kan ikke styere det.(penge)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2011

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

jeg forstår heller ikke hvorfor det er blevet sådan. og jeg for bare så dårlig samvitighed overfor min kæreste hvergang. fordi hvergang han prøver at rette mit minus op, så brænder jeg pengene af 2 dage efter, på mere tøj/legetøj til vores datter

min kæreste mener at det er nået så langt, at jeg burte snakke med nogle om det. men, tror bare ikke det hjælper. fordi hvergang jeg sætter mig et mål om fx. ikke at købe noget i en uge, så går der 1 MAX 2 dage så har jeg købt noget igen..

jeg vil tro det bedste er at jeg slet ikke har adgang til kortet..

Jeg tror både at du skal have fjernet kortet og snakke med nogen omkring det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

Anonym trådstarter

mortilj skriver:

har selv det samme problem.. Jeg fik hjælp af banken til at komme ud af RKI (beløbet var ikke stort og jeg har altid betalt af på mit lån dernede uden problemer), grunden til jeg var røget i RKI var fordi jeg havde brugt så mange penge nogle måneder i træk at jeg faktisk ikke havde til min husleje.. Så til sidst var min gæld så stor alle vegne at jeg ikke kunne se nogen anden udvej end stoppe med at betale af på de mindre ting og havnede jo derfor i RKI.. Jeg er ude af RKI den dag idag, men har stadig et forbrugslån på knap 50.000kr i banken som jeg betaler af på, og de penge mangler vi faktisk i hverdagen, det er nemlig lige præcis de penge der gør at jeg er tvunget ud i at have et su lån.. :/

Mit råd er tænk dig om, gå ned i banken og bed dem om at tage dit dankort og bed dem så om et mastercard debit, for det kan du nemlig ikke hæve over på.. derved lærer du hurtigt hvor mange penge du kan tillade dig at bruge på hvad, og dernæst så søg professionel hjælp hurtigst muligt, for der er en dybere grund til at du ikke kan lade være med at bruge penge.. Min grund fandt vi ud afvar fordi jeg var blevet seksuelt misbrugt da jeg var barn og jeg var blevet omsorgssvigtet af mine forældre hele min barndom, så det kompenserede jeg for ved rejser og shopping.. Det skal siges at jeg kun bliver 22 år i år, og det tog mig altså under et år at skabe en gæld på over 100.000kr og det var ovenikøbet imens jeg var på su..

Det er jeg ked af at hører hvor forfærdeligt.

jeg er ikke i rki ENDNU, men er bange for det når dertil.

hvordan fandt i ud af at det var grunden til at du shoppede?

Anmeld

10. marts 2011

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Jeg tror både at du skal have fjernet kortet og snakke med nogen omkring det..

gjorde din kæreste det? og ved du hvad man snakker om sådan nogle steder.

jeg tror jeg prøver at finde en løsning på, hvad vi gør med mit dankort. også håber jeg det er nok til at jeg ikke bliver ved.

vil bare så gerne løse det selv..

Anmeld

10. marts 2011

An&Jo

Anonym skriver:

Det er jeg ked af at hører hvor forfærdeligt.

jeg er ikke i rki ENDNU, men er bange for det når dertil.

hvordan fandt i ud af at det var grunden til at du shoppede?

det var psykologen der hjalp mig med at finde frem til hvad det var jeg kompenserede for ved at bruge så mange penge.. Hos mig var det ikke kun tøj, men også madvarer jeg ikke engang kunne lide osv.. Nu har jeg fået hjælp til at tale ud om min barndom og de ting der er sket, jeg har ingen kontakt med mine forældre mere, og det hjælper altså mig rigtig meget.. Jeg følte et for stort pres hver gang jeg skulle se mine forældre og det var med til at gøre at hver gang jeg skulle besøge dem så brugte jeg penge både inden og efter for at få tankerne hen på noget andet..

Du skal bare huske at hvis i har fælles økonomi, så er det ikke KUN dig men også din kæreste det kommer til at gå ud over.. Der kan ikke lånes osv så længe en af jer står i RKI og i har fælles konto.. du er også nødt til at tænke på hvad det betyder for din familie at du bruger alle de penge.. Kan din kæreste blive ved med at rette op på det?? Bliver han ved med at magte det eller ender det med at ødelægge forholdet?? Der er mange ting du er nødt til at have i tankerne inden du ikke længere kan betale regningerne på grund af overforbruget..

