Bekymret mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2011

AnneBJ

camillakrath skriver:

Jamen bettemanden er også bare SÅ aktiv om aftenen. Så tæsker han rigtig løs med arme og ben. Og idag til scanning sparkede han igen hele tiden, så jordmoderens arm rystede. Det giver mig også lidt ro.

Begyndte du at spise mere end normalt? Eller virkede det bare med ren aflastning?

Jeg spiste præcis som jeg hele tiden havde gjort! Og gør det stadigvæk! Jeg håber du kan finde lidt ro ved tanken om, at aktivitetsniveauet er fint, for så har han det jo godt Efter den aflastningsuge har jeg virkelig god "forbindelse" til babyen... Han reagerer på bestemt musik, hvis jeg aer maven på en bestemt måde reagerer han selvom han sover, osv.. Det er jeg jo rigtig glad for nu, selvom det var en træls grund der gjorde, at vi har det "bånd"...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

3rollinger

camillakrath skriver:

Okay. Havde hun det fint under fødslen? Og hvad med bagefter? Undskyld jeg spørger sådan

Så altså det hjalp med afslapning for dig? For er jo virkelig villig til at gøre alt bare det hjælper ham lidt. Vi har haft flytning for nogen uger siden og der har været en del projekter jo. Og så har jeg haft ufattelig mange smerter pga mit bækken, så har været på krykker og har ikke kunne rejse mig selv fx. Måske har det stresset ham.

De har slet ikke snakket om hvorfor. Tror slet ikke rigtig de har nået at vende det, da de første opdagede det idag til almindelig scanning på sygehuset.

Du maa spoerge om alt det du vil.

Det havde hun faktisk ikke helt. Men det var ikke kun pga vaegten. Da de opdagede 2. gang at hun ikke havde taget paa og faktisk havde tabt sig (og da jeg jo var i uge 39) saa valgte de at saette foedslen igang dagen efter, ogsaa pga manglende fostervand.

Det gik saadan set fint, jeg laa med en masse veer, men udvidede mig ikke saa hurtig. Saa gav de mig vestimulerende drop, og det har ingen af mine boern kunne taale (heller ikke ham som var alm af vaegt og blev foedt normalt), saa jeg fik et akut kejsersnit. En del af grunde har jo nok vaeret at hun var en smule svag pga vaegttab, men altsaa ogsaa fordi hendes hjerterytme dykkede ved droppet (saa vidt jeg ved. Her i Spanien informerer laegerne ikke saa meget).

Men da jeg vaagnede op efter kejsersnittet en time senere og saa hende, var hun helt perfekt og havde det godt. Hun var sulten og havde slet ikke nok i den smule maelk der kommer ud i starten.

Men det bedste af det hele var at da hun foerst var ude, saa kunne jeg helt styre hvor meget og hvor lidt hun spiste og der har aldrig vaeret noget problem siden. Hun har altid taget fint paa.

Anmeld

10. marts 2011

camillakrath

3rollinger skriver:

Du maa spoerge om alt det du vil.

Det havde hun faktisk ikke helt. Men det var ikke kun pga vaegten. Da de opdagede 2. gang at hun ikke havde taget paa og faktisk havde tabt sig (og da jeg jo var i uge 39) saa valgte de at saette foedslen igang dagen efter, ogsaa pga manglende fostervand.

Det gik saadan set fint, jeg laa med en masse veer, men udvidede mig ikke saa hurtig. Saa gav de mig vestimulerende drop, og det har ingen af mine boern kunne taale (heller ikke ham som var alm af vaegt og blev foedt normalt), saa jeg fik et akut kejsersnit. En del af grunde har jo nok vaeret at hun var en smule svag pga vaegttab, men altsaa ogsaa fordi hendes hjerterytme dykkede ved droppet (saa vidt jeg ved. Her i Spanien informerer laegerne ikke saa meget).

Men da jeg vaagnede op efter kejsersnittet en time senere og saa hende, var hun helt perfekt og havde det godt. Hun var sulten og havde slet ikke nok i den smule maelk der kommer ud i starten.

Men det bedste af det hele var at da hun foerst var ude, saa kunne jeg helt styre hvor meget og hvor lidt hun spiste og der har aldrig vaeret noget problem siden. Hun har altid taget fint paa.

Ej hvor skønt. Jeg er jo desværre allerede helt ude  i fremtiden. Er så bange for at få en lille søn der får problemer med at tage på.

Voksede hun så som hun skulle dagene og ugerne efter?

Anmeld

10. marts 2011

camillakrath

Tulle28 skriver:

Jeg blev også bange og nervøs, men jeg troede faktisk slet ikke på at hun var så lille og at der var noget i vejen. Jeg havde trænet rigtig meget under min graviditet, 4-5 gange om ugen, og iflg. bogen "graviditet og motion" som er skrevet af en overlæge på Rigshospitalet, kan det godt gøre at børnene er lidt mindre, fordi de har mere muskelmasse og mindre fedtmasse (ligesom moderen der træner). Det diskuterede jeg med en læge på Hvidovre, som blev ved med at sige at det var lige omvendt, altså at man får store børn når man træner meget, og blev samitidig ved med at henvise til den bog og de undersøgelser der er foretaget. Det havde jeg ærlig talt lidt svært ved at tage seriøst. Samtidig havde jeg haft en perfekt graviditet og ikke på noget tidspunkt haft en fornemmelse af, at noget ikke var som det skulle være. Og det viste sig jo også at jeg havde ret. Men selvfølgelig tager man ingen chancer når det gælder ens barn, så jeg modsatte mig jo PKS, selvom han syntes hun skulle ud NU og derfor kom allerede uge 38+0. Jeg ville gerne have været så tæt på termin som muligt.

