Budapest...er det en by der er værd at besøge...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.725 visninger
36 svar
0 synes godt om
15. marts 2011

Aves.

Har kun mellemlandet der, så jeg har ingen kendskab til byen...men er inviteret en uge til Budapest og det kunne jeg jo godt tænke mig, men der skal være noget at se...

Nogen der kender til Budapest og omegn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

FrkT

Jeg har været i Budapest. Vi lå på en lækker campingplads ved Balatonsøen, og tog så på en dagstur til Budapest. Synes det er en flot by, og meget historie er der helt klart der. Og så er der en masse geniale karikaturtegnere, som er virkelig dygtige rundt omkring i byen. Synes bestemt det er en by der er værd at se og opleve! Og nok en af de europæiske storbyer som tit bliver glemt lidt i mængden af alle de andre mere kendte.

Anmeld

15. marts 2011

Aves.

FrkT skriver:

Jeg har været i Budapest. Vi lå på en lækker campingplads ved Balatonsøen, og tog så på en dagstur til Budapest. Synes det er en flot by, og meget historie er der helt klart der. Og så er der en masse geniale karikaturtegnere, som er virkelig dygtige rundt omkring i byen. Synes bestemt det er en by der er værd at se og opleve! Og nok en af de europæiske storbyer som tit bliver glemt lidt i mængden af alle de andre mere kendte.

Det lyder godt...og tror du har ret...den forsvinder lidt i Paris, Berlin, Prag osv...så kunne godt være jeg skulle takke ja...

Anmeld

15. marts 2011

FrkT

Eva. skriver:

Det lyder godt...og tror du har ret...den forsvinder lidt i Paris, Berlin, Prag osv...så kunne godt være jeg skulle takke ja...

Lige præcis.

Ja det synes jeg da bestemt du bør gøre. Tror helt sikkert ikke du vil fortryde det 

Anmeld

15. marts 2011

Mathilde & Frederikkesmor

FrkT skriver:

Må erklære mig helt enig her...

Anmeld

15. marts 2011

FrkT

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Må erklære mig helt enig her...

Anmeld

15. marts 2011

SussieThyssen

Eva. skriver:

Har kun mellemlandet der, så jeg har ingen kendskab til byen...men er inviteret en uge til Budapest og det kunne jeg jo godt tænke mig, men der skal være noget at se...

Nogen der kender til Budapest og omegn..

Budapest er en helt igennem fantastisk by, som man bør opleve hvis man har muligheden.
Pragh er fantastisk men Budapest er storslået.
Så sæt mindst to-tre dage af, hvis du er til byer og gamle arkitektonisk fantastiske bydele.
Budapest er jo delt i to dele, og består af en gammel tyrkisk del og en kristen del, og begge går århundreder tilbage.
Derud over er ungarerne et utroligt gæstfrit folk, der på trods af alle deres historiske genvordigheder, har bevaret en særegen kultur og selvstændighed, som er værd at opleve.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. marts 2011

FrkT

SussieThyssen skriver:

Budapest er en helt igennem fantastisk by, som man bør opleve hvis man har muligheden.
Så sæt mindst to-tre dage af, hvis du er til byer og gamle arkitektonisk fantastiske bydele.
Budapest er jo delt i to dele, og består af en gammel tyrkisk del og en kristen del, og begge går århundreder tilbage.
Derud over er ungarerne et utroligt gæstfrit folk, der på trods af alle deres historiske genvordigheder, har bevaret en særegen kultur og selvstændighed, som er værd at opleve.

Kærligst
Sussie

Må erklære mig enig med dig Sussie. Og du er altid så god til at få skrevet tingene sådan som man selv tænker dem, men måske ikke får dem ud.

Anmeld

15. marts 2011

Aves.

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Nu er jeg da slet ikke i tvivl...der skal jeg ned...havde tænkt en uge...2000 kr med fly og hotel med morgenmad, det er ikke slemt, synes jeg..

Anmeld

15. marts 2011

Fenja09

Jeg har også været i Budapest, det er godt nok ved at være nogle år siden efterhånden, men vil da bestemt anbefale det. Der er lidt af hvert i byen. Vi var ude at bade i varme kilder ( ligner en udendørs-swimmingpool) - lækkert, lækkert, lækkert!  Og rigtig hyggeligt at se de gamle mænd sidde og spille skak i poolen hehe

Derudover kørte vi med sporvogn over broen ( kan ikke huske navnet på den) om aftenen, rigtig smukt med udsigt over Donau og alt det fantastiske lys fra byen og broen. Der er en masse at se på, markeder og historiske bygninger - det er helt klart en perle af alle de storbyer der er i Europa

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.