Ciss skriver:
Hej
Her er sønnen 16 mndr så vi står også midt oppe i det der.
Festligt og hvor er jeg træt af at vaske den høje stol!
Han bliver fuldstændig rasende, hvis jeg forsøger at made ham. Han skal i hvert fald spise selv! Men nogen gange er jeg da temmelig usikker på, hvor meget han egentlig har fået spist... Brødskiver deler vi i fire og lægger foran ham, og så spiser han selv og det går rigtig fint, så hvis jeg ikke tror, han har fået spist nok til middag tilbyder jeg en brødskive før sengetid.
Så hvis der er noget, du er sikker på bliver spist ok, så kan du jo f eks tilbyde det før sengetid som "sikkerhedsnet".
Åh rart med andre i samme båd 
Jeg er også træt af at vaske den høje stol, gulvet, håret, voksdugen og aaaalt det andet han kan få snasket og sjasket ind under sådan et måltid
Men det er også en stor fornøjelse at se ham nyde at få lov selv. Han har også sådan en hagesmækstrøje-ting på, som blir bundet bagpå, så tøjet er rimelig skånet - men det er også meget nødvendigt, for den er helt sjamset ind hver gang 
Det var en god idé med den dér brød ting - jeg har selv overvejet det, for han ELSKER brød, og kan spise det til hver en tid. Har dog bare været lidt bange for at gi ham den vane, at han bare kan lade være med at spise aftensmad, for han får jo brød senere... hmm. Men det skal selvfølgelig ikke være hver dag det sker, kun når man er i tvivl om han har fået nok, og det er jo ikke hver gang.
Men den er god at ha i baghånden.
Tak for dine råd 
Anmeld