kan ikke styere det.(penge)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2011

Anonym trådstarter

Svane83 skriver:

En rigtig god løsning er altså også at få et visa electron, nogen banker har noget lign. som hedder noget med mastercard...IKKE at forveksle med et almindeligt mastercard.

Pointen er at du stadig kan handle helt almindeligt som var det et dankort, men kun når der er penge på kortet. Dvs. nul overtræk.

Har både en veninde og min egen mor der har fået det og det har virkelig løst deres problemer.

For så kan man ikke bare hæve over og så passer man altså på at der nu er til mad og regninger.

ja. det kunne være en mulighed...

det tror jeg lige at jeg vil undersøge nermer..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

Anonym trådstarter

frk Jensen skriver:

Du skal ikke have adgang til dit dankort...

Hæv penge, så du kun har kontanter på dig..

hvor skal man så gøre af dankortet?

her forleden havde jeg lagt dankortet væk.. og en halv time senere henter jeg det og bruger penge.. igen..

Anmeld

10. marts 2011

Troldepussen

Anonym skriver:

Hej tøser.

Jeg har et shoppe problem.

Selvom jeg ved at min konto er i minus, og vi skal bruge penge på en masse andre ting. Så kan jeg alligevel ikke lade vær. Det aldrig mig selv jeg køber tøjet til, det min datter. Hun har skabet fuldt af tøj. jeg har måtte ryde en hylde inden hos os for at få plads til det hele. Og alligevel bliver jeg ved

Det stort set kun online køb. På en måneden køber jeg måske tøj/ting for 2000-3000kr og det er HVER månede.

Mange af jer sidder ganteret og tænker hvorfor lader du så ikke bare vær. Men, det er lige der problemet lægger, jeg kan ikke lade vær.. Og 5 min efter købet fortryder jeg.. Fordi jeg ved at vi ikke har råd til det..

Hvad gør man? jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre..

Har du overvejet at snakke med en psykolog/terapeut (staves)?

Anmeld

10. marts 2011

An&Jo

har selv det samme problem.. Jeg fik hjælp af banken til at komme ud af RKI (beløbet var ikke stort og jeg har altid betalt af på mit lån dernede uden problemer), grunden til jeg var røget i RKI var fordi jeg havde brugt så mange penge nogle måneder i træk at jeg faktisk ikke havde til min husleje.. Så til sidst var min gæld så stor alle vegne at jeg ikke kunne se nogen anden udvej end stoppe med at betale af på de mindre ting og havnede jo derfor i RKI.. Jeg er ude af RKI den dag idag, men har stadig et forbrugslån på knap 50.000kr i banken som jeg betaler af på, og de penge mangler vi faktisk i hverdagen, det er nemlig lige præcis de penge der gør at jeg er tvunget ud i at have et su lån.. :/

Mit råd er tænk dig om, gå ned i banken og bed dem om at tage dit dankort og bed dem så om et mastercard debit, for det kan du nemlig ikke hæve over på.. derved lærer du hurtigt hvor mange penge du kan tillade dig at bruge på hvad, og dernæst så søg professionel hjælp hurtigst muligt, for der er en dybere grund til at du ikke kan lade være med at bruge penge.. Min grund fandt vi ud afvar fordi jeg var blevet seksuelt misbrugt da jeg var barn og jeg var blevet omsorgssvigtet af mine forældre hele min barndom, så det kompenserede jeg for ved rejser og shopping.. Det skal siges at jeg kun bliver 22 år i år, og det tog mig altså under et år at skabe en gæld på over 100.000kr og det var ovenikøbet imens jeg var på su..

Anmeld

10. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

men så bliver det også besværligt når man skal ned og handle?

Nej, det er det ikke. Vi hæver kontanter hver måned og har en "kostpengepung" som vi har med hver gang vi handler. Så det er bare et spørgsmål om vane

Anmeld

10. marts 2011

Troldepussen

Anonym skriver:

her forleden havde jeg lagt dankortet væk.. og en halv time senere henter jeg det og bruger penge.. igen..

Klipper det i stykker og alvere det i banken, samtidig med at du bestiller et hævekort. som ikke er visa elektron

Anmeld

10. marts 2011

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Troldepussen skriver:

Klipper det i stykker og alvere det i banken, samtidig med at du bestiller et hævekort. som ikke er visa elektron

der er ikke noget, der hedder hævekort nu. Vi ville også have sådan et...

Anmeld

10. marts 2011

frk Jensen

Anonym skriver:

aflever det til din bank... Så må du hver uge hente et vis antal kr...

Anmeld

10. marts 2011

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Åh... Det er altså ikke noget du kan gøre for.. Kunne måske godt lyde til du lider lidt af shopolic? Det kan jeg selvfølgelig ikke sige om det..

Min kæreste havde samme problem, bare ikke i samme grad... det tog virkelig lang tid at banke ind i hovedet at vi ikke havde råd til luksusting hele tiden!.

Vi fik mastercard, fordi han ikke kunne administre det. man kan dog ikke bruge mastercard mange steder, så vi hæver pengene. Ville det være en mulighed?

Men alligevel kan du bruge det til at købe med. Det er øv.

jeg forstår heller ikke hvorfor det er blevet sådan. og jeg for bare så dårlig samvitighed overfor min kæreste hvergang. fordi hvergang han prøver at rette mit minus op, så brænder jeg pengene af 2 dage efter, på mere tøj/legetøj til vores datter

min kæreste mener at det er nået så langt, at jeg burte snakke med nogle om det. men, tror bare ikke det hjælper. fordi hvergang jeg sætter mig et mål om fx. ikke at købe noget i en uge, så går der 1 MAX 2 dage så har jeg købt noget igen..

jeg vil tro det bedste er at jeg slet ikke har adgang til kortet..

Anmeld

10. marts 2011

Anonym trådstarter

Troldepussen skriver:

Har du overvejet at snakke med en psykolog/terapeut (staves)?

ja, det har jeg overvejet. ville bare helst selv løse problemet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.