Lære at spise selv... hvordan? (omkring 15 måneder)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

Bellinda89

patella skriver:

Du har så ret - og nu får han også lov - det er fantastisk så hurtigt han lærer - det med skeen er næsten på plads (dog ikke hvis det er for flydende det der er på skeen) og gaflen har han mestret i et stykke tid. Men det er tydeligt og klart at han bare skal ha lov. Ved næste barn springer vi nok noget tidligere ud i det. Hvor tidligt startede I med jeres?

Vi startede med at lade hende spise små rugbrøds bidder selv , da hun var omkring 8 måneder.. Skeen & gaflen selv da hun var omkring 11 måneder 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

Mormilla

patella skriver:

Nårh ja det kan også være grunden. Men havde din søn også først ville tygge, for derefter at stoppe med det igen...? Det er nemlig det der undrer mig lidt... 

hmm det kan jeg ikke huske   Men det kan bare være en fase han er igennem. Men kan du mærke nogen tænder som er på vej ud???

Anmeld

15. marts 2011

patella

Mormilla skriver:

hmm det kan jeg ikke huske   Men det kan bare være en fase han er igennem. Men kan du mærke nogen tænder som er på vej ud???

Åh jeg har ikke mærket efter (havde faktisk glemt at man kunne ) Men han tygger meget på fingrene og savler også lidt, så jeg er ikke i tvivl om at der er noget på vej. Han har også kun 4 tænder i overmunden og 2 i undermunden, så der skal jo helst komme nogle flere snart. Han tandkød ser dog ret hårdt ud i overmunden, så der ligger vist nogle liiige dér

Anmeld

15. marts 2011

Pige2009

TbCp skriver:

Lad ham gøre det selv... det er mit eneste råd... han skal have lov at forsøge sig frem, røre ved maden og snaske med det.... det er den eneste måde han lærer det på

Helt enig. Laura er snart 17 mdr., og hun er først lige begyndt at spise lidt selv med ske og gaffel. Dog spiser hun stadig noget med fingrene, når det er for omstændigt og tager for lang tid med gaffel og ske.

Tålmodighed skal der til for lige pludselig er den der

Anmeld

15. marts 2011

Mormilla

patella skriver:

Åh jeg har ikke mærket efter (havde faktisk glemt at man kunne ) Men han tygger meget på fingrene og savler også lidt, så jeg er ikke i tvivl om at der er noget på vej. Han har også kun 4 tænder i overmunden og 2 i undermunden, så der skal jo helst komme nogle flere snart. Han tandkød ser dog ret hårdt ud i overmunden, så der ligger vist nogle liiige dér

Ja det lyder da som om at der er tænder på vej. Hvis de gør lidt ondt kan jeg godt forstå at han ikke gider at tykke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.