Køre til Disneyland med baby....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2011

Pige2009

piadas skriver:

Ja, det ved jeg godt, man kan!

Hmm, ja vi vil måske have nummer fire alligevel, så kan vi lige så godt få sat sædet i! Så slår vi to fluer med ét smæk!

God idé

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2011

AnneBJ

Jeg har ingen erfaring Pia, og ville bare gøre dig opmærksom på, at ligge-autostolen kræver 2 sæder - men det kan jeg se du har fået at vide.

Jeg har til gengæld erfaring med turen Kolding-Disneyland ( ) og den tog vi med 2 drenge på knapt 3 og ca. 4½. Det gik som en drøm. Vi holdt en (én!!) pause, og klarede destinationen på 12 timer præcis.

Bum bum, Ida vil jo også være et par måneder når I skal af sted, ikke? Jeg synes altså planen om 7/5 timers kørsel pr. dag lyder helt fornuftig, også selvom lille Ida er med; jeg ville gøre det!

Anmeld

13. marts 2011

Mi

Puha 7 og 5 timer er lang tid, hvis baby har en dag hvor hun er utilfreds og hvor hun skal være fastspændt. Man kan jo íkke lige tage hende over til sig hvis hun har brug for det. Men hvis sp siger god for det i forhold til ryggen, så kan i jo bedst selv vurdere om i har mod på det. Jeg ville tage et fly.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

14. marts 2011

Frøken Sørensen

Har desværre ikke erfaring med det, men mon det ikke er en god ide lige at snakke med din SP  Bare lige for at høre med bettepigens ryg på sådan en lang tur!

I kan måske invistere i et af de der net som man svinger ud over liften så man kan køre med dem i bilen. Er du med?  Kan jo ikke huske hvad de hedder, hehe.

Men ved selvfølgelig ikke om man må bruge det når man skal køre så langt og hvor længe man kan bruge dem (aldersmæssigt), men det vil da skåne hendes ryg, da hun jo så bare ligger fladt i liften istedet for skråt i en autostol....

Anmeld

14. marts 2011

Rockertand

Jeg har så erfaringen x 2 med mindre børn, ikke spædbarn.

Jeg kan ikke fortælle jer, hvad I skal gøre - men jeg ville aldrig personligt gøre det - heller ikke med det timeantal, du nævner.

I er nærmest garanteret at skulle holde i kø op til flere gange (husk navigation, der guider udenom kø på motorvejen), men det tager så også bare meget længere tid at komme frem - sidste gang kørte vi midt om natten (for børnenes skyld), og vi nåede derfor kun at holde i kø en enkelt gang hen på morgenen (der var vejarbejde, og vi fravalgte den foreslåede alternative rute pga. for små veje), men det var træls nok og forsinkede os med 1½ time.

Du ved ikke på nuværende tidspunkt, hvordan dit barn har det med at køre i bil - mit første barn eeelsker at køre i bil, mit andet barn skreg uafbrudt de første måneder, når vi kørte, anstrengende, når vi er afhængige af bilture flere gange om dagen.

Dit barn er tvunget til at ligge i samme stilling alle timerne - og selvom I holder hvil, så kan barnet sagtens være ømt, men skal så ½ time senere tilbage i stolen og trykke på de samme ømme steder - vi andre kan flytte lidt på os, hvis vi føler ubehag, det kan spædbørn ikke.

Nå, men jeg tror nu, at I tager afsted alligevel, og jeg vil derfor ønske jer god tur, I kan jo sagtens være heldige, at jeres barn bare sover fra det hele.

Anmeld

14. marts 2011

Brams

piadas skriver:

Det var også det jeg spekulerede mest på, men vi blev enige om, at hvis bare, vi holder godt med pauser, går det nok. Men du har ret - måske skulle jeg snakke med SP om det...

Tak for dit svar!

Selv tak - håber I finder en løsning

Anmeld

14. marts 2011

Laulund87

DAs mor skriver:

David på 4½ år når nogle gange at falde i søvn på vej hjem fra børnehave (kl 14.30!) - en tur på under 5 min!! For ham er biltur = zzzz!

Til TS: synes godt nok det er en laaang tur. Men hvis I vil afsted synes jeg I skal finde en af de autostole hvor barnet kan ligge helt ned. (ved ikke om du har svaret på om det er en mulighed for jer)

Argh snyd!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.