt nok at vi har oplevet hvor slemt det kan blive

Anmeld

16. marts 2011

klmf

Ja... Hele huset! Værst er det dog lige p.t. i den ene halvdel af Olivers værelse (husets største). Han bruger det jo ikke sådan for alvor endnu, sover kun derinde, så det er desværre blevet belejligt at opbevare alt det, der burde være i det bryggers/vaskerum vi ikke har fået lavet færdigt endnu....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.