Discount forretninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
bb78 skriver:

Har aldrig set det som tabu - har det været tabu at handle f.eks. i Netto?  Så længe det er billigt, så er jeg stort set ligeglad hvor vi handler  

det er bare det der på dr.dk om at det var et tabubelagt.

Og så tænkte jeg med mig selv, om det måske var andre generationer end lige min, hvor det var sådan. Men det ser da heller ikke ud til at det er det der er tilfældet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

sarahb

min mor har Aldrig handlet i discount butikker og ikke fordi hun er en snob, men fordi hun hader at man aldrig kan få alting der. Så mangler man diverse ting og skal flere steder hen og det orker hun ikke når hun i forveje hader at handle ind. Og det har smittet. Jeg handler altid i føtex når vi handler stort ind, men hvis jeg mangler basis varer så smutter jeg lige i netto. Gider ikk bruge min tid på at farer forskellige steder hen..

Men for inge af os er det et Tabu, det er da bare fedt varerne fåes billigere.

Anmeld

8. marts 2011

Skovrup

Loa skriver:

Jeg handler da ganske tit ind i netto, ganske enkelt fordi det meste er billigste der...... Har da aldrig nogensinde følt det var et tabu....... 

jeg har det på samme måde! 

Anmeld

8. marts 2011

Carina1977

Må lige tilføje/udpensle

Jeg tror ikke dagligvarer rummer et tabu. Men tøj, møbler, babyudstyr osv. Der kan jeg da mærke at jeg genkender mærker ex.

En barnevogn kommer trillende, barnet er i småfolk hue, og svøbt i katvig sengetøj. Mit blik fanger det og jeg genkender mærkerne. Ubevist så giver det mig et lynhurtigt indtryk af en sådan familie/mor?? Jeg vil understrege at jeg køber tøj i både bilka, kvickly, hm og nameit, men jeg ved også at man udstråler noget hvis man klæder børnene i mærketøj.

KAn nogen følge mig? Det er jo ikke tabubelagt i den forstand, men man sender nogle signaler.

Hmm for mig udsender de signaler omkring at de måske har mange penge, og så nødvendigvis ikke har det alligevel. Der er jo ingen der ved hvordan deres økonomiske situation er. for nogen er det jo vigtigt udadtil at udstråle at man har pengene i orden, selvom det måske ikke er tilfældet. sådan tænker jeg altså engang imellem, når jeg ser børn, der altid går i mærketøj

Måske jeg er fordomsfuld på det her punkt, men jeg kan bare ikke lade være med at tænke den tanke nogen gange

For mig er billige tøjmærker heller ikke tabu, og det tror jeg heller ikke det er for dig, når nu du selv kan finde på at købe de billige mærker. Så længe mit barn går i pænt tøj uden huller eller andet, jamen så har jeg bestemt ikke noget at være flov over. Så nej det er ikke tabu i mit hoved

Anmeld

8. marts 2011

Skovrup

Laulund87 skriver:

Vi handler kun i Rema1000 og i Lidl! 

At det er tabu..Sikke noget fis Jeg nægter simpelthen at handle i Føtex f.eks, det er bare alt for dyrt

jeg forstår heller ikke det med at det er et tabu...

vi vil alle gerne have noget ud af vores penge  

Anmeld

8. marts 2011

Fenja09

Netto er og har altid været favoritten, både da jeg boede hjemme, og nu hvor jeg bor sammen med min kæreste. Nogle gange vil jeg dog gerne i Føtex, Bilka eller Kvickly fordi de har et større udbud af f.eks kødvarer og så har de som regel også en delikatesse, som frister engang imellem

Generelt handler vi alle vores "basis-varer" hos Netto og krydrer det lidt med f.eks Føtex, eller vores lokale ostemand og fiskehandel.

