Lære at spise selv... hvordan? (omkring 15 måneder)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

patella

Brams skriver:

Han skal nok spise hvis han et sulten, så jeg ville bare lade ham spise selv

Ja du har nok ret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

patella

Vingummien skriver:

Jeg vil bare lade ham spise selv, uden at være bekyret, han er i den alder at hvis han er sulten, så skal han nok også spise så han bliver mæt. Han har da fundet ud af at der er lidt luksus når i hjælper jeg vil sku også nyde hvis jeg kunne blive fodret hehe

Haha tror nu ikke jeg gad at nogen fodrede mig, men det er tydeligt at han er lidt for glad for det Det prøver vi at lave om på nu

Anmeld

14. marts 2011

patella

MarianneSonne skriver:

Lad ham lege med maden, røre ved den, mase den mellem findrene så skal der nok komme noget ind. I kan jo sagtens give ham en skefuld i ny og næ, så han får noget indenbords, men han bliver nødt til selv at prøve sig frem. Vores piger spiste næsten kun med fingrene i den alder, for det er motorisk rigtig svært at spise med ske eller gaffel.

www.stjerneleg.dk

Ja han skal bar ha lov, og det får han nu Det er en fornøjelse at se ham undersøge hver en detalje, følelse og smag der er ved maden. Godt vi kom i gang.

Anmeld

14. marts 2011

Mi

patella skriver:

Ja han skal bar ha lov, og det får han nu Det er en fornøjelse at se ham undersøge hver en detalje, følelse og smag der er ved maden. Godt vi kom i gang.

Dejligt, og selvom det sviner så bliv bare ved med at give ham lov. Han bliver ikke ved med at sidde og mase maden, og om et års tid, kan i jo sagtens begynde at opdrage ham til at spise mere pænt.

www.stjerneleg.dk

Anmeld

14. marts 2011

Mormilla

patella skriver:

Vi har nu forsøgt bare at lade ham spise selv, og så supplere lidt hvis han mister interessen før vi mener han har fået nok Og det fungerer egentlig ret fint. 

Han er dog pludselig blevet lidt sjov mht. at spise noget der skal tygges. Har ikke været et problem før. Det er som om at han kun vil ha noget der er moset og spytter ofte noget der skal tygges lidt ud. Måske han er ved at få flere tænder. Han har fingeren meget i munden og savler også pludselig lidt igen. Mon ikke det også kan gi ham mindre lyst til at tygge i maden, eller burde det mon være rart for ham at tygge, hvis det var gummerne? 

Ej hvor godt at det går bedre med at spise selv

Tror det er lidt forskelligt hvordan børn er når de får tænder. Men min søn gad heller ikke spise noget der skulle tygges fordi det tog for lang tid at få noget ned i maven Måske det kunne være sådan noget Men det skal nok komme

Anmeld

14. marts 2011

patella

MarianneSonne skriver:

Dejligt, og selvom det sviner så bliv bare ved med at give ham lov. Han bliver ikke ved med at sidde og mase maden, og om et års tid, kan i jo sagtens begynde at opdrage ham til at spise mere pænt.

www.stjerneleg.dk

Det er godt du skriver en tidshorisont, for det er jo det næste - hvornår skal man lære ham lidt pænere manérer? ved godt vi ikke kan forvente det store det næste stykke tid, men det skal jo også han en ende... 

Anmeld

14. marts 2011

patella

Mormilla skriver:

Ej hvor godt at det går bedre med at spise selv

Tror det er lidt forskelligt hvordan børn er når de får tænder. Men min søn gad heller ikke spise noget der skulle tygges fordi det tog for lang tid at få noget ned i maven Måske det kunne være sådan noget Men det skal nok komme

Nårh ja det kan også være grunden. Men havde din søn også først ville tygge, for derefter at stoppe med det igen...? Det er nemlig det der undrer mig lidt... 

Anmeld

14. marts 2011

Mi

Det er godt du skriver en tidshorisont, for det er jo det næste - hvornår skal man lære ham lidt pænere manérer? ved godt vi ikke kan forvente det store det næste stykke tid, men det skal jo også han en ende... 

På et tidspunkt vil han også begynde at interessere sig for gaflen, og så er det bare om at give ham den i hånden. Så sidder de lige så koncentreret og putter maden op på gaflen med fingrene, for så at putte det i munden  Min den ene pige kunne spise klar suppe med fingrene

Anmeld

14. marts 2011

patella

MarianneSonne skriver:

På et tidspunkt vil han også begynde at interessere sig for gaflen, og så er det bare om at give ham den i hånden. Så sidder de lige så koncentreret og putter maden op på gaflen med fingrene, for så at putte det i munden  Min den ene pige kunne spise klar suppe med fingrene

Altså han har interesse for gaflen, men det er det du beskriver med at få det op på gaflen der endnu kniber

Sejt gået med klar suppe med fingerene Indtil nu er vi gået uden om suppe, fordi vi tænkte det ikke gik

Anmeld

14. marts 2011

Ciss

Godt at høre at det går godt!

Jeg tror altså også, at de små er så sultne ved middagstid og ikke helt har et tidsperspektiv endnu, at de ikke klarer at planlægge at "detteher vil jeg ikke have, så jeg venter hellere og spiser brød før sengetid i stedet"

Hos os er vi nået dertil, at Lillebror spidder mad med gaflen, løfter den op og studerer maden for derefter at pille den af gaflen med den anden hånd og stoppe den i munden. Festligt at se på!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.