kan ikke styere det.(penge)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2011

SpunkenJo

Eva. skriver:

Synes du skal søge hjælp...få fat i en psykolog og find ud af hvad det er for mekanismer/følelser/oplevelser der giver dig det behov...før tror jeg faktisk ikke man kan ændre det...om det er misbrug af den ene eller anden slags, så dulmer man sig af en grund...det er i hvert fald min overbevisning..

Så tag det alvorligt og bed og søg om hjælp..

KNus til dig..

Aaarrh psykolog ligefrem? Bare fordi man har rod i økonomien?

Det havde jeg også og har nu endelig fået fundet overblikket og fået struktureret hvor meget og hvor lidt der skal bruges på hvad.

Så måske man skulle spare kronerne (og ikke lave et større overtræk....) og istedet fokusere på hvordan man kan løse problemet rent praktisk?

Hvis den praktiske tilgang ikke løser det, og man begynder at "snyde" sig selv, kan man tage psykologen op til genovervejelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

Aves.

SpunkenJo skriver:

Aaarrh psykolog ligefrem? Bare fordi man har rod i økonomien?

Det havde jeg også og har nu endelig fået fundet overblikket og fået struktureret hvor meget og hvor lidt der skal bruges på hvad.

Så måske man skulle spare kronerne (og ikke lave et større overtræk....) og istedet fokusere på hvordan man kan løse problemet rent praktisk?

Hvis den praktiske tilgang ikke løser det, og man begynder at "snyde" sig selv, kan man tage psykologen op til genovervejelse

Hvis ikke man kan styre det...ja, så mener jeg faktisk man skal søge en eller anden form for hjælp, for så er det jo andet der styrer ens handlinger og så tror jeg faktisk på man skal have hjælp til at se hvad det er der styrer det..

Anmeld

10. marts 2011

Sofia

Få evt. visaelectron, og sørg så for der kun står et lille beløb på din konto. Du kan ikke trække over med visaelectron nemlig!

Anmeld

10. marts 2011

SpunkenJo

Eva. skriver:

Hvis ikke man kan styre det...ja, så mener jeg faktisk man skal søge en eller anden form for hjælp, for så er det jo andet der styrer ens handlinger og så tror jeg faktisk på man skal have hjælp til at se hvad det er der styrer det..

Jeg er delvist enig.

Jeg mener man skal starte med sig selv og nærke efter og forsøge at løse sin situation (i det her tilfælde økonomi) så godt man kan og på sin egen måde.

Hvis man hele tiden tyr til psykologer og andre man forventer kan læse ens problemer kan man til sidst ikke selv klare noget mere.

Psykologer er gode, men de skal ikke være dem der gør man kan klare sin hverdag sådan i det hele taget. De skal inddrages i ens liv i situationer der ikke kan løses uden dem.

Se ind ad, mærk dig selv og find så ud af om ikke det kan løses ved egen hjælp!

Hjælp til selvhjælp

Anmeld

11. marts 2011

Svane83

SpunkenJo skriver:

VisaELEKTRON og MasterCardDEBIT er samme sag. Man kan ikke hæve mere end der er på kontoen!!!

Det er smart!

Nå ja det var det det hed MastercardDebit. Men ja Visaelectro og det er det samme og jeg synes i hvertfald det er rigtig smart. Man får samme fleksibilitet som et dankort... man skal ikke huske og hæve osv. men man kan ikke hæve mere end der er på kontoen.

Kender i hvertfald rigtig mange der er rigtig glade for det.

Anmeld

11. marts 2011

SpunkenJo

Svane83 skriver:

Nå ja det var det det hed MastercardDebit. Men ja Visaelectro og det er det samme og jeg synes i hvertfald det er rigtig smart. Man får samme fleksibilitet som et dankort... man skal ikke huske og hæve osv. men man kan ikke hæve mere end der er på kontoen.

Kender i hvertfald rigtig mange der er rigtig glade for det.

Det er nemlig bar' smart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.