Har aldrig set discount -butikker som tabu. Hvorfor give det dobbelte for samme vare fordi butikken hedder Irma

/Fenja

Anmeld

8. marts 2011

Skovrup

mor_sabina skriver:

Jeg kø'ber alt hvad jeg kan på den billigste måde. Så længe det er noget jeg synes om så er jeg fuldstændig ligeglad med hvor det kommer fra.

Men jeg tror da nok der er lidt om det, altså i det hele taget vil ma jo gerne se ud af noget, og vise økonomisk overskud.

Men dagligvarer tror jg ikke har det samme tabu, ihvertfald ikke hvad jeg har lagt mærke til.

Vi handler altid i kvickly, det synes jeg er rigtig billigt (jeg køber xtra varer for det meste)

jeg har det på samme måde.

Jeg ved min farmor (hun er ikke gammel) hun handler kun ind i Irma, om det er en discount forretning ved jeg ikke, men hun er lidt fanatisk ang. det hun køber, men hun har også råd til det. og Så er hun vegetar, så hun må vel godt være kræsen.

Jeg synes ikke man ser dårlig ud fordi man køber dagligvare i netto, og synes faktisk de har mange sjove ting jeg hurtig kan købe mig fattig i i den der spot vare afdeling eller hvad det hedder, der hvor der til tider er tøj, sko eller andre sjove ting som pynt og sådan.

Det jeg synes der er vigtigst er at man køber det man vil have, og gør det der hvor man får mest for pengene

Anmeld

8. marts 2011

Fenja09

birthee skriver:

Jeg handler i Rema1000 og Netto... Der kan jeg få det jeg gerne vil have... Dog køber jeg bleer i Lidl, og mælk i Superbrugsen... Men det er fordi manden ikke vil ha´mælk fra Arla (hans holdning)...

Er fuldstændig enig med din mand - jeg køber også kun mælk og andre mælkeprodukter fra alt andet end Arla, men det er faktisk også muligt at købe det i Netto

Anmeld

8. marts 2011

Skovrup

sarahb skriver:

min mor har Aldrig handlet i discount butikker og ikke fordi hun er en snob, men fordi hun hader at man aldrig kan få alting der. Så mangler man diverse ting og skal flere steder hen og det orker hun ikke når hun i forveje hader at handle ind. Og det har smittet. Jeg handler altid i føtex når vi handler stort ind, men hvis jeg mangler basis varer så smutter jeg lige i netto. Gider ikk bruge min tid på at farer forskellige steder hen..

Men for inge af os er det et Tabu, det er da bare fedt varerne fåes billigere.

jeg synes generalt altid netto har hvad jeg skal bruge.

Det eneste jeg køber ud over det man kan få i netto, køber jeg i den lokale Thai forretning, såsom 25kg ris  og sjove krydderier.

Anmeld

8. marts 2011

mor_sabina

Carina1977 skriver:

Hmm for mig udsender de signaler omkring at de måske har mange penge, og så nødvendigvis ikke har det alligevel. Der er jo ingen der ved hvordan deres økonomiske situation er. for nogen er det jo vigtigt udadtil at udstråle at man har pengene i orden, selvom det måske ikke er tilfældet. sådan tænker jeg altså engang imellem, når jeg ser børn, der altid går i mærketøj

Måske jeg er fordomsfuld på det her punkt, men jeg kan bare ikke lade være med at tænke den tanke nogen gange

For mig er billige tøjmærker heller ikke tabu, og det tror jeg heller ikke det er for dig, når nu du selv kan finde på at købe de billige mærker. Så længe mit barn går i pænt tøj uden huller eller andet, jamen så har jeg bestemt ikke noget at være flov over. Så nej det er ikke tabu i mit hoved

Enig, jeg vil bare have mine børn er rene og pæne Men bare det at tøjet udstråler noget synes jg er tankevækkende. Tabu er måske et orkert ord at bruge, men vi kender Molo, Katvig osv som noget dyrt og det appelerer til en eller anden form for tanker.

Kan mærke det er meget svært at formulere og forklare, men altså lagersalg og at spare penge er vildt moderne. Men vi vil stadig have det 'rigtige'??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.