De lærer jeg havde, havde mon mor også haft i folkeskolen (så de var nogle rigtig gamle krager) de kørte det jo lidt på den gamle metode. han var min matematik lærer og jeg var bare for dum og langsom. Han sagde til mig en dag "Ditte! du er dum, ubrugelig og dur ikke til noget, du bliver aldrig andet end gadefejer." jeg turde ikke sige noget til mine forældre, for han havde sagt at de ville alligevel ikke tro på mig, og de ville blive meget sure og skuffede hvis de troede jeg løj. Det var fra 1-7 klasse. det tog mange år for at jeg lærte at tro på mig selv og jeg kunne det der skole halløj.
ej stakkels din bror
hvordan pokker kunne det være din mors skyld?
det var da ikke hende de sagde de skulle mobbe, ej sikke en lærer. men det er selvfølgelig altid nemmere, at give bolden videre, når man ikke ved hvad man skal gøre eller gider tage sig af det. 
Jeg håber, at jeg kan lære min søn, at være god ved andre og aldrig være med til at mobbe nogen. og 

for at aldrig selv skal opleve det at blive mobbet, det er der ingen der fortjener.
Åhh dem af den gamle skole, er også nogen af de værste lærere man kunne få. Har selv haft sådan en lærer, dog ikke i den grad som din var. men hun kunne bare ikke acceptere, hvis der var nogen der ikke kunne finde ud af faget. Det var min tysk-lærer, faget har aldrig interesseret mig....nok fordi jeg var dårlig til det, men det gjorde det da ikke bedre, at man fik et møgfald og fik at vide at man ikke havde øvet sig, når man ikke kunne tingene. I stedet burde hun have fokuseret på, hvor hun kunne have gået ind og hjælpe/støtte mig i faget. Men det gjorde hun ikke....det var et kæmpe møgfald man fik i stedet.
Din matematik-lærer....jeg kan ikke forstå man kan være på den måde overfor et andet menneske. Man siger da ikke til et barn, at det ikke dur til noget, at det aldrig bliver til noget. Det styrker da bestemt ikke selvtilliden, og motiverer da slet ikke en til at blive god til faget og interessere sig for faget. Kan heller ikke lade være med at tænke på, om du troede på at du aldrig blev til noget? Om hans mobning gjorde at du gik i stå i livet, og ikke rigtig vidste hvad du skulle, hvordan din fremtid skulle blive?
Jeg håber du er kommet så meget over på den anden side, at det blot kun er en grim oplevelse/fortid. Det bedste man kan gøre, er at vise overfor sig selv, at det i hvert fald ikke passede det han sagde. Når et barn over en årrække, får at vide at de ikke dur til noget, så kan man meget nemt begynde at tro på det. Jeg håber du har det rigtig godt idag....du har ikke fortjent andet i hvert fald

Ja man må håbe på at man opdrager/har opdraget sine børn godt, sådan at de ikke bliver mobbere. Og så må man hjælpe dem alt det man kan, hvis de skulle være så uheldige at blive mobbet. Det vigtigste er at barnet har tillid til sine forældre. Jeg tror åbenheden omkring det, er med til at de automatisk kommer til en, hvis det skulle ske. Synes det er et vigtigt samtale-emne, og ikke noget man skal tysse omkring. Synes godt man kan snakke åbent om det. heldigvis er der jo fokus på det idag.
På min søns skole, har de noget der hedder PALS, hvor de får et "godt gået kort", hvis de har gjort noget godt, og så optjener de fortjenester. Det har i hvert fald haft en god effekt på miljøet i skolen. De er blevet bedre til at behandle hinanden godt. Der opstår jo selvfølgelig stadig situationer, men ikke i den grad, som det var før.