Dig og din partners øjenfarve ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2011

karina1980

Hej De Damer

Jeg har en teori kørende i mit hoved, som jeg har haft i mange år. Den lyder således.

Hvis du er brunøjet vil du overvejende vælge en patner der har ligeledes. Hvis du er blåøjet vil du ovejende vælge en partner med blå, grønne eller grå øjne.

Er nysgerrig efter hvad din og din partners øjenfarve er.

Personligt har jeg været sammen med to ( brune) med den modsatte øjenfarve og et hav ( klamuella mig) af fyre med samme farve ( blå. grøn eller grå).

Min nuværende igennem 8 år har blå øjne som jeg.

Tankerne er baseret ud fra min uddannelse som sygeplejerske da vi havde om hjernen/nervesystemet.

KH Maise,

der er kendt for sine evige teorier om et eller andet.

min nuværende mand(9 år snart), er min første kæreste med blå øjne og lyst hår.

ellers har jeg altid valgt mørke øjne og mørkt hår, altså total modsætning af mig selv og dem har der da været nogle stykker igennem af

her er begge børn også lyse med blå øjne, tiltrods for at den stores far rent faktisk har mørke øjne og brunt hår

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

louisevl

Både min kæreste og jeg har grønne øjne

Anmeld

10. marts 2011

Kamelia

Maise skriver:

Hej De Damer

Jeg har en teori kørende i mit hoved, som jeg har haft i mange år. Den lyder således.

Hvis du er brunøjet vil du overvejende vælge en patner der har ligeledes. Hvis du er blåøjet vil du ovejende vælge en partner med blå, grønne eller grå øjne.

Er nysgerrig efter hvad din og din partners øjenfarve er.

Personligt har jeg været sammen med to ( brune) med den modsatte øjenfarve og et hav ( klamuella mig) af fyre med samme farve ( blå. grøn eller grå).

Min nuværende igennem 8 år har blå øjne som jeg.

Tankerne er baseret ud fra min uddannelse som sygeplejerske da vi havde om hjernen/nervesystemet.

KH Maise,

der er kendt for sine evige teorier om et eller andet.

Mystiske svarmuligheder!! Jeg har grønne øjne og kan derfor ikke vælge!!

Jeg har haft kærester med brune og blå øjne og min mand har blå øjne.

Men jeg har ALDRIG gået op i øjenfarve - så kan du ikke uddybe det lidt!??

Kamelia

Anmeld

10. marts 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Jeg havde engang blå øjne, nu er de grønne vil jeg tro ;p Og mandens er DE SMUUUUKKEST ISBLÅ øjne som alle bare kommenter det er det første de ser, de er faaaaantastiske, Og vores psinsesser er så heldige at have fået de samme, og det lægger ALLE os mærke til og siger straks at de liner deres far og har hans smukke øjne !!

Ups, flippede vist lidt ud der haha ;D

Anmeld

10. marts 2011

ChatH

jeg har grøn og manden har blå

Anmeld

10. marts 2011

Lone Jakobsen

jeg har blå, og min mand har gul/grønne.

fædrene til mine 3 ældste har dog brune øjne

Anmeld

10. marts 2011

sarahb

jeg har grøn og min mand brun...
Vores børnhar brune, dog er jonas lysere brune med et grønt strejf.

Anmeld

10. marts 2011

oo

jeg blå - Søren grønne (dvs jeg synes han har blå, men han får et hysterisk anfald hvis man ikke siger de er grønne )

Anmeld

10. marts 2011

SiLiMiMa

Jeg har brune, min kæreste har blå.

Alle mine tidl. kærester har haft blå øjne, så her holder din teori ikke

Hos min bror er det det samme - han har grøn/brune, hun har blå.

vh heise

Anmeld

10. marts 2011

Maise

Kamelia skriver:

Mystiske svarmuligheder!! Jeg har grønne øjne og kan derfor ikke vælge!!

Jeg har haft kærester med brune og blå øjne og min mand har blå øjne.

Men jeg har ALDRIG gået op i øjenfarve - så kan du ikke uddybe det lidt!??

Kamelia

ja jeg skulle have lavet et svarmulighed der hed:

Dig - blå,grøn grå og din partner blå.

og en svarmulighed der hed:

Dig- blå, grøn, grå og din partner brun.

Min teori består i at man fortrinsvis vil vælge kærester med samme øjenfarve altå Dig- blå, grøn, grå og din partner blå grøn eller grå, eller dig -brun og din partner brun.

Grunden til jeg tænker sådan er at vi i en del af vores hjerne har noget der hedder Amygdala (krybdyrhjernen), som har mange funktioner, men bla. at den reagerer instinktivt som dyr gør. Her tænker jeg så om denne funktion også reagerer på det genetiske ( øjenfarve). 

I gamle dage (stenalderen) var stammerne indelt i blå og brune øjede ( ved ikke om du har læst eller set hulebjørnens klan)

Jeg tænker så om grunden til at vi ikke vælger en med lignende øjenfarve kan være om det er fordi vi kan tænke rationelt, som overdominerer vores instinkter.

Ved ikke om alt dette giver mening, jeg kommer ikke med nogen påstande, det er rene luftteorier fra min side baseret på videnskab og historie.

.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.