Tvangsfjerning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.975 visninger
33 svar
0 synes godt om
14. marts 2011

Anonym trådstarter

Hvad ska der til før ens barn bliver fjernet ?

jeg har læst meget om hende fra DUM som har fået fjernet deres datter.

holder de generalt øje med unge mødre ? jeg er selv 19 deltidsarbejde og bor sammen med min kæreste i andelslejlighed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

Benjamins'mor

Der skal rigtigt meget til før de fjerner et barn. Du skal have en grim fortid, der skal stå nogle ting om dig i kommunens papirer og så skal du være virkeligt dårlig til at håndtere et barn, før de går ind og gør noget.

Nu er du 19, og det er ikke ret tit de holder øje med folk over 18, hvis de ikke har noget på dig.

Jeg bliver holdt øje med de 4 første mdr, (der er gået 2½ allerede) og jeg er kun 16. Det er derfor de holder øje med mig. Men efter de 4 mdr stopper de, fordi de synes det går super godt.

Anmeld

14. marts 2011

twinny

Jeg ved der skal rigtig meget til en tvangsfjernelse.... Altså psykisk ustabil, misbrug, kan ikke tage vare for dit barn. Sådan nogle ting.

Jeg er selv blevet tvangsfjernet fra min mor en alder af 3. Da min mor var misbruger og dette synes jeg var alt for sent. Da jeg selv mener jeg har oplevet nogle ting, jeg ikke skulle.

Min mormor har fortalt at dette var ikke bare lige til....

Håber det var lidt til hjælp

Anmeld

14. marts 2011

lollandpigen

Anonym skriver:

holder de generalt øje med unge mødre ? jeg er selv 19 deltidsarbejde og bor sammen med min kæreste i andelslejlighed.

Har selv haft en del med området ind på livet da mine forældr ehar været pleje forældre i snart 18 år.

Der skal meget til og må indrømme jeg somme tider synes kommunerne griber for sent ind.....

Er jo svært at sige fra kommune til kommune hvor meget der skal til, men så længe man er villig til at prøve og tage i mod råd og hjælp så kommer man langt.

Det handler også om et sted at vise at man gerne vil gøre det bedre og lytte til de råd man får...

Anmeld

14. marts 2011

Millesmammi

jeg er 18, 17 da jeg fik min datter, og de har aldrig holdt øje med mig.. jeg var til ét møde, eller hva man nu skal kalde det, ude på sygehuset sammen med min mor, for at se hvordan alt lige stod til og sådan. det tog højest 5 minutter, og det var det.. 

ved ikke hvor meget der skal til for tvangfjernelse - tror det kommer an på hvilken kommune man bor i

Anmeld

14. marts 2011

H+S Skjolgborg.

Jeg har også selv været der + selv være fejrne  og  boede 48 steder med og uden min mor efter jeg blev tvangsfjerning som 9 år.Ja og jeg selv midste min søn i 5mdr.Han kom på et børn hjem i feb 2007 til 17 juli 2007 pga hans far ringede til kommunen og sagde jeg var indlagt igen virkel jeg også var men pga bløde tarm og han skulle tag sig af sin søn men magte det ikke. 

Jeg fik ham så hjem 17 juli 2007 og fra jan 2008 have vi en sød dame kommen her  fra kommune af(jeg kendte hende fra 2006)og i maj gad hun ikke mere for der var ikke nået af komme efter sagde hun vi klar det super fint.

Jeg var så bange nu her da jeg den 23 dec 2011 føde mit 3 og sidste barn for jeg skulle gå helt ned igen har været gået ned efter min datter derfor og jeg gik også ned igen men kæmper og kæmper og har min  3 barnes/søns far her også det har meget af sige..

Men jeg har da mine tur men jeg klar hjemme børn osv så derfor tro jeg af vi ikke ser kommunen.pyha.

Tro der skal en del til fordi du er 19 år er ikke nok du har også et job en mand og hjem det har meget af sige..

Henriette

Anmeld

14. marts 2011

Anonym trådstarter

Ja der skal meget til, det er bare når man læser en masse, om folk der får fjernet deres børn og de siger kommunen ingen grund havde.

når man er 19 bliver man vel ikk kaldt ind til møde på hospitalet eller hos kommunen ? vi har aldrig haft noget med kommunen  at gør, det kun min mor der har det da jeg var lille, men det går vel ikk ud over mig at mine forældre har fået meget hjælp af kommunen og blevet holdt lidt øje med pga af sygdom.

Anmeld

14. marts 2011

Mor til prinsessen :-)

Anonym skriver:

Jeg tror der skal en del til, og tror ikke de er ude efter de unge mødre.... Tror mere de går efter de mødre (forældre) som ikke kan tage vare på dem selv...

Hvem er det fra dum du snakker om? det er gået forbi min næse :-)

Anmeld

14. marts 2011

Mortilelias<3

altså jeg broede ude ved en familie en månede før termin og til han var 6 mdr så kom jeg for mig selv og idag har jeg intet med kumunen og gør men det var for og se om jeg ku passe min søn da min forældre altid har drukket min far gør dog ik mere min min gør stadig og har ´gjordt det siden jeg bliv født så jeg er vosket op i det derfor var de ikk sikkere på jeg ku tag varre på min søn.. men som sagt efter 6 mdr ga de slip på mig.. jeg har også selv vært i pjele ved en familie da jeg var 14!

Anmeld

14. marts 2011

Kamulla

Var lige blevet 19 da jeg blev gravid,.. der var ingen der holdte øje med mig.. og skulle være enlig mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.