Anmeld

10. marts 2011

Tullemoar

Anonym skriver:

gjorde din kæreste det? og ved du hvad man snakker om sådan nogle steder.

jeg tror jeg prøver at finde en løsning på, hvad vi gør med mit dankort. også håber jeg det er nok til at jeg ikke bliver ved.

vil bare så gerne løse det selv..

Min kæreste klippede bare kortet, men han har det stadigvæk lidt.. Men der "styrer" jeg ham så..og guider ham.....

Men han har også det med at han ser ting på nettet han vil have, men der "når" jeg simpelthen at stoppe ham... og på vores mastercards kan vi ikke købe, da vi har hævet alle vores penge.

Anmeld

10. marts 2011

Muffinmus

Du skal simpelthen holde dig fra internettet, færsig slut,giv dig selv en periode på 2 uger hvor du kun må tjekke din mail og IKKE andet. DVSdu må bruge 5 min på nettet og så hopper du af igen. Efter de 14 dage kan du prøve at se hvordan det går, går det stadig ikke må du forlænge ugerne igen. Det kan jo ikke passe at du skalklippe kortet så det er svært at købe ind osv, du skal bare have frtaget muligheden for at købe noget som helst på nettet.

Få din kæreste til at lave en kode på computeren og så kan du kun komme på når han lukker dig ind og så kun de 5 min.

SURT, javist, men det skal nok blive det bedste for dig til du selv kan styre det igen:-)

Anmeld

10. marts 2011

B&J

Det er surt men hold op med af have kort på jer og lær af have kost penge til af ligge i huset hvis i skal handle så er det med af handle på nettet slut også få snakket godt og grundtigt med din kæreste og vil syntes du også skal have lidt hjælp og se om det ikke kan hjælpe lidt....

håber snart du finder en løsning

Anmeld

10. marts 2011

Troldepussen

Saphiira skriver:

der er ikke noget, der hedder hævekort nu. Vi ville også have sådan et...

tja det havde jeg da til min bank. inden jeg bad om at få Visa Elektron, fordi jeg var træt af at bankens Automat konstant var i stykker, og det samme gælder min mand, og det er da ikke mere en ½ år siden

Anmeld

10. marts 2011

Tullemoar

Troldepussen skriver:

tja det havde jeg da til min bank. inden jeg bad om at få Visa Elektron, fordi jeg var træt af at bankens Automat konstant var i stykker, og det samme gælder min mand, og det er da ikke mere en ½ år siden

Vores bankrådgiver sagde til os at der ikke var noget der hed hævekort eller visa eletron mere...  Visa eletron var blevet til Mastercard debit..

Ved ikke om det er forskelligt fra bank til bank..

Anmeld

10. marts 2011

Aves.

Anonym skriver:

Hej tøser.

Jeg har et shoppe problem.

Selvom jeg ved at min konto er i minus, og vi skal bruge penge på en masse andre ting. Så kan jeg alligevel ikke lade vær. Det aldrig mig selv jeg køber tøjet til, det min datter. Hun har skabet fuldt af tøj. jeg har måtte ryde en hylde inden hos os for at få plads til det hele. Og alligevel bliver jeg ved

Det stort set kun online køb. På en måneden køber jeg måske tøj/ting for 2000-3000kr og det er HVER månede.

Mange af jer sidder ganteret og tænker hvorfor lader du så ikke bare vær. Men, det er lige der problemet lægger, jeg kan ikke lade vær.. Og 5 min efter købet fortryder jeg.. Fordi jeg ved at vi ikke har råd til det..

Hvad gør man? jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre..

Synes du skal søge hjælp...få fat i en psykolog og find ud af hvad det er for mekanismer/følelser/oplevelser der giver dig det behov...før tror jeg faktisk ikke man kan ændre det...om det er misbrug af den ene eller anden slags, så dulmer man sig af en grund...det er i hvert fald min overbevisning..

Så tag det alvorligt og bed og søg om hjælp..

KNus til dig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.