Jeg har så erfaringen x 2 med mindre børn, ikke spædbarn.
Jeg kan ikke fortælle jer, hvad I skal gøre - men jeg ville aldrig personligt gøre det - heller ikke med det timeantal, du nævner.
I er nærmest garanteret at skulle holde i kø op til flere gange (husk navigation, der guider udenom kø på motorvejen), men det tager så også bare meget længere tid at komme frem - sidste gang kørte vi midt om natten (for børnenes skyld), og vi nåede derfor kun at holde i kø en enkelt gang hen på morgenen (der var vejarbejde, og vi fravalgte den foreslåede alternative rute pga. for små veje), men det var træls nok og forsinkede os med 1½ time.
Du ved ikke på nuværende tidspunkt, hvordan dit barn har det med at køre i bil - mit første barn eeelsker at køre i bil, mit andet barn skreg uafbrudt de første måneder, når vi kørte, anstrengende, når vi er afhængige af bilture flere gange om dagen.
Dit barn er tvunget til at ligge i samme stilling alle timerne - og selvom I holder hvil, så kan barnet sagtens være ømt, men skal så ½ time senere tilbage i stolen og trykke på de samme ømme steder - vi andre kan flytte lidt på os, hvis vi føler ubehag, det kan spædbørn ikke.
Nå, men jeg tror nu, at I tager afsted alligevel, og jeg vil derfor ønske jer god tur, I kan jo sagtens være heldige, at jeres barn bare sover fra det hele.
Anmeld