Lige et spørgsmål mere fra mig idag.
Vi er nok lidt sent ude mht. at gi ham helt lov til at spise selv. Vi er nået dertil, at han tar de rugbrødshapsere med sin egen gaffel han gider, resten gir jeg ham. Han mister lissom koncentrationen midt henne i måltidet.
Om aftenen får han tallerknen helt for sig selv, spiser lidt med gaflen og lidt med fingrene, resten er op til os, men sjældent gider han ikke rigtig at spise det vi gir ham (i hvert fald ikke for tiden). Så der kommer ikke så meget ind om aftenen.
Om morgenen får han havregrød som jeg hovedsaglig gir ham, men han har selv en ske, som han sidder og smasker ned i grøden og ind i mellem kommer der en skefuld ind ved egen hjælp.
Mellemmåltider, som ofte består af en bolle, klarer han selv... det gør han også med frugt osv.
Jeg har ufattelig svært ved at overlade et måltid helt til ham selv, for jeg er så bange for han så ikke får noget, eller i hvert fald ikke får nok 
Hvordan gjorde I, og er min bekymring begrundet - er han endu for lille til at kunne tage den mad han har brug for ved egen hjælp?
Patella
Anmeld