Køre til Disneyland med baby....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2011

Lise

Pyh, en lang tur - har ingen erfaringer med SÅ lange ture. Men vi har taget turen ml Kbh og Aalborg en del gange - da vores store søn var baby (og også idag hvor han er 3&frac12 gik det som en leg, for han sov fantastisk i bilen, og når han sov så kørte vi bare, og når han vågnede holdt vi en time pause, og så videre.. Men den lille der netop er blevet et år - han synes ikke det er sjovt, og han gider ikke sove i bilen  Ikke engang hvis det er normal lurtid, hvor han i barnevogn ville sove tre timer...suk... så nu tager vi færgen... men det var ikke det du spurgte om. Ville bare fortælle at nogle babyer ikke gider at køre i bil, og så er en tur på bare en time frygtelig! Jeg ville tage en flyvemaskine hvis jeg skulle rejde med så lille baby (hvilket jeg har gjort)

Men ellers er mit råd vel bare at hold nogle solide pauser, hvor hun kan blive rørt lidt, og så kør hurtigt når hun sover

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2011

Pia.

Vi kørte turen sidste år med tre børn... vi kørte dog om aften, så alle tre børn kunne sove på vej der ned... - men altså, mine børn er jo 12, 8 og 5 år nu - så det er jo ikke babyer... Det er en meget lang tur med en lille baby vil jeg mene - men hvis I tager en masse ophold (dog ikke alle steder jeg ville have lyst til at stoppe på vej der ned) og overnatter et sikkert sted, så tror jeg nok I skal klare det...

Rigtig god tur... Knus Pia.

Anmeld

13. marts 2011

piadas

Hmm, jeg må indrømme, at I gør mig lidt nervøse, for jeg troede faktisk ikke, det ville være så slemt for ryggen, hvis bare man holder pauser, men det kan jeg jo høre på jer, der har spurgt SP, at det er.

Jeg tænker bare, at hvis vi f.eks. kører 7 timer søndag og 5 timer mandag har vi jo god tid til pauser...

Jeg må altså vist have fat i hende SP'en!

Anmeld

13. marts 2011

Laulund87

Lise skriver:

Pyh, en lang tur - har ingen erfaringer med SÅ lange ture. Men vi har taget turen ml Kbh og Aalborg en del gange - da vores store søn var baby (og også idag hvor han er 3&frac12 gik det som en leg, for han sov fantastisk i bilen, og når han sov så kørte vi bare, og når han vågnede holdt vi en time pause, og så videre.. Men den lille der netop er blevet et år - han synes ikke det er sjovt, og han gider ikke sove i bilen  Ikke engang hvis det er normal lurtid, hvor han i barnevogn ville sove tre timer...suk... så nu tager vi færgen... men det var ikke det du spurgte om. Ville bare fortælle at nogle babyer ikke gider at køre i bil, og så er en tur på bare en time frygtelig! Jeg ville tage en flyvemaskine hvis jeg skulle rejde med så lille baby (hvilket jeg har gjort)

Men ellers er mit råd vel bare at hold nogle solide pauser, hvor hun kan blive rørt lidt, og så kør hurtigt når hun sover

Hmm Maria er 15 måneder og nægter at sove i bilen, uanset hvor træt hun er Det må hun altså godt vokse fra

Anmeld

13. marts 2011

Pige2009

piadas skriver:

Hmm, jeg må indrømme, at I gør mig lidt nervøse, for jeg troede faktisk ikke, det ville være så slemt for ryggen, hvis bare man holder pauser, men det kan jeg jo høre på jer, der har spurgt SP, at det er.

Jeg tænker bare, at hvis vi f.eks. kører 7 timer søndag og 5 timer mandag har vi jo god tid til pauser...

Jeg må altså vist have fat i hende SP'en!

Jeg ville leje en baby safe sleeper som en anden også foreslår, for så er det intet problem for hende at klare turen med ryggen

Anmeld

13. marts 2011

Lise

Laulund87 skriver:

Hmm Maria er 15 måneder og nægter at sove i bilen, uanset hvor træt hun er Det må hun altså godt vokse fra

Jamen, det er sgu nitten med sådan en unge der bare hyler når den sidder i bilen. Især når man troede at man vidste hvordan det var med babyer i biler - de eeeelsker det jo...baaaah!!! Med den store skulle vi bare røre motorvejen, så var han i drømmeland, og han sov gerne hele vejen over Sjælland og Fyn, og gør det stadig... Men den lille prut - han ligner sgu sin mor for meget (han skal nok blive til noget stort) på det punkt

Undskyld til trådstarter, kom til at spamme tråden lidt..

Anmeld

13. marts 2011

Lise

Baagøe skriver:

Jeg ville leje en baby safe sleeper som en anden også foreslår, for så er det intet problem for hende at klare turen med ryggen

Selfølgelig!!! Det ville jeg helt sikkert også  God ide..

Anmeld

13. marts 2011

Turtles

Jeg syntes det lyder som et godt råd at du eventuelt lejer en autostol, som baby kan ligge ned i, så ryggen bliver aflastet.
Og som du selv skriver, holder en masse pauser når baby skal have mad.
Så er jeg sikker på at det nok skal gå

Rigtig go tur.

Anmeld

13. marts 2011

Laulund87

Lise skriver:

Jamen, det er sgu nitten med sådan en unge der bare hyler når den sidder i bilen. Især når man troede at man vidste hvordan det var med babyer i biler - de eeeelsker det jo...baaaah!!! Med den store skulle vi bare røre motorvejen, så var han i drømmeland, og han sov gerne hele vejen over Sjælland og Fyn, og gør det stadig... Men den lille prut - han ligner sgu sin mor for meget (han skal nok blive til noget stort) på det punkt

Undskyld til trådstarter, kom til at spamme tråden lidt..

Det er virkelig belastende 

Ja jeg har også lyst til slå folk oven i hovedet, når de siger at hun da sikkert sover godt i bilen

Sikke en forskel der kan være på de børn

Ups ja, det var vist et sidespor.

Anmeld

13. marts 2011

Kindfed

Jeg brugte det her fra Netsundhedsplejersken, da vi selv skulle køre langt engang med vores baby. Det gik fint, men vi var også indstillede på at holde gode pauser

http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=TRANSPORT OG FERIE&id=9803

Det hele er linket, også det sidste med sort. Som du kan se, er hun ikke imod idéen om en lang køretur, hvis bare man gør det med omsorg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.