Bekymret mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.470 visninger
38 svar
0 synes godt om
10. marts 2011

camillakrath

Hej alle

Så var vi til scanning idag. Er 30+0 imorgen.

Desværre ligger min elskede søn nu udenfor normalområdet og har næsten ikke taget på.

Han vejer 1290gram idag. Derfor er vi kaldt ind til kontrol igen om 3 uger, hvor jordmoderen meget gerne vil have at han har taget 500 gram på. Det når han bare slet ikke sådan som han tager på nu

Årh. Har virkelig brug for nogen der forstår mig lige nu!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

DLM

camillakrath skriver:

Hej alle

Desværre ligger min elskede søn nu udenfor normalområdet og har næsten ikke taget på.

Han vejer 1290gram idag. Derfor er vi kaldt ind til kontrol igen om 3 uger, hvor jordmoderen meget gerne vil have at han har taget 500 gram på. Det når han bare slet ikke sådan som han tager på nu

det er jeg virkelig ked af at høre

stort til dig og for at han har taget godt på.

Anmeld

10. marts 2011

AnneBJ

Puha, det var da en træls besked! Du har nok fået det at vide, at både læge og JDM, men husk at slappe af... Altså sådan helt fysisk - læg dig ned og slap af! På den måde får din lille dreng bedre ro til at vokse og tage på!

Anmeld

10. marts 2011

Stéphanie

camillakrath skriver:

Hej alle

Først og fremmest kæmpe  til dig.. Det er slet ikke en sjov melding at få! fik den desværre selv for en uge siden... Er dog ikke så langt henne som dig (er 25+5) men det er stadig ikke sjovt og man bliver bare så super bekymret.. Fik selv at vide at jeg skulle lade være med at fokuserer alt for meget på det, da det kan stresse dig rigtig meget og det påvirker også baby.. Ved godt det er nemmere sagt end gjort.. 

for at alt er som det skal være ved næste scanning og at han har taget flot på..

Anmeld

10. marts 2011

camillakrath

DLM skriver:

det er jeg virkelig ked af at høre

stort til dig og for at han har taget godt på.

Tak skal du ha

Håber sådan!

Anmeld

10. marts 2011

camillakrath

momse22 skriver:

Først og fremmest kæmpe  til dig.. Det er slet ikke en sjov melding at få! fik den desværre selv for en uge siden... Er dog ikke så langt henne som dig (er 25+5) men det er stadig ikke sjovt og man bliver bare så super bekymret.. Fik selv at vide at jeg skulle lade være med at fokuserer alt for meget på det, da det kan stresse dig rigtig meget og det påvirker også baby.. Ved godt det er nemmere sagt end gjort.. 

for at alt er som det skal være ved næste scanning og at han har taget flot på..

Du har nok helt ret. Det er bare så svært for tankerne kører bare. Jeg ved slet ikke hvordan hun kan stille så store mål. Et halvt kg er virkelig meget på 3 uger, når han ikke har taget mere på. Og så tænker man "og hvad hvis han ikke har"?

Årh .. Tak for din støtte

Anmeld

10. marts 2011

camillakrath

AnneBJ skriver:

Puha, det var da en træls besked! Du har nok fået det at vide, at både læge og JDM, men husk at slappe af... Altså sådan helt fysisk - læg dig ned og slap af! På den måde får din lille dreng bedre ro til at vokse og tage på!

Nej har faktisk slet ikke fået at vide at jeg sku slappe af? Altså de sagde at jeg sku passe på med motion og sådan. Men det giver rigtig meget mening det du siger

Anmeld

10. marts 2011

Stéphanie

camillakrath skriver:

Du har nok helt ret. Det er bare så svært for tankerne kører bare. Jeg ved slet ikke hvordan hun kan stille så store mål. Et halvt kg er virkelig meget på 3 uger, når han ikke har taget mere på. Og så tænker man "og hvad hvis han ikke har"?

Årh .. Tak for din støtte

Ja tankerne er nok det værste, jeg går hjemme for tiden så for at jeg ikke kører helt ned med mine til tider meget negative tanker sørger jeg meget for at have noget andet at gå op i... Se en film, fordybe mig i en bog osv, så bliver tankerne skubbet på afstand, i det mindste for en stund..

Ja det er et stort krav hun sætter til jer - vi fik af vide at vores lille supermand skulle tage min 300g på, på 2 uger.. Synes også det er svært, så har søgt lidt råd hos en veninde der er diætist.. Hvis du er interesseret kan jeg da godt vidergive lidt af det jeg fik af vide?

Anmeld

10. marts 2011

AnneBJ

camillakrath skriver:

Nej har faktisk slet ikke fået at vide at jeg sku slappe af? Altså de sagde at jeg sku passe på med motion og sådan. Men det giver rigtig meget mening det du siger

Okay men jeg var til JDM en mandag, og der mente hun også han var alt for lille. Jeg havde været syg, men ikke sådan noget vildt, bare hostet og forkølet. Jeg fik tid til scanning om torsdagen og fik "ordre" på, at de dage jeg skulle vente, skulle jeg ned og ligge mindst 2 gange uafhængigt af min nattesøvn. Simpelthen for at koble helt af..

Der var heldigvis ikke noget, men fordi de kan vokse så meget i ryk de små basser, er det en god måde at "hjælpe" dem til at tage et ryk..

Håber det kan hjælpe lidt, og heldigvis behøver alle nyfødte jo heller ikke veje 4,5 kg.

Anmeld

10. marts 2011

camillakrath

momse22 skriver:

Ja tankerne er nok det værste, jeg går hjemme for tiden så for at jeg ikke kører helt ned med mine til tider meget negative tanker sørger jeg meget for at have noget andet at gå op i... Se en film, fordybe mig i en bog osv, så bliver tankerne skubbet på afstand, i det mindste for en stund..

Ja det er et stort krav hun sætter til jer - vi fik af vide at vores lille supermand skulle tage min 300g på, på 2 uger.. Synes også det er svært, så har søgt lidt råd hos en veninde der er diætist.. Hvis du er interesseret kan jeg da godt vidergive lidt af det jeg fik af vide?

Ja det må du meget gerne? Jeg prøver selv at søge lidt herhjemme efter steder hvor jeg måske kunne læse om det. Dog uden held

Jeg går nemlig også hjemme. Så må bare prøve at fokusere på andre ting som du også siger.

Hvornår var det i skulle til kontrol igen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.