Ulykkelige ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2011

Carina1977

Louisiana28 skriver:

Ork, det har vi gjort mange gange - altså haft samtalen uden barn hjemme. Og nej, jeg har aldrig haft fornemmelsen, at nu forstår han hvad jeg siger, og nu går det fremad. Det har han til gengæld hver gang, hehe. Men han har til tider ændret på nogle ting laaaaaaang tid efter det har været oppe og vende. Han skal lige have noget tid - eller også skal jeg tro, at han selv er kommet på det, ved det ikke. Men der er bare så mange vigtige ting som ikke ændre sig. Og her snakker jeg ikke om ligegyldige ting, som sko midt på gulvet, så man falder over dem, men om forståelse for sårede følelser og lign. Men jeg får heller aldrig lov at snakke færdig (han afbryder frygtelig meget ), og så viger han altid fra emnet, så snart det handler om ham  Jeg ved godt hvorfor han gør det, men det gør det ikke mindre frustrerende  Jeg har forsøgt alle mulige indfaldsvinkler, taktikker og you name it, men han får altid vendt det hele rundt og begynder på mudderkast  

Jeg har for noget tid siden sagt, at jeg nok ville i parterapi hvis ikke vi selv kunne finde ud af at løse det her problem, og så sagde han "Det er da kun noget man gør, når man har været sammen i 20 år" Til det svarede jeg "Nej, det er det ikke, der er mange der går i parterapi, som ikke nødvendigvis har været sammen længe. Desuden skal du ikke regne med, at jeg vil køre et forhold sådan her i 20 år".

Jeg kan love dig for, at jeg VIL det her forhold, og det samme VIL han. Det er også det eneste problem vi som sådan har, alt andet er vidunderligt  Men for mig er det et stort problem, som fylder meget og som skal løses!

Det er godt, at både han og jeg er fightere

Jeg tror ikke at et forhold altid er rosenrødt. Der vil opstå konflikter, og så må man gøre det bedste man kan for at løse dem. Jeg kan godt forstå dine følelser, og jeg håber virkelig at din kæreste snart åbner øjnene op for det

Hehe parterapi først efter 20 år. Sorry kom lige til at grine

Dem jeg kender, som har været i parterapi, havde kun været sammen i 2-3 år. De var simpelthen bare kørt fast i nogle problemer, og den terapi hjalp dem videre

Ja godt i begge er fightere, det var vist det jeg skulle have skrevet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

Louisiana

Carina1977 skriver:

Jeg tror ikke at et forhold altid er rosenrødt. Der vil opstå konflikter, og så må man gøre det bedste man kan for at løse dem. Jeg kan godt forstå dine følelser, og jeg håber virkelig at din kæreste snart åbner øjnene op for det

Hehe parterapi først efter 20 år. Sorry kom lige til at grine

Dem jeg kender, som har været i parterapi, havde kun været sammen i 2-3 år. De var simpelthen bare kørt fast i nogle problemer, og den terapi hjalp dem videre

Ja godt i begge er fightere, det var vist det jeg skulle have skrevet

Tak, det håber jeg også han gør

Da han sagde det med de 20 år, måtte jeg også undertrykke et smil

Anmeld

12. marts 2011

SussieThyssen

Akja..søde piger dog.

I får lige et kæmpe trøsteknus, for det tror jeg I trænger til.

Det er ikke let med de mænd, men ved I hvad...det handler ikke om diskussioner, men om at se tingene gennem deres øje..og måske prøve at lære at tænke lidt mere som en mand, så I vender tingene og forudser begivenhedernes gang og kan foregribe dem.

De af jer, der har en hulemand...suk...sådan en har jeg selv haft et par gange for meget, så dem har jeg lært for længst at vælge fra, men når nu I er havnet på dem, jamen så er der kun en måde at tackle dem på.
Og det er at lære at få dem til at tro, at ideerne er deres egne.
Når først I har lært, at styre tårene, undlade drukne dem i ord, kalde en skovl for en skovl, være søde ved dem, forkæle dem og sno dem, så er diskusionernes tid forbi, og så kan I underligt nok få det godt med jeres mænd  
Selvfølgelig er det sundt, at tage sig en lille diskussion..en sjælden gang, men de store voldsomme sammenstød, kan man sagtens undgå.
Når ens partner går på barrikaderne med, at det er jer der har fejlene, så er det en forsvarsmekanisme, for jeg hører alt for ofte fra mændene, at deres koner får dem til at føle nøjagtigt som jeres mænd får jer til at føle, og jeg tror, at det der sker er, at I bekriger hinanden til hudløshed uden der nogensinde bliver en vinder, fordi I begge to mener, den ene er mere perfekt end den anden og den ene har mere ret end den anden.

