Hej alle 
Så var vi til scanning idag. Er 30+0 imorgen.
Desværre ligger min elskede søn nu udenfor normalområdet og har næsten ikke taget på.
Han vejer 1290gram idag. Derfor er vi kaldt ind til kontrol igen om 3 uger, hvor jordmoderen meget gerne vil have at han har taget 500 gram på. Det når han bare slet ikke sådan som han tager på nu 

Årh. Har virkelig brug for nogen der forstår mig lige nu!
Stakkels dig, det er ikke sjovt at gå og bekymre sig om sit barn har det godt derinde - og slet ikke, når der er så længe til termin!
Lidt opmuntring (måske) - min jordmoder var i tvivl om min datter havde vendt sig i uge 36+5, og vi var derfor til en kontrolscanning, hvor de konkluderede at hun var meeeget lille og de derfor ikke ville forsøge at vende hende, da det kunne stresse hende mere end hun kunne klare. De mente hun var omkring 2200g
Jeg blev vægtscannet igen ugen efter, og halvanden uge efter den første scanning (uge 38+0) fik jeg PKS - hvor en fin pige på 2950 g kom ud - altså slet, slet ikke så lille, men helt normal, i forhold til at hun jo kom 2 uger før termin.
Min pointe er, at de vægtscanninger ikke altid holder stik, og måske er din dreng i virkeligheden ikke så lille. Jeg var meget slank under min graviditet og derudover sad min datter med fusserne og rumpen plantet godt ned i mit bækken, hvilket måske også har været med til at få min mave til at se lidt lille ud. Men der var altså en helt normal størrelse baby indeni

Anmeld