Tvangsfjerning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

tazz

Anonym skriver:

Ja der skal meget til, det er bare når man læser en masse, om folk der får fjernet deres børn og de siger kommunen ingen grund havde.

når man er 19 bliver man vel ikk kaldt ind til møde på hospitalet eller hos kommunen ? vi har aldrig haft noget med kommunen  at gør, det kun min mor der har det da jeg var lille, men det går vel ikk ud over mig at mine forældre har fået meget hjælp af kommunen og blevet holdt lidt øje med pga af sygdom.

Der kan da godt ske fejl, kender selv en som fik fjernet sit barn, fordi kommunen var sikre på, at de tævede barnet. Det viste sig så at pigen havde en knoglesygdom, og der ikke var overgreb involveret.

Mange synes sikkert også selv at det går fint, men hvor kommunen vurderer, at det gør det bare ikke!

Jeg mener, at det er op til et par og tyve år, at kommunen lige holder et ekstra øje, så mon ikke du vil få et møde og nogle ekstra SP timer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

Nalle

Vi har to børn, vi er begge 19, vi er aldrig blevet holdt øje med, og sundhedsplejsken har heller ikke være her i 4 måneder, og kommer heller ikke mere

Anmeld

14. marts 2011

Anonym trådstarter

Mor til prinsessen :-) skriver:

Jeg tror der skal en del til, og tror ikke de er ude efter de unge mødre.... Tror mere de går efter de mødre (forældre) som ikke kan tage vare på dem selv...

Hvem er det fra dum du snakker om? det er gået forbi min næse :-)

Det er dea louise

Anmeld

14. marts 2011

Anonym trådstarter

Nalle skriver:

Vi har to børn, vi er begge 19, vi er aldrig blevet holdt øje med, og sundhedsplejsken har heller ikke være her i 4 måneder, og kommer heller ikke mere

Skønt

Men holder de ikk mere øje med unge mødre som er arbejdsløse end unge mødre som har arbejde ?

Anmeld

14. marts 2011

Nalle

Anonym skriver:

Skønt

Men holder de ikk mere øje med unge mødre som er arbejdsløse end unge mødre som har arbejde ?

Nej, det tror jeg ikke.

Altså jeg har aldrig haft et arbejde, kun som ung arbejder.

Anmeld

14. marts 2011

Anonym trådstarter

tazz skriver:

Der kan da godt ske fejl, kender selv en som fik fjernet sit barn, fordi kommunen var sikre på, at de tævede barnet. Det viste sig så at pigen havde en knoglesygdom, og der ikke var overgreb involveret.

Mange synes sikkert også selv at det går fint, men hvor kommunen vurderer, at det gør det bare ikke!

Jeg mener, at det er op til et par og tyve år, at kommunen lige holder et ekstra øje, så mon ikke du vil få et møde og nogle ekstra SP timer?

Jeg kan ikk se hvorfor de sku holde øje med os når vi har deltidsarbejd andelslejlighed hund bil og styr på vores liv.

men det er nok det man frygter mest at folk skal blande sig når man sagtens kan klare det.

Anmeld

14. marts 2011

qp

Millesmammi skriver:

jeg er 18, 17 da jeg fik min datter, og de har aldrig holdt øje med mig.. jeg var til ét møde, eller hva man nu skal kalde det, ude på sygehuset sammen med min mor, for at se hvordan alt lige stod til og sådan. det tog højest 5 minutter, og det var det.. 

ved ikke hvor meget der skal til for tvangfjernelse - tror det kommer an på hvilken kommune man bor i

Ja både det og hvilket netværk man har. Har man en velfungerende familie omkring en som indgår i ens hverdag, så er man nok mindre bekymret fra kommunens side.

Anmeld

14. marts 2011

qp

Anonym skriver:

Jeg kan ikk se hvorfor de sku holde øje med os når vi har deltidsarbejd andelslejlighed hund bil og styr på vores liv.

men det er nok det man frygter mest at folk skal blande sig når man sagtens kan klare det.

Jeg tror ikke du skal være bekymret overhovedet - i virker jo til, at være nogle velfungerende unge mennesker... Og det er jo ikke alle der er det! Det eksempel med Dea Louise er jo helt ekstremt og det kommer overhovedet ikke som nogen overraskelse, at deres barn nu skal fjernes.

Nu ved jeg ikke om du har set de afsnit med D.U.M hvor Dea Louise og kæresten indgår? - Men jeg vil da sige, at mednidre du kan sammenligne dig selv med dem og den måde de lever deres liv på samt hvordan de fungerer i hverdagen - ja så synes jeg altså ikke du skal bekymre dig.

Anmeld

14. marts 2011

Anonym trådstarter

qp skriver:

Ja både det og hvilket netværk man har. Har man en velfungerende familie omkring en som indgår i ens hverdag, så er man nok mindre bekymret fra kommunens side.

Jeg har hvertflad en velfungerende familie men minuset er bare min mor har en sygdom depession men hun får medicin.

men det burde ikke gå ud over mig ?

jeg har ikke boet hjemme i 2 år, jeg har boede sammen med min kæreste i vores fælles lejlighed.

men man burde vel få et brev fra kommunen eller et andet sted fra hvis de holdte øje med en.jeg er gravid i uge 28 nu.

Anmeld

14. marts 2011

Mi

Anonym skriver:

Ja der skal meget til, det er bare når man læser en masse, om folk der får fjernet deres børn og de siger kommunen ingen grund havde.

når man er 19 bliver man vel ikk kaldt ind til møde på hospitalet eller hos kommunen ? vi har aldrig haft noget med kommunen  at gør, det kun min mor der har det da jeg var lille, men det går vel ikk ud over mig at mine forældre har fået meget hjælp af kommunen og blevet holdt lidt øje med pga af sygdom.

Det er sjældent at de forældre som får fjernet deres barn, kan indse at er det bedste for barnet. Bare lige en indskudt bemærkning. Jeg har også set artikler hvor forældre bebuder deres fremragende forældreevner og slet ikke forstår kommunens bekymring. Jeg kendte disse forældre gennem deres fjernede børn, og tro mig, det ville være et kæmpe overgreb at lave børnene bo hos disse forældre. Problemet er at forældrene altid kan kontakte medierne og udtale sig, hvoimod kommune, plejefamilier og døgninstitutioner har tavshedspligt og ikke kan udtale sig til medierne om konkrete sager.

Jeg har selv arbejdet med børn som var fjernet, og der skal altså en del til. De fjerner ikke dit barn fordi du er ung, de holder heller ikke nødvendigvis øje med dig. Pædagoger, lærer, sundhedsplejersker, familie, venner og naboer indberetter til kommunen hvis de kan se, at et barn ikke trives og så laver kommunen en undersøgelse af hvorfor barnet ikke trives. Bla kigger de på forældrenes evne til at tilgodese barnet og om barnet lever i en familie med vold/misbrug/psykisk instabillitet/manglende ro og omsorg. Kommunen vil i nogle tilfælde henvise forældre og børn til rådgivning, hjælp og vejledning i hjemmet, og i enkelte tilfælde fjernet barnet. Men det er altså sjældent det sker.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.