kan ikke styere det.(penge)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2011

Troldepussen

Vores bankrådgiver sagde til os at der ikke var noget der hed hævekort eller visa eletron mere...  Visa eletron var blevet til Mastercard debit..

Ved ikke om det er forskelligt fra bank til bank..

Det ved jeg ikke. jeg har Visa Elektron nu, må ikke få dankort. spurgte efter det for en uge siden, da de lukker filialen i min by, og jeg normalt bare hæver i automaten, da jeg ikke troede at jeg kunne bruge Visa Elektron i butikkerne. Har i øvrigt Nordea.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Vores bankrådgiver sagde til os at der ikke var noget der hed hævekort eller visa eletron mere...  Visa eletron var blevet til Mastercard debit..

Ved ikke om det er forskelligt fra bank til bank..

jeg har lige ringede til min bank (nordea) de siger, at jeg kan få et hævekort, så jeg kun kan hæve fra automaterne, og inden i banken. det ville jo være en smart løsning. ( korte virker hverken i butikker eller til online køb )

Tusind tak for svar..

Anmeld

10. marts 2011

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

jeg har lige ringede til min bank (nordea) de siger, at jeg kan få et hævekort, så jeg kun kan hæve fra automaterne, og inden i banken. det ville jo være en smart løsning. ( korte virker hverken i butikker eller til online køb )

Tusind tak for svar..

det ville jo være en super løsning!

Anmeld

10. marts 2011

Anonym trådstarter

Hej alle i fantastiske piger/damer/kvinder.

Tusind tak for alle jeres gode råd. Har valgt at være ano, da jeg synes det er SÅ pinligt at jeg ikke kan styrer det..

Jeg har valgt at få et hævekort som kun kan bruges i banken heller i hæveautomaterne. Så kryders fingre for at det lykkes for mig at komme ud af det her shop amok..
- Jeg er ikke meget for at komme ud og snakke med en, da jeg synes jeg er nået langt i det at jeg kan se at jeg har i problem.

TUSIND TAK FOR ALLE JERES SVAR..

Anmeld

10. marts 2011

SpunkenJo

Svane83 skriver:

En rigtig god løsning er altså også at få et visa electron, nogen banker har noget lign. som hedder noget med mastercard...IKKE at forveksle med et almindeligt mastercard.

Pointen er at du stadig kan handle helt almindeligt som var det et dankort, men kun når der er penge på kortet. Dvs. nul overtræk.

Har både en veninde og min egen mor der har fået det og det har virkelig løst deres problemer.

For så kan man ikke bare hæve over og så passer man altså på at der nu er til mad og regninger.

VisaELEKTRON og MasterCardDEBIT er samme sag. Man kan ikke hæve mere end der er på kontoen!!!

Det er smart!

Anmeld

10. marts 2011

SpunkenJo

Anonym skriver:

Hej alle i fantastiske piger/damer/kvinder.

Tusind tak for alle jeres gode råd. Har valgt at være ano, da jeg synes det er SÅ pinligt at jeg ikke kan styrer det..

Jeg har valgt at få et hævekort som kun kan bruges i banken heller i hæveautomaterne. Så kryders fingre for at det lykkes for mig at komme ud af det her shop amok..
- Jeg er ikke meget for at komme ud og snakke med en, da jeg synes jeg er nået langt i det at jeg kan se at jeg har i problem.

TUSIND TAK FOR ALLE JERES SVAR..

Du er sej
Og det er den eneste rigtige måde at gøre det på

Her har vi fælles budgetkonto og fælles madkonto med kort til.

Derudover har vi hver vores MasterCardDEBIT med "lommepenge" på. Der kan ikke hæves over, og vi har hver måned hve især 3500 kr til personlige ting

Det giver en fed fed ro at få styr på økonomien, og der kan gå helt sport i det. Bare vent og se. Snart er der plus på kontoen og mentalt overskud

Knus Jo

Anmeld

10. marts 2011

Troldepussen

Anonym skriver:

Tusind tak for svar..

Rigtig god løsning du der har fået dig. Det er også det bedste, når man nu har sådan et problem som dig, for så kan du ikke bruge flere penge end du har.

Anmeld

10. marts 2011

christensen

Op med humøret  du lever kun 1 gang!  - Det ikke noget at prale af (på ingen måde) men jeg har sku selv svært ved at styre det!!!  Ja er heldigvis så heldig at det nu er min mand der styre det, for ellers havde jeg førhen allerede minus på min konto den 6 i måneden  og det var endda uden ekstra regninger og sådan ..

Anmeld

10. marts 2011

Frøken J.

Saphiira skriver:

Åh... Det er altså ikke noget du kan gøre for.. Kunne måske godt lyde til du lider lidt af shopolic? Det kan jeg selvfølgelig ikke sige om det..

Min kæreste havde samme problem, bare ikke i samme grad... det tog virkelig lang tid at banke ind i hovedet at vi ikke havde råd til luksusting hele tiden!.

Vi fik mastercard, fordi han ikke kunne administre det. man kan dog ikke bruge mastercard mange steder, så vi hæver pengene. Ville det være en mulighed?

Men alligevel kan du bruge det til at købe med. Det er øv.

Jeg har mastercard, og det er EKSTREMT sjældent jeg møder et sted, hvor det ikke kan bruges. Så det kan nu godt anbefales  

Anmeld

10. marts 2011

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Secrets skriver:

Jeg har mastercard, og det er EKSTREMT sjældent jeg møder et sted, hvor det ikke kan bruges. Så det kan nu godt anbefales  

Jeg kan nævne Aldi ikke tager det..

Men mest af alt er det fordi vi konstant har problemer med vores mastercards... Så virker chippen ikke, så er kortet ugyldigt osv.. Måske derfor jeg føler, at det ikke kan bruges nogle steder...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.