Okay. Ved du om de kan finde på at tage mindre børn ved PKS? Altså fordi de ikke er store nok?

Anmeld

10. marts 2011

SiLiMiMa

camillakrath skriver:

Hej alle

Så var vi til scanning idag. Er 30+0 imorgen.

Desværre ligger min elskede søn nu udenfor normalområdet og har næsten ikke taget på.

Han vejer 1290gram idag. Derfor er vi kaldt ind til kontrol igen om 3 uger, hvor jordmoderen meget gerne vil have at han har taget 500 gram på. Det når han bare slet ikke sådan som han tager på nu

Årh. Har virkelig brug for nogen der forstår mig lige nu!

har også prøvet det man kan ikke lade være med at blive bekymret.

sagde de hvor mange % han ligger under "normalen"?

heise, som fødte en fin lille pige på terminsdagen, som sneg sig op på 2755g - sund og rask

Anmeld

10. marts 2011

camillakrath

AnneBJ skriver:

Jeg spiste præcis som jeg hele tiden havde gjort! Og gør det stadigvæk! Jeg håber du kan finde lidt ro ved tanken om, at aktivitetsniveauet er fint, for så har han det jo godt Efter den aflastningsuge har jeg virkelig god "forbindelse" til babyen... Han reagerer på bestemt musik, hvis jeg aer maven på en bestemt måde reagerer han selvom han sover, osv.. Det er jeg jo rigtig glad for nu, selvom det var en træls grund der gjorde, at vi har det "bånd"...

Tror altså virkelig jeg vil prøve at tage den meget med ro så. Og forkæle os lidt. Jeg er som sagt også rigtig træt hele tiden og har lige været syg også. Så det er nok tiltrængt.

Jeg synes jeg spiser mere end jeg plejer. Altså før min graviditet. Men det er som om det ikke rigtig hjælper!¨

Hvad plejer du at lave når du skal slappe af og sådan?

Anmeld

10. marts 2011

Tulle28

camillakrath skriver:

Okay. Ved du om de kan finde på at tage mindre børn ved PKS? Altså fordi de ikke er store nok?

Ja det tror jeg godt de kan, for der kan jo være noget i vejen med moderkagen f.eks. Men tror de venter så længe som muligt, ihvertfald så tæt på uge 34 så muligt i dit tilfælde (vil jeg tro - og uden at vide noget om det). Men ro på nu, det er jo slet ikke sikkert det bliver aktuelt. Hvad er planen for dig nu, andet end at du skal tage den med ro?

Anmeld

10. marts 2011

camillakrath

Heise skriver:

har også prøvet det man kan ikke lade være med at blive bekymret.

sagde de hvor mange % han ligger under "normalen"?

heise, som fødte en fin lille pige på terminsdagen, som sneg sig op på 2755g - sund og rask

Nej det så jeg slet ikke. Kunne bare lure i hendes papirer at krydset lå under den lille kurve. Hvorefter hun så fortalte at han var under normal.

Hvornår konstaterede de at hun var under normal? Håber bare at vi også kommer derop vægtmæssigt

Anmeld

10. marts 2011

camillakrath

Tulle28 skriver:

Ja det tror jeg godt de kan, for der kan jo være noget i vejen med moderkagen f.eks. Men tror de venter så længe som muligt, ihvertfald så tæt på uge 34 så muligt i dit tilfælde (vil jeg tro - og uden at vide noget om det). Men ro på nu, det er jo slet ikke sikkert det bliver aktuelt. Hvad er planen for dig nu, andet end at du skal tage den med ro?

Jamen skal til kontrol ved jordmoder om en uge. Og så til scanning igen om 3 uger. Og derimellem har jeg også en lægeundersøgelse. Så der er nok der holder øje med ham indtil kontrolscanning igen. Det giver også bare rigtig meget tryghed.

Anmeld

10. marts 2011

SiLiMiMa

camillakrath skriver:

Nej det så jeg slet ikke. Kunne bare lure i hendes papirer at krydset lå under den lille kurve. Hvorefter hun så fortalte at han var under normal.

Hvornår konstaterede de at hun var under normal? Håber bare at vi også kommer derop vægtmæssigt

der blev holdt øje med hende fra uge 26.... hun startede med at være 21% under normalen og så kom hun op på 15%.... men stadig lille var hun... men fulgte sin egen kurve. Alle mine børn var små ved fødslen, så jeg får bare ikke store babyer.

Det skal nok gå - men rigtigt som en anden skrev: slap af og pas på dig selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.