DLM skriver:
Det er godt, at han gør det. Jeg er så enig med dig. Det er meget vigtigt, at børnene ved det er okay at fortælle det. Årh kunne du ikke ha været min mor for 20 år siden
Der er rigtig mange der holder det for sig selv (jeg var en af dem) og det skal man slet ikke.
Dejligt han har en god lærer, der kan hjælpe
desværre var det min lærer der var min mobber 
jeg håber da den anden dreng får noget hjælp til sit temperement
Åhh hvor er jeg ked af at høre, at du er blevet mobbet som barn....og så af din lærer. det hører jo ingen steder hjemme. En lærer skal jo vise et godt eksempel. Måske det var derfor du holdte det inde i dig selv? Netop det faktum at det har været læreren, må have været så meget sværere for dig.
Min lillebror blev også mobbet i skolen, og der var læreren ikke særligt god til at ta sig af det. Hun sagde ligefrem til min mor, at det var min mors egen skyld, fordi hun mente at min mor ikke havde nok tid til ham (hun studerede til pædagog). Kan så ikke se, hvorfor skylden skulle kastes over på min mor...ligegyldigt om hun havde meget travlt eller ej, så kan det jo ikke ligefrem få andre børn til at mobbe min lillebror. Skal så siges at jeg ikke husker hende, som en der ikke havde tid til os. tværtimod var hun der altid, og det til trods for at hun havde 2 handicappede børn. Tror bare at den lærer ikke rigtig gad tage sig af det....så var det lettere bare at kaste den videre over på en anden.
Desværre var der ikke så meget fokus på mobning for blot 10-15 år siden, som der jo er idag. Og det ser man jo resultatet af idag. Der er jo mange der udtaler sig, at de som voksen er blevet præget af mobningen i forskellige grader. Jeg kan bare blive så gal over, at man var blind overfor det dengang.
Synes den lærer du havde, skulle have haft sparket. Man egner sig ikke ligefrem til lærer, når man ikke behandler sine elever godt
Jeg ved ikke om det ville have haft hjulpet dig, at fortælle det til dine forældre, idet at det jo var læreren, der var problemet. Men måske kunne den viden, have givet dine forældrre muligheden for at kunne hjælpe dig. Måske at skifte skole, hvis læreren ikke var til at sætte på plads.....eller bare det at lette hjertet, og få det ud, kunne nok også have haft hjulpet dig en del.
Der var så meget man kunne have gjort. Man bliver bare nødt til at få det bedste ud af sin situation idag.....og også være mere obs på sine egne børn. Når man selv er blevet mobbet, kender man nok også bedre signalerne.
Jeg tolererer i hvert fald ikke mobning, og har opdraget min søn til at være god mod andre, ikke tale grimt om andre, og at respektere folk for den de er. Han har heller aldrig mobbet nogen endnu...og hvis han gjorde det, så ville det bestemt have en konsekvens. Jeg vil bare ikke ha sådan noget.