Carina1977 skriver:
Nej jeg synes heller ikke i skal gå fra hinanden, men det kan det jo meget nemt resultere i, hvis det fortsætter på den her måde. Jeg synes det er en god ide med en par-terapeut. Jeg kender faktisk niogle stykker, der har gået hos en, og deres forhold er bare blevet SÅ meget bedre bagefter, og der har ikke været noget siden.
Men det første man kan gøre, er jo at få sit barn passet, sådan at det kun er jo 2 alene, og så simpelthen sætte sig ned og snakke om det. Det har i sikkert gjort mange gange, men har i fået snakket det helt igennem? Altså sådan at du havde en mavefornemmelse bagefter, der sagde at nu bliver det bedre? Men altså, hvis det ikke hjælper noget at snakke med ham omkring det, så var det måske en god ide at foreslå ham det der med parterapi. Hvordan har han det egentlig med sådan noget?
Jeg håber virkelig i får styr på det, for et eller andet sted, kan jeg altså godt fornemme, at du virkelig elsker ham, og VIL det her forhold...og jeg er også ret sikker på at din kæreste elsker dig 100 %. Der er bare et sted midt imellem at det går galt med kommunikationen, og hvis man kunne få løst det, så ville det jo være skønt.
Godt at du er en fighter 
Ork, det har vi gjort mange gange - altså haft samtalen uden barn hjemme. Og nej, jeg har aldrig haft fornemmelsen, at nu forstår han hvad jeg siger, og nu går det fremad. Det har han til gengæld hver gang, hehe. Men han har til tider ændret på nogle ting laaaaaaang tid efter det har været oppe og vende. Han skal lige have noget tid - eller også skal jeg tro, at han selv er kommet på det, ved det ikke. Men der er bare så mange vigtige ting som ikke ændre sig. Og her snakker jeg ikke om ligegyldige ting, som sko midt på gulvet, så man falder over dem, men om forståelse for sårede følelser og lign. Men jeg får heller aldrig lov at snakke færdig (han afbryder frygtelig meget
), og så viger han altid fra emnet, så snart det handler om ham
Jeg ved godt hvorfor han gør det, men det gør det ikke mindre frustrerende
Jeg har forsøgt alle mulige indfaldsvinkler, taktikker og you name it, men han får altid vendt det hele rundt og begynder på mudderkast
Jeg har for noget tid siden sagt, at jeg nok ville i parterapi hvis ikke vi selv kunne finde ud af at løse det her problem, og så sagde han "Det er da kun noget man gør, når man har været sammen i 20 år" Til det svarede jeg "Nej, det er det ikke, der er mange der går i parterapi, som ikke nødvendigvis har været sammen længe. Desuden skal du ikke regne med, at jeg vil køre et forhold sådan her i 20 år".
Jeg kan love dig for, at jeg VIL det her forhold, og det samme VIL han. Det er også det eneste problem vi som sådan har, alt andet er vidunderligt
Men for mig er det et stort problem, som fylder meget og som skal løses!
Det er godt, at både han og jeg er fightere