Mænd og kvinder er to helt forskellige folkeslag med hvert sit sprog, forståelse og opfattelse af tingene og kunsten er så, at finde et fællessprog, som kan danne bro over forskellighederne.
Og her har kvinderne så sin store force, fordi vi fra naturens hånd er empatiske, men vi skal altså huske at bruge empatien på partneren og ikke os selv og samtidigt forstå, at vi ikke kan forlange at vores mænd er det.
Vi tror at mænd kan opfatte vore følelser, men det kan de ikke.
Derfor skal de have det ind med ske..ikke i et læsfuld ord, men i enkle klare billedlige sætninger, de kan forholde sig til.
Prøv at forestil dig, at du er en af vennerne, der skal give en besked.
"Du makker, det der gider jeg ikke at du gør, fordi...bum bum"
Slut!
Man kan også tackle ham på anden vis.
Kravl op på skødet af ham, nus ham i nakken og sig med søde ord, at du bliver ked af det fordi...! Igen enkle korte ord, og spørg så om I kan finde en måde at løse det på.
Kys ham og sig tak, hvis han kommer med et forslag. Det kan godt være, det ikke er det optimale, men det kan være et skridt på vejen. Så kan du altid senere rykke lidt mere på tingene, når der er gået et stykke tid.

Hvilken vej du vil vælge må du afgøre med dig selv...jeg har altid valgt en blanding af begge dele ud fra situationen, men livet har for længst lært mig, at undlade at hænge mig i de små ting, og kun focusere på de store og gøre noget ved dem.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. marts 2011

Sphynxlover

Kan anbefale bogen mænd er fra mars kvinder er fra venus

Anmeld

12. marts 2011

Louisiana

SussieThyssen skriver:

Akja..søde piger dog.

I får lige et kæmpe trøsteknus, for det tror jeg I trænger til.

Det er ikke let med de mænd, men ved I hvad...det handler ikke om diskussioner, men om at se tingene gennem deres øje..og måske prøve at lære at tænke lidt mere som en mand, så I vender tingene og forudser begivenhedernes gang og kan foregribe dem.

De af jer, der har en hulemand...suk...sådan en har jeg selv haft et par gange for meget, så dem har jeg lært for længst at vælge fra, men når nu I er havnet på dem, jamen så er der kun en måde at tackle dem på.
Og det er at lære at få dem til at tro, at ideerne er deres egne.
Når først I har lært, at styre tårene, undlade drukne dem i ord, kalde en skovl for en skovl, være søde ved dem, forkæle dem og sno dem, så er diskusionernes tid forbi, og så kan I underligt nok få det godt med jeres mænd  
Selvfølgelig er det sundt, at tage sig en lille diskussion..en sjælden gang, men de store voldsomme sammenstød, kan man sagtens undgå.
Når ens partner går på barrikaderne med, at det er jer der har fejlene, så er det en forsvarsmekanisme, for jeg hører alt for ofte fra mændene, at deres koner får dem til at føle nøjagtigt som jeres mænd får jer til at føle, og jeg tror, at det der sker er, at I bekriger hinanden til hudløshed uden der nogensinde bliver en vinder, fordi I begge to mener, den ene er mere perfekt end den anden og den ene har mere ret end den anden.

Mænd og kvinder er to helt forskellige folkeslag med hvert sit sprog, forståelse og opfattelse af tingene og kunsten er så, at finde et fællessprog, som kan danne bro over forskellighederne.
Og her har kvinderne så sin store force, fordi vi fra naturens hånd er empatiske, men vi skal altså huske at bruge empatien på partneren og ikke os selv og samtidigt forstå, at vi ikke kan forlange at vores mænd er det.
Vi tror at mænd kan opfatte vore følelser, men det kan de ikke.
Derfor skal de have det ind med ske..ikke i et læsfuld ord, men i enkle klare billedlige sætninger, de kan forholde sig til.
Prøv at forestil dig, at du er en af vennerne, der skal give en besked.
"Du makker, det der gider jeg ikke at du gør, fordi...bum bum"
Slut!
Man kan også tackle ham på anden vis.
Kravl op på skødet af ham, nus ham i nakken og sig med søde ord, at du bliver ked af det fordi...! Igen enkle korte ord, og spørg så om I kan finde en måde at løse det på.
Kys ham og sig tak, hvis han kommer med et forslag. Det kan godt være, det ikke er det optimale, men det kan være et skridt på vejen. Så kan du altid senere rykke lidt mere på tingene, når der er gået et stykke tid.

Hvilken vej du vil vælge må du afgøre med dig selv...jeg har altid valgt en blanding af begge dele ud fra situationen, men livet har for længst lært mig, at undlade at hænge mig i de små ting, og kun focusere på de store og gøre noget ved dem.

