Discount forretninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2011

JulieE

Altså jeg anser det bestemt ikke som tabu at handle i Netto, fakta el lign. Jeg gør det altid selv

Men, kan godt huske i min barndom, hvor man hørte udtryk som "I netto lugter der af getto" og lignende Dengang var det vist lidt tabu.... Men heldigvis har det ændret sig rigtig meget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

DK

Jeg hader Netto. Jeg synes det er en rodebutik og gider ikke gå rundt og lede efter varerne i div. papkasser osv. og jeg må indrømme at jeg synes mine varer er lidt "ringere" når jeg selv skal flå dem ud af en papkasse belyst af neonrør, frem for når de står pænt præsenteret på en hylde.  Derudover synes jeg nogen gange det kan være svært at finde de mærker jeg plejer at købe, så er der billige tyske alternativer (f.eks) og det vil jeg ikke have.

Jeg handler oftest i Kiwi, men kan også godt lide Rema 1000, der synes jeg bare tit at grøntsagerne og frugten er ringere end i Kiwi hvor de altid har masser af friskt og et stort udvalg. Der er varerne pakket ud og til at finde og stadig billige! Jeg elsker dog at handle i ex. Føtex, men gør det sjældent for jeg kommer til at købe alt for mange lækre/luksuriøse madvarer og kvitteringen lyder derfor ofte på 800 kr hvilket vores madbudget ikke holder til særligt længe!

Jeg synes ikke at discont er tabu, undtagen hvis folk køber møbler/babyudstyr/tøj til sig selv derinde. Men så er det jo oftest i bilka/føtex og det er jo så ikke discont, eller??

Anmeld

8. marts 2011

Carina1977

mor_sabina skriver:

Enig, jeg vil bare have mine børn er rene og pæne Men bare det at tøjet udstråler noget synes jg er tankevækkende. Tabu er måske et orkert ord at bruge, men vi kender Molo, Katvig osv som noget dyrt og det appelerer til en eller anden form for tanker.

Kan mærke det er meget svært at formulere og forklare, men altså lagersalg og at spare penge er vildt moderne. Men vi vil stadig have det 'rigtige'??

Jamen jeg kan sagtens følge dig i det

Mange forældre køber sikkert også det tøj, fordi de gerne vil ses på som nogen, der har råd til det lidt dyrere tøj. Det handler jo helt klart om at udsende de rigtige signaler. For mig personligt, afviger jeg nok bare. For jeg ser ikke tøjmærket som værende vigtigt, men derimod at man går pænt klædt.

Men for mange handler det om budskabet tøjet sender, tror jeg nok.....for det kan jeg jo ikke vide

Anmeld

8. marts 2011

mor_sabina

Carina1977 skriver:

Jamen jeg kan sagtens følge dig i det

Mange forældre køber sikkert også det tøj, fordi de gerne vil ses på som nogen, der har råd til det lidt dyrere tøj. Det handler jo helt klart om at udsende de rigtige signaler. For mig personligt, afviger jeg nok bare. For jeg ser ikke tøjmærket som værende vigtigt, men derimod at man går pænt klædt.

Men for mange handler det om budskabet tøjet sender, tror jeg nok.....for det kan jeg jo ikke vide

Jeg tror du har helt ret. Men mest uhyggeligt synes jeg det er at det udsende signaler. Sikke en magt det har over os med alle de mærker og mærkater. Så du indlægget om at drikke en bestemt kop kaffe? Det er bare lidt vildt

Anmeld

8. marts 2011

Benjamins'mor

Jeg køber tit ind i netto, de har billige ting. Og så har de tit babyting osv til ingen penge. Købte Libero shampoo derinde den anden dag til 14 kr. Sådan noget er normalt ekstremt dyrt.

Handler ligeså tit i fakta. Og handler få gange i Kiwi da de har billige sodavand.

Anmeld

8. marts 2011

Carina1977

mor_sabina skriver:

Jeg tror du har helt ret. Men mest uhyggeligt synes jeg det er at det udsende signaler. Sikke en magt det har over os med alle de mærker og mærkater. Så du indlægget om at drikke en bestemt kop kaffe? Det er bare lidt vildt

Ja det er totalt langt ude. Ja jeg synes også det er skræmmene

Ha da jeg var barn/teenager, var det mærket ball der var "in" tror ikke der fandtes så mange forskellige mærker dengang. men sikke en udvikling det har taget

Anmeld

8. marts 2011

sne190810

mor_sabina skriver:

Har du link til den omtalte kaffe -tråd?

Anmeld

8. marts 2011

L.J.L

Vi handler altid ind i Netto. De har stort set altid de ting vi skal bruge, og så ELSKER jeg deres spotvarer

Dog vil jeg sige at der er kæmpe forskel på netto butikkerne. Nogle nettoer er bare ikke pæne, og så er de svære at komme rundt i især med barnevogne.

Vi har heldigvis fundet den bedste Netto på Frederikssundsvejen, så der handler vi altid ind!

Hvis vi har penge til det og det skal være en luksus-handler tager vi i Føtex eller i Bilka

Anmeld

8. marts 2011

mor_sabina

sne190810 skriver:

Har du link til den omtalte kaffe -tråd?

Nej desværre men mon ikke det var valkyrien, der havde fået sig en baresso på banegården og så var der kommet en ældre dame men en kop fra 7 eleven og hun havde så kommenteret hendes dyre kaffe???

Anmeld

8. marts 2011

FruHolm <3

vi handler i 'netto, fakta, rema 1000, aldi og kvickly

kan sagtens gå i butikker og købe Hummel, Molo, katvig og småfolk osv, men køber det kun selv når det er på tilbud

får det nogen gange i gaver til lillemanden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.