Kærligst
Sussie

Har forsøgt de ting du foreslår, men ak... Jeg har lært en masse igennem de forhold jeg har været i, og jeg har altid kunne bruge noget fra et tidligere forhold på den ene eller den anden måde, for på mange punkter er mænd bare ens, MEN...!! Min nuværende kæreste reagere bare ikke altid, som jeg regner med eller forventer. Jeg har ærlig talt aldrig oplevet noget lignende! Du skulle næsten møde ham, for han er godt nok speciel på det punkt  Og det kan have sine fordele og ulemper, at han er så uforudsigelig. Efterhånden kender jeg ham selvfølgelig, men hold da op, hvor kan jeg stadig blive overrasket over den reaktion han kommer med  Nogen gange er det mig en gåde hvordan hulen han når hen til de tanker  

Ofte, når jeg læser dine råd her i debatterne, kan jeg nikke og tænke 'Jeps, det er vejen frem, sådan har jeg også gjort', men det virker bare ikke på ham her

Anmeld

12. marts 2011

SussieThyssen

Louisiana28 skriver:

Har forsøgt de ting du foreslår, men ak... Jeg har lært en masse igennem de forhold jeg har været i, og jeg har altid kunne bruge noget fra et tidligere forhold på den ene eller den anden måde, for på mange punkter er mænd bare ens, MEN...!! Min nuværende kæreste reagere bare ikke altid, som jeg regner med eller forventer. Jeg har ærlig talt aldrig oplevet noget lignende! Du skulle næsten møde ham, for han er godt nok speciel på det punkt  Og det kan have sine fordele og ulemper, at han er så uforudsigelig. Efterhånden kender jeg ham selvfølgelig, men hold da op, hvor kan jeg stadig blive overrasket over den reaktion han kommer med  Nogen gange er det mig en gåde hvordan hulen han når hen til de tanker  

Ofte, når jeg læser dine råd her i debatterne, kan jeg nikke og tænke 'Jeps, det er vejen frem, sådan har jeg også gjort', men det virker bare ikke på ham her

LOL...ham kunne jeg godt tænke mig at møde
Men ser du...det er måske lige netop det der gør, at han ikke bliver kedelig at leve sammen med???
Du ved sikkert lige så godt som jeg, at der findes ikke noget mere kedeligt end en mand, der bare ikke giver en noget modspil.
Jeg ved da fra min egen mand, at han ikke er spor kedelig, ligesom jeg tror, at nu kender jeg ham til bunds, så dukker der skisme nye sider op af ham, som forbløffer mig.
Og så sidder man der og klør sig i nakken.
Men det lyder da interessant om jeg kan genkende typen

Anmeld

12. marts 2011

Louisiana

SussieThyssen skriver:

LOL...ham kunne jeg godt tænke mig at møde
Men ser du...det er måske lige netop det der gør, at han ikke bliver kedelig at leve sammen med???
Du ved sikkert lige så godt som jeg, at der findes ikke noget mere kedeligt end en mand, der bare ikke giver en noget modspil.
Jeg ved da fra min egen mand, at han ikke er spor kedelig, ligesom jeg tror, at nu kender jeg ham til bunds, så dukker der skisme nye sider op af ham, som forbløffer mig.
Og så sidder man der og klør sig i nakken.
Men det lyder da interessant om jeg kan genkende typen

Jeg skal love dig for, at han ikke er kedelig at bo sammen med, haha  Og modspil får jeg rigeligt af! Nogen gange alt for meget! Det er vel ingen overraskelse når jeg siger, at han elsker at diskutere  Han kan bare ikke finde ud af, at når man skal snakke om nogle ting i et forhold, så skal alt ikke diskuteres, det skal tales om. Og man skal lytte til hinanden. 

Jeg har bestemt heller aldrig brudt mig om at være i et forhold, hvor den ene styre showet, og den anden bare nikker på hovedet. Det kan jeg ikke bruge til noget som helst!

Jeg gad også godt vide, om du kan genkende hans type! Jeg synes jeg har mødt de fleste typer, men ingen som ham her!!

Anmeld

12. marts 2011

Moar2011

Baagøe skriver:

Åh, nej. Hvad har han nu gjort? Du er velkommen til at skrive en pb til mig igen...

Håber du er ok

er okey - det var mere bare sådan genrealt, at mænd er ego ..

1000 tak

Anmeld

12. marts 2011

Moar2011

marhemor skriver:

Bliver lige nødt til at komme med på denne vogn...

Min kæreste og jeg kommer næsten dagligt op at diskutere/skændes om diverse småting, og næsten hver gang ender det med at det er min "skyld"... Hos os er det kommunikationen der går helt skævt, og det er så DRÆBENDE!!!

Men, men, men nu har jeg taget skeen i den anden hånd, og har lånt en bog der hedder "kæmp for kærligheden - bogen om at leve sammen", som jeg er i færd med at læse! Og hold da lige op hvor er det vildt at fremmede mennesker kan komme med eksempler fra mit liv!!!!  Det fede er at bogen også kommer med eksempler på hvordan man kan løse de problemer man nu engang har. Det kunne være andre også kunne få glæde af den??

Så vi kæmper en kamp, som vi heldigvis begge VIL vinde!!!

til alle jer andre der også kæmper med jeres mænd

hvor har du købt den henne ? og er den pengene værd ?

Anmeld

12. marts 2011

marhemor

Babyklar skriver:

hvor har du købt den henne ? og er den pengene værd ?

Jeg har lånt den på biblioteket

Så vil jeg altid bedømme om den skal købes når jeg har fået tæsket den